Onko nuo jutut taloyhtiöiden roskapoliisitädeistä tosia vai legendaa?
Eli kyttääkö joku oikeasti että on kierrätetty oikein?
Kommentit (8)
Täyttä tottahan ne kun muuta tekemistä ei yksinkertaisesti ihmisellä ole...
Olen lukenut palstalta, että jotkut rikkovat roskapusseja ja katsovat. Meidän talossamme roskiskyyliä ei ole.
Tiedän omasta kokemuksesta, että roskapoliiseja on. Toisaalta roskia laitetaan todella paljon täysin vääriin paikkoihin, joten roskapoliisit ovat siinä mielessä hyvä asia.
Mä taidan olla sellainen. Asun kerrostalossa ja usein litistän pahvilaatikot jotka joku idiootti heittää kartonkijätteisiin kokonaisina tilaa viemään. Ja jos näen että joku on heittänyt lehdet lehtiroskikseen muovipussissa heitän sen muovipussin pois. Minusta jokaisen kuuluisi toimia näin.
Asuin pienkerrostaloyhtiössä, jossa eräs asukas repi auki muiden roskiksia, itsekin sain kyytiä kun en ollut tarkistanut lapsenhuoneen roskapussia. Sama böönä luonnollisesti toimi poliisina myös ihan kaikessa muussakin. Itselleen hänellä tosin oli ihan omat säännöt.
Minä joskus laittelen roskiksella oikeisiin laatikoihin, esim, sekajätepussi on lehtiroskissa niin heivaan sekajätteisiin. En kyttää ketään, meillä useammalla talolla sama roskiskatos.. eniten ärsyttää hedelmäpusseissa tuodut biojätteet . Helppo olisi tyhjentää biot ja heittää hedelmäpussi vaikka muovi- tai sekajätteisiin
No mä laitoin kyllä kerran rapussa olevalle kampaamolle lapun, jossa pyysin, että he litistävät pahvinkeräykseen laitettavat pakkaukset. Siellä oli isoja pahvilaatikoita sellaisenaan, ne oli pakko ottaa ulos ja litistää, jos halusi saada omat pahvit laatikkoon. Laitoin lappuun oman nimeni, koska ajattelin, että ihan reilua ilmaista, keneltä viesti on.
Voisin kuvitella jossain rivitaloissa noita olevan.