MAALISmasujen sunnuntai
Kommentit (50)
Ensin positiiviset joita en ole muistanut moneen päivään:
+ massussa kaikki hyvin, vauva on oikein virkeä
+ massu täynnä kaurapuuroa
+ lapset katsoo piirrettyjä ja äiti saa surffailla rauhassa =)
Jouhi se on aloittanut aikaisin tai sitten lopettanut myöhään :) Kuulostaa kyllä, että sinulla on vatsatauti. Sitä on ainakin täällä kovasti ollut liikenteessä ja aiheuttaa juuri tuollaisia kovia poltteluja ja vatsanvääänteitä. Toivottavasti parannut.
Olin viikon sitä mieltä, että kolmatta ässää ei enää harrasteta kun paikat ovat niin arat mutta tänä aamuna sitten piti kokeilla ja eipä se hullummalta tuntunutkaan :) Pitänee olla nyt ahkerampi jos se saisi nuo supistukset voimistumaan.
Mulla on vaan sellainen tunne, että vauva syntyy keskiviikkona, en tiedä mistä moinen mutta näin vaan tuntuu.
Tänään ajateltiin lähteä uhallaankin ulkoilemaan koko perhe. Tosin minun kävely on hidasta mutta olkoot. Pakkohan tässä on jotain tehdä ettei ihan näivety tänne kotiin hellan ja pyykkikoneen ääreen.
Onko muilla tekemisen puute? Minusta tuntuu, että kaikki on siivottu ja laitettu. Mietin jo, että pitäisikö vaihtaa olohuoneesta järjestystä niin saisi jotain tekemistä ja vaihtelua... plääh.
Zeldatar 40+1, eipä sitten synnytetty ennen laskettua aikaa
Onpa täällä hiljaista,onko tullut joukkoryntäys sunnuntailapsia hakemaan?
Plussat:
1)kevät tekee tuloaan
2)heräsin yöllä vain kerran
3)on sunnuntai
Z:Kyllä,tekemisenpuute on valtava.Ajattelin juuri alkaa pesemään kylppäriä/saunaa,kun ei enää juuri muuta pestävää löydy.Uloskin olisi mukava lähteä,mutta siellä on kovin märkää ja kolmelle lapselle kuravaatteiden pukeminen on aika työn ja tuskan takana(tai kahdelle,esikoinen pukee oikeastaan jo kaiken itse).
Mites meni möhkiksen ristiäisreissu,mahtoiko nyytti syntyä matkalle..?
(.)Eipä kummempia,taitaa alkaa maha-asukilta tila loppua,kun liikkeet on kovin rauhallisia.Ei suurempia tuntemuksia synnytyksestä,pientä menkkamaista jomotusta alamahalla ja selässä.
tityli 39+1
Pitäisiköhän minunkin ottaa uusinta kylppärin pesun kanssa =) Toisaalta houkuttelee tämä olohuoneen järjestyksen muutos... siinä on kyllä hommaa päiväksi jos aloittaa kun kaikki vitriinit ym. pitää tyhjentää ja taas täyttää. Mitähän tuo mies olisi mieltä jos ehdottaisin? Se niin tykkää kun minulla on aina näitä fiksuja ehdotuksia.
Massussa käy aamujumppa, sattuukin oikein kun tila on ahtaalla.
Tosiaan, taitavat muut olla nukkumassa tai hakemassa sunnuntaivauvoja :)
Z
pluupluu;
+ koira antaa nukkua yöt..rakko ei
+ tänään on SE päivä..tiedoksi vaan Puksu
+ mies vei aamulla pikkurakin anoppilaan :) tervetuloa rauha!
ZELDA;
Onko olemassa jotain muutakin kun tekemisen puutetta? Eilen järjestettiin kylppäri " vauva-kylppäriks" ..tehtii pari hyllyä ja mies väsää yhen pöydän hoitotasoks sinnekin ja...mut silti nyt on tylsäääää.
MÖHKIS??
Missä Möhkis? Ei kai vaan jääny reissulleen synnyttämään??
( . ) Nih, tänään on SE päivä, mutta ei toi tahdo ulos..ei sitte millään. Kävelylenkin jälkeen on aina vähän limatulppaa ilmaantunu, mutta muuten ei mitään. Kävelyllä vähän supistaa tai jotenki kivistää muttei muuten - enkä mä jaksa jatkuvasti kävellä!
Mä muistutan huomisesta JO NYT, jos vaikka satun illaks lähee anoppilaan enkä ehdi enää koneelle..
eli mä meen sinne polille huomen aamulla klo 9.00 joko palailen iltapuolella taas kertomaan miten paljon mua vit#uttaa kun eivät tajua käynnistää vaikka Puksu on hirmusuurijättikakara, TAI sitten jään suosiolla osastolle käynnistykseen samantien.
Ja siinä voi sitte kestää - pitäs infota mies laittamaa teille tietoo..pitääki kirjottaa ohjeet kuin se pääsee mun nimmarilla rekkautumaa ja kirjottamaa kuulumisia.
Nii, siis siskolla meni käynnistyksessä kolme pvää ennenkun alko tapahtua, että sen puoleen voipi mullaki aikaa sitte vierähtää..jos ne nyt mihinkä suostuu *pessimisti ei pety*
Tappert ja Puksu 40+0 *POKS!!
Plussat
+ Poika antoi nukkua pitkään
+ Ristiäiset meni hyvin
+ ei ole pahoinvointia, illalla meinasin oksentaa
Juu, ei syntynyt vauva eilen. Ristiäisreissu meni yllättävän hyvin ja jaksoin hyvin ristiäisetkin ja vauva oli aivan syötävän suloinen! Tahtoo oman vauvan syliin!! Paluu matkallakaan ei tullut kun yksi kipeä supistus ja loppumatkasta muutama napakka harjoitussupistus :(. No toisaalta olin aika poikki illalla, joten hyvä että sai nukkua. Menkkakipua, kyllä oli taas eilen kiitettävästi ja mietin, että olisiko iltainen pahoinvointi johtunut tuosta? Harjoitussuppareita tulee edelleen, mutta ei kipeitä.. Ei tässä taida vielä synnyttämään päästä.
Eilen olikin tullut hirveästi vauvauutisia! Paljon Onnea kaikille vauvan saaneille! Käykäähän laittamassa syntymätiedot, myös tuonne esittelylistan loppuun.
Mulla ei kyllä olis tekemisen puutetta, mulla on motivaation puute, joten tervetuloa tänne siivoamaan, ei varmasti lopu hommat kesken :).
Täällä toiset hurjat kärvistelee supistusten kanssa kotona ja toiset liruttelee lapsivesiä, alkakaahan mennä synnyttämään! Täältä lähetän siis kaikille (itseni mukaan lukien) tehokkaita ja hemmetin kipeitä suppareita! ;).Toisilla on jo laskettukin komeasti ylittynyt, paljon jaksamista heille!
Anoppi ennusti, että ens viikolla syntyy meidän vauva, toivottavasti olisi oikeassa.
Möhkis ja tiitiäinen 38+2
Huomenta sinullekin :) On se kumma, ettei nämä vauvat tajua näitä äitiyskorttiin kirjattuja päiviä. Kyllä tässä on yritetty kertoa tuonne nahkan taakse, että olisipa hyvä päivä syntyä. Tänäänkin aurinko paistaa ja on niin keväinen ilma, että... Mutta ei, ei uhallaankaan anneta merkkejä syntymisestä.
Kävely ja jopa lepo aiheuttaa minullakin supistuksia mutta eihän näillä mitään vielä syntymään saada. Kunhan vaan kokeilee. Unohdin eilen kirjoittaa, että kun menin sen lapsivesiepäilyn vuoksi NKL:lle niin olin vähällä jäädä osastolle verenpaineen vuoksi. Oli niin koholla, että lääkäri sanoi, että jos ei puolen tunnin levon jälkeen alapaine laske alle 100 niin sitten jään sinne. Onneksi laski sen verran ja pääsin tosiaan kotiin. Nyt on neuvolassa kontrollit ettei vaan nouse uudelleen.
Niin, tekemisen puute on perseestä. Minäkin olen jo laittanut kylppärin vauvalle valmiiksi, on tasot ja pehmusteet ja vaipatkin tyrkyllä rasvoja myöten mutta kun vielä olisi se vauva :)
Z
Ei ole tämä kyllä vatsatautia. Tai sitten se on ihan pirun pitkä kestoista tyyppiä. Ilman oksennusta ja ripulia ;) Näitä samoja polttoja on ollut minulla jo parisen viikkoa joka päivä. Ja ne laittaa aina suolessa tavaran liikkeelle. Neuvolasta ainakin sanoivat että ne ovat supistuksia.
No kuitenkin nyt olen taas saanut nukkua yöllä ja heräsin kerran samoihin polttoihin. Ihan virkeä olen siis :)
Nyt aamupalalle.
Jouhi
Ja ONNEA kaikille nyyttinsä saaneille!!!!
+ alkaa noita vauvauutisia ropisemaan enempi
+ tänään ei tarvi tehdä mitään
+ lapset pääsee synttäreille
( O ) Pinkeä on kupu, mies ei väsy sitä ihmettelemästä. Oikeesti toi nahka on kyllä niin kireellä, että pienikin suppari tuntuu kurjalle. Hippu on hissukseen, taitaa tila olla pieni. Janottaa päivä päivältä vaan enempi (vettä ja jäämurskaa nam). Olen jo suolankin jättänyt minimiin, vaan eipä auta.
Eilen saunoin, niin että nahka oli tulipunainen, pöh. Kolmatta ässää ei jaksnut ja mieskin nukahti jo kympin pintaa. Minä taas juoksin vessassa ja valvoin.
Jouhi on tainnut päästä tositoimiin, onkos sitten Z:n vuoro???
Meille muille pitkää pinnaa...
-m- ja Hippu rv 40+4
Jouhi: no toivottavasti tän päivän aikana etenee...
-m-
Mua kyllä toden teolla huolestuttaa, kun sulla on noita polttoja kokoajan!
Tehtäiskö illalla treffit vierekkäissin saleihin ;), toiveajattelua mun osalta, mutta sä voisit pikkuhiljaa synnyttää!
Siirsin minniksen ja jontturan vauvauutiset esittelylistan perään, mutta muiden tiedot oli liian hankala kopioida. Pyydän siis edelleen, että jokainen kävisi laittamassa uutisensa, myös esittelylistan loppuun!! Jokos se Dumle on karannut synnyttämään, eli onko meillä päivittäjää?
Päivittäjää ajatellen voitasiin sopia, että pinosta ei tarvitse vauvauutisia etsiä, ne päivitetään jotka on esittelylistan lopussa?
EI MITÄÄN,vaikka pesin saunan,kykin ja kökin,arrgghh!!!Ei se näköjään pakotamalla ulos tule.Vielä odottaisi varastohuone siivoamista,mutta siihen ei taida enää motivaatio riittää...
tityli
Yöllä peräti supisteli tunnin ajan n.5 min välein. Ei tehny kovin kipeetä. Sitten ne ilmeisesti loppui, kun olin nukahtanut ;)
Eilen oltiin siskon pojan synttäreillä. Oli meidän poika mielissään kun sai ikäistään leikkiseuraa. Yöllä ilo sitten kostautui. Heräsi 3.30 itkeä tihrustamaan. Nukahti sitten isänsä syliin. Tänä aamuna oli taas itkun paikka kun innostui tanssimaan Mikki Hiiren tahtiin. Jalka sitten lipesi alta ja poika kaatui mahallen halkaisten alahuulensa. Nyt on sitten kiukkuinen kuin ampiainen, jos ei joku juttu mene hänen mielensä mukaan.
Lähdemmä ulkoilemaan taas koko pesue. Kiva kun jo ennakkoon tietää, että kiukkureissu siitä tulee, kun poika on noin huonolla tuulella. Raitista ilmaa on saatava.
rimma 39+4
Kun ei kerran muutakaan tekemistä ole niin terrorisoidaan täällä :)
Jouhi: Nyt kun tarkemmin luin niin eipä tuo kyllä vatsataudilta kuulostakaan. Sinullahan supistelee ihan tosissaan. Ei taida laskettuun aikaan mennä synnytys?
Masulilla luulisi olevan jo lähtö lähellä, sinullahan on viikkojakin jo vaikka muille jakaa. Ja Rimmakin, sinullakin tuolla lailla supistelee. Eikö ole vaan ärsyttävää kun ensin supistaa ja kunnolla ja sitten ne loppuu kuin seinään. Ei tarvitse kuin ajatella, että nytkö se on lähtö niin saman tien loppuvat kuin seinään!
Hitto, minä taidan pakata lauman autoon ja ajaa naapurikuntaan. Siellä on joku vaaleihin liittyvä lastentapahtuma jossa on pomppulinna ja kasvomaalausta. Kaunis on tuo ilmakin niin joskos se mielikin piristyisi.
Z, läpeensä kyllästyneenä
Z: ei näillä eväillä mihinkään lähdetä. Kyllä pitäis nyt jo tajuta, ettei tää sen aikaisemmin tule kun muutkaan (rv41 ja 42+1). Tyhmää edes uskotella itselleen muuta. Sukulaiset ei muuten uskalla mulle pahemmin soitella, pommittavat tuota miestä, hih (taitavat tietää, että napakkaa tekstiä tulee, jos tyhmiä utelee).
-m-
Nukuin 5h putkeen eli klo.3 aina klo.8, ei pisu reissua tai muutakaan reissua, nyt on ihanan virkeä olo, en muista milloin olisin nukkunut viisi tuntia yhteen menoon !!! Eilen innostuin syömään sipsejä(kahjo mikä kahjo) vaikka en saisi syödä tuon verenpaineen takia tai painon tai tai tai ..jne .. mutta kiskaisin kevyesti puolipussia sellaisesta isosta pussista, ja sen jälkeen janotti, ja aattelin kauhulla miten turvonnut olen aamulla varsinkin, kun ei ollut noita xtunti pisureissuja, mutta mitä ihmettä, painohan oli pudonnut yön aikana 3 kiloa, ja en ole sen enempää turviksissa kuin eilen aamulla .. Ihme jutu !
Olin oli hurjasti vauva uutisia, ja onnea Minnikselle, Jontturalle ja voi ei oli siellä vielä nimiä, mutta juuri nyt en muista, anteeksi. Onnea kuitenkin teille jokaiselle, ja nauttikaapa vauva arjesta !!!
Duppiksen pojan hyviä uutisia on ollut kiva seurata !!! Todella onnellinen olen, että poitsu voi hyvin ja KASVU on mahtavaa ..
Jouhilla varmasti on lähtö lähellä :-)) Kyllä nuo oireet ovat sellaisia ..
Ja niin moni menee jo yliaikaa, voi kun ei tarttis kärvistellä montaa päivää yli lasketun, se ei ole kivaa ..
Täällä sama kuin Möhkiksellä, tekemistä olisi mutta motivaatio puuttuu .. Jotenkin en jaksa edes ajatella, että pitäisi tehdä tuo juttu ja tuo ja tuo ja tuo .. On niin ihanaa, kun saa vain olla ja odottaa kaikessa rauhassa :-)) No ruokaa olen laittanut ja eilen leivoin, mutta se onkin kivaa, mutta siivoaminen ei kiinnosta .. Mutta kun vauva on syntynyt niin sitten alkaakin ikkunanpesu-urakka :-//
Ja missä on Hanan ? Onkohan hääkin hakemassa nyyttiä ?
( . ) Kaikki hyin ! Ei erityistä, eilen ei ollut kipeitä supistuksiakaan, ja olo aika hyvä, vaikka töihin menisi (vitsi) ;-)) Tänään on niin upea ilma, että pakko lähteä ulos kävelylle, jos samalla heittäisi kyläreissun .. Tulisi vaikka niitä supistuksia niin kuin viime sunnuntaina.
Kaikille hyvää sunnuntaita supistuksien kera ! t. emmi rv-38+0 (vasta)
ei jaksa edes laskea niitä enään.
Lähdetään kohta käymään tuolla 100km:n päässä kyläilemässä ja sitten haetaan poika mummolasta ja mummo otetaan mukaan niin ei pojan tarvi jäädä yksin jos mulle tulee lähtö, siis huom JOS... tällä menolla supistelen vielä kesälläkin.
Supistuskipuihin, kun mulla ne on tuolla selän puolella, käskivät syödä panadolia, liikunnasta ei kuulemma ole mitään apua jos ei lähde käyntiin omaa vauhti niin sitten ei lähde. Liikunta silti aiheuttaa supistuksia, mutta niillä ei kuulemma ole mtn merkitystä jos ne ei jatku myös levossa! Eli käskivät levätä, jota en taas voi tehdä kun selkä hajoaa maatessa.. jos istun(joka on tosi vaikeeta) tulee supistuksia tiheämmin(mutta ei tarpeeksi), joten yhtä tyhjän kanssa koko neuvot.
Kädet tärisee, olo on hutera, saa nähdä kuin huonoon kuntoon sitä pitää mennä enneku tekevät asialle mitään. Sairaalassa on täyttä, eikä viikonloppusin oteta " turhia potilaita" ja noroviruksen takia vierailut on vielä enemmän rajoitettuja. Jopa tutustumiset oli peruttu toistaiseksi. Isäkään ei saa olla siellä ku pari tuntia iltapäivisin :(
Nyt joku taas vääntää puukkoa mun ristiselässä, joten ei tästä kirjottamisestaan tuu yhtään mitään...
Jaksamisia kaikille, punkeli edelleen yhtenä 39+6
Luin eilistä pinoa ja sinne oli kirjoitellut ensimmäistä kertaa natte, hälle lähettäisin paljon jaksamista. Todella kurjaa, että olet joutunut olemaan sängyssä ja levossa noin aikaisista viikoista lähtien, mutta kohta se on ohitse ja saat vauvan kainaloon. Koita jaksaa viimoiset viikot !!!! t.emmi
Minä täällä palloilen keskellä yötä kun koskee. Polttaa nivusia ja alamahaa ja jalkoja niiiiin inhottavasti. Välillä sitten kohtu supistuu ja koskee koko mahaa. Miestä odotan kotiin (kavereidensa luona käymässä) että voisi sitten minua hieroa.
On se kumma että ei tarvii ees paljoo supistaa nii heti rupee suoli tyhjenemään. Pöntöllä istuessa sattui tosi kovaa jonnekin mahaan, (kai suoleen) melkein piti huutaa. No mutta nyt suoli on taas tyhjä ja voin jatkaa kivun, säryn ja polttamisen kuuntelemista kaikessa rauhassa!
Tää on kyllä siitä outoo että ei minuu silleen supistele. Koskee vaan lähes koko ajan. Eli ei voi laskee mitään supistusten väliä.
Ehkä se taas kohta tästä loppuu ja pääsen nukkumaan. Ei enää kuitenkaan koske niin kovaa kuin tunti sitten.
Hyvää yötä ja huomenta!
Jouhi 37+1