Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-iltaa!

Oon ihan väsy. Eilen ja tänään oon ollut töissä 07-19 ja sit viel pari tuntia työmatkoja päälle. Silti pakko jaksaa täällä käydä ;)

Onnittelut pikku-quulle ja D:lle (joku muukin oli, Iituko?) uusista taidoista. Vauvasta tulee tosiaan ihan erinlainen, kun alkaa liikkumaan ja nousee jaloilleen.

Mä oon vieläkin ihan innoissani näistä enskalaisten vauvauutisista. Mahtavaa! Ihana päästä seuraamaan näin virtuaalisesti muiden odotusaikaa, kun itse ei vielä pääse odottamaan. Mä sain kuulla, että mun 2 vuotta nuorempi serkkukin oottaa esikoistaan. Siitäkin oon ihan innoissani vaikka ei me hirveen usein nähdäkkään. Naperon liikutus ystävän raskausuutista kohtaan liikutti muakin. Jospa te kumminkin pääsisitte olemaan yhtäaikaa äitiyslomalla ;) bdbd

Missäs päin Lohjaa Aurora käy pyörimässä?

Hiukka pitkä NapNapin tyttö on :) Mun vauvakuume on välillä hellittänytkin. Tai pakko on hellittää, kun ei voida varmaan piiiiiiiiiiiiiitkään aikaan antaa pikkukakkoselle lupaa tulla :(

Flunssaisille pienille pikaista paranemista. Joonallakin on kauhee nuha :(

Joona sai tänään uuden hampaan :) Ylös tuli etuhammas. Joonalla oli pitkään vaan kaksi alaetuhammasta. Pian puhkee sinne ylös viereen toinenkin hammas, kun on niin turvoksissa.

Mulle sopii edelleen molemmat päivät hoplop-treffeillä. Harmi, kun Aurora ei pääse.

Uusille tervetuloa! Olikos Silmu? Tää on aivan mahtava porukka :) Rohkeesti vaan mukaan.

Tokkopalle onnittelut prinsessasta!

Millille onnittelut uudesta kodista. Ihanaa muuttaa omaan ja päästä suunnittelemaan kaikkea sisustusta ja kaikkea. Meillä on vieläkin vähän tää kodinlaittoprojekti kesken, kun ei oo kerennyt panostamaan, kun on noita töitä niin paljon.

Jennillä oli mennyt hyvin koulupäivä. Kiva, että D pärjää isukin kanssa hienosti. Sullakin sitten helpompi seuraavalla kerralla lähteä, kun ei tarvitse huolehtia. Mullakin ekat työpäivät tuntu siltä, että oon ihan oudossa paikassa ja en osaa mitään, mut nyt oon jo, kun en ois pois ollutkaan :)

Nyt nukkumaan. Hyvää viikonloppua kaikille :)

pesukarhu ja Jonsku

Vierailija
2/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen jotain juttuja, jotka tosin unohtui jo ;) Päätin sitten samalla laittaa sunnuntaipinon pystyyn.

Mitähän asiaa mulla oli? No, ainaskin piti sanoa, että toivottavasti Quut pääsevät mukaan treffeille. Toivotaan, että pikku-quu paranee niin, että pääsette Hoplopiin.

Niin ja kiva, kun Ankka ja Allukin käyvät tällä puolen moikkaamassa :)

Joo ja Ari ja Anna on mun Idols suosikit. Arilla on aivan mahtava lauluääni ja Anna taas on muuten Idolsainesta :)

Ei kait mulla muuta ;)

pesukarhu ja Jonsku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa heti aamusta pinoutua, niin ei taas unohdu =)

Onnea vielä Marikalle munkin puolesta =)) tonskat kuulostaa hauskalta!

Millille onnittelut uudesta kodista!!! On se mahtavaa, kun pääsee omaa asuntoa sisustelemaan =))

Aurora, mä meen heti pojan luo, kun alkaa sellainen kitinä, ettei vaikuta rauhoittuvan. Kun vauva on vielä niin pieni, niin ei tietty osaa muuten ilmaista ¿pahaa¿ oloaan kuin itkulla. Poika tosin nukkuu aika paljon meidän sängyssä.

=) Kiva kun kätesi alkaa parantua!!

Han, toivottavasti teillä Rumpalin flunssa helpottaa pian. Meillähän poika sai räkätaudin jo 2 viikkoisena ja joku sanoikin, et aika tavallista, että noi pienet saa jo näin alkumetreillä flunssan. Joten toivotaan, et teilläkin menee ohi pian. Meillä räkis kesti viikon, tosin kuumetta ei ollut. En ole kuitenkaan flunssan jälkeen vältellyt liikkumista pojan kanssa, sillä kyllä sen flunssan voi saada ilman reissailuakin.

Osse, toivotaan ettei teillä typy saa flunssaa, kovasti on nyt kaiken maailman pöpöjä liikenteessä.

Burde, harmi ettei ollut mieleinen asunto¿jospa se mieleinen kohta löytyy =) Mullakin on ollut pönttö muutaman päivän sekaisin¿.kait sekin voi vauvan masuun vaikuttaa sitten.

Hermione, kiva kuulla, että yö valvomiset on historiaa =))

MiaMik, mä yritän syödä mahdollisimman paljon salaattia ja porkkanoita. Ruokaan yritän laittaa vaihtelevasti jotain kasviksia. Enemmän huolehdin ruokailusta odotus aikana, kuin nyt =)

Mulla on aina nälkä, jo ennen raskautta tai imetystä¿mutta siis syön tosiaan melko reippaasti tälläkin hetkellä. Ja aina kun aloitan imettää, niin ihan pakko saada raikasta mehua tai vähintään vettä¿tulee ihan sairas jano =)

G: Mun isovanhemmat ei ole enää elossa, mut ukon isovaari on vielä pirtsakka tapaus =)

Viipero, jaksamisia sinne yövalvomisiin =)

Q, vai käninä päivä enteili sitten teillä kuumetta =( toivotaan, että siitä helpottaa pian.

Ja kyllä olen kuullut, et vauvalla voi olla päänsärkyä, mutta voiko sitten migreeni vaivata jo noin pientä, niin en tiedä. Toivotaan, ettei kuitenkaan olisi mitään sellaista =) Vai pikku q nyt sitten istuskelee ilman tukea, onpa upeeta =)

Viipero, enpä ole noihin istumisjuttuihin vielä perehtynyt. Mutta jos joskus sattuu vauva vähän istuvammassa asennossa olemaan ja vain hetkittäin, niin ei kait se vielä hallaa tee =) Aleksi on siellä päästänyt oikein kunnon naurut¿voi kun liikkistä =)

Jenni, kivasti oli teidän pojilla päivä mennyt, kun olit koulussa käynyt =) ja eikös tosiaan kaikille vauvoille tule noita ¿riippukohtauksia¿ aina ajoittain =))

Tokkopa, onnea tytön tylleröstä =) eipä kannata tosiaan niistä vieraista niin välittää, nyt vaan on itsekäs ja yrittää saada vauvan kanssa arjen sujumaan. Sitä ehtii sitten niitten vieraiden kanssa seurustella =) on niin tärkeää, että äiti voi hyvin ja jaksaa vauvan kanssa sitten paremmin.

Meilläkin oli tossa pari päivää kunnon käninät. Poika aloitti tissiprotestin eli aina kun tarjosi rintaa, niin alkoi hirveä huuto. Johtuiko sitten siitä, että maito maistui pahalle (olin syönyt chiliä, hyi mua) vaiko siitä, että maitoa tulee aika suihkulla vai mikä sitten poikaa kiusasi. Eilisestä illasta lähtien on taas maito mennyt vähän paremmin kaupaksi =) taidan jättää suosiolla nyt vahvat mausteet pois!

Neuvolassa perjantaina saatiin pojasta mitat: 3916 g ja 53 cm¿.poika on siis parissa viikossa saanut 600 g lisää =) taitaa meitin maito sitten riittää.

Mukavaa sunnuntai päivää

Mykis ja Piipero 5 vkoa ja 5 pvää

Vierailija
4/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bejpi: Kiva kuulla, että sun miehes on alkanu tekemään enempi tuttavuutta vauvan kanssa! :)

Q: Pikku Q:han on ottanu aimo harppauksen kehityksessä eteenpäin! Vau!! Hieno juttu! :D

Ihana ilma tuolla ulkona. On vaan aivot niin hitaalla taas, että ei hyvä tosikaan. :S Mä oon koittanu pähkällä, että mitä tänään tekis ja missä järjestyksessä, mutta en saa oikeen taaskaan päätettyä... Ihan outoo kun oon nykyään ihan päättämätön. Ennen sain tehtyä nopeesti päätökset ym., mutta nyt vaan jahkaan ja jahkaan -> " meenkö kaupungille? vai meenkö lasten tapahtumaan? vai meniskö anoppilaan? jos meen lastentapahtumaan, ni laitanko siellä Heidin rattaisiin nukkumaan? mut sitten se herää ku siirrän sen kaukaloon... no jos meenki anoppilaan, ni meenkö ennen vai jälkeen unien? jne jne..." . IHAN HULLUA!!! :D Onks muut samanlaisia?

Ai nii joo... mä ihan unohdin mitä varten mä tulin täällä palstalla käymään.. Piti tulla laittaa linkki heidin kuviin (IRC-galleriassa):

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Terstil&image_id=54599396

ja

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Terstil&image_id=54599429

Hyvää sunnnuntaita kaikille...

Burde ja Heidi 5,5kk

Vierailija
5/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonan on saanut uuden hampaan :) Tuliko ilman känkkäränkkää?

D sai siis tuplaonnittelut :)

Vai oli pikku-quulle tullut korvatulehdus! Onko teillä sitten ollut flunssaa (en nyt muista ootko puhunut)? Kylläpäs poitsu nyt kehittyy vauhdilla, jos hällä on kiire tulla nyt " isoksi veljeksi" :D

Mykis, poikasi tissiltä kieltäytymiset kuulosti tutuilta tissiraivareilta :) Niitä tulee ja menee, ainakin meillä. Varsinkin tosiaan se suihkuaminen välillä hermostutti niin Idaa, että ei meinannut huolia tissiä suuhun vaikka oli kuinka nälkä.

Mä yritin tänäaamuna ottaa Idasta kuvaa, kun hän taas aamulla herätessään parkkeerasi poikittain sängyssään ja kuikuili sieltä samalla pitäen toista kättä siinä pinniksen reunassa. Mutta hymy hyytyi ja käsi irtosi heti kun otin kameran esiin :D Eilenkin uhkaavasti Iitu kurotteli käsillään tuohon sohvatuolin reunalla ja maha oli jo ilmassa, mutta onneksi jalat ei ole yhtään mukana siinä touhussa :)

Nyt aamupalalle...

MiaMik ja Ida 5kk+

Vierailija
6/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jahkaan tähän hetkeen, että lähtiskö käymään mun äiteellä. Mutta sitten se, että moneltako. Jos menen silleen, että laittaisin Iitun pitkille päikkäreille parvekkeelle, niin ihan varmaan neiti heräisi ennen aikoinaan kun äitini ravaa tupakalla. No jos menen kohtapuolin ennen niitä pitkiä päikkäreitä, niin silloin kiukutellaan :) JOS taas lähtisin siskolleni, niin sata varmaa kummityttöni herättäisi Idan kiljumisella siinä vaiheessa kun nostan neitiä autosta rattaisiin. Tai jos Iitu herää tunnin päästä sen verran että heijaamalla nukahtaa takaisin, niin kummityttö herättää silloinkin kiljumalla :D

Iitu muuten nukkui eilen 4h20min päikkäreitä ja siinä vaiheessa minä jo kävin herättämässä hänet...

Burde, ihania kuvia heidistä! En olekaan käynyt Heidin kotisivuilla vähään aikaan... On se kyllä jännä, että teidän tirppanalle menee vielä S-koon vaipat :)

Vierailija
7/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilinen meni vilahtaen, käytiin Ideaparkissa mun serkkua moikkaamassa ja sit nukuinkin pääasiassa hillitöntä väsymystäni pois. Ja tänään oon jo ehtinyt ottaa taas nokoset... en muista milloin oisin ollut näin poikki flunssan takia. Hassua onkin, et pahin oire tuntuu olevan väsymys. :)

milli, tosi hienoo, et löysitte sen kämpän! Saa kai sitä vaunnujen kans ulkoilla mihin aikaan vaan, ei meidän typykään yöuniltaan mihinkään herää, vaikka kuinka pukis ja riisuis.

No höh, et Karssuli ja Aino ei päässeet treffeille. Mulla on sellainen käsitys, et jos vauvalla ei oo kuumetta, ulos voi hyvillä mielin mennä vaikka olis nuha/yskä. Oonko ymmärtänyt väärin? Voin nimittäin uskoa, et on rasittavaa olla koko ajan sisällä.

Toivottavasti open Aino rupee pian syömään. Meillä on kans aina välillä, etenkin kipeenä ja rokotusten jälkeen syömälakkoa, ei siis mitään raivareita vaan ihan vaan ei oo tytöllä nälkä. Yöllä ja puoliunessa syö hyvin, joten huijaan sit aina välillä syömään ottamalla petistä, jos oikein kovasti huolestuttaa. Mut sitä te taidattekin tehdä myös!

MM ja burde, meillä luovuttiin suosiolla kans noista S-kokoisista, M-koot menee vielä toistaiseksi ihan hyvin. Mies on kerran laittanut keston, ja jupisin koko ajan, miten hankalaa se on... :) Mä oon kyllä huomannut, et laitan varmaan liikaa imuja, kun jos on kunnon sisävaippa, ei imuja meidän neitin pissimäärillä oikeestaan tarviis, etenkin ku en uskalla pitää kovin kauan kestoja kerrallaan. Pitäis itse asiassa ostaa vähän lisää sisävaippoja, imuja ja kuoria olis yli tarpeen. Kotona tykkään kyllä edelleen käyttää noita villahousuja ja harsoja, mut ne ei tosiaan kestä kovin pitkää aikaa olla.

kivalle kuulostaa jennin koulupäivä. Oikeesti tekee varmasti hyvää olla välillä muutama tunti ihan oma itsensä, teidän D kun vaatii aika paljon äitiltä... mä ainakin olin yks päivä ihan tohkeissani, ku olin tälleen kotona yksin (nytkin mies on tytön kans lenkillä) ja huomasin olevani oma itseni, siis että mulla on rajat, jotka loppuu siihen mihin ihokin, eikä jatku esim. lattialle tytön mukana... jos siis kukaan tajuaa, mitä tarkoitan! :D Mut hyvää se tekee, et on pidemmänkin pätkän pois. Mä oon jo vähän alkanut odottaan, et millon töistä tulee viestiä, et pitäis tulla yks raportti kirjottaan.

Ja D on noussut seisomaankin jo!

Mä muuten luin kans eilen illalla Lapsikirjaa, ja musta siellä on jotain hyviäkin ajatuksia, vaikka kapinoin kyllä niitä " vauva pärjää ilman sinua yönsä 2kk:n iästä alkaen" -juttuja. Mut juteltiin miehen kans pitkään esim. siitä, miten typyn annetaan tutustua " aikuisten" esineisiin, mä kun oon sitä mieltä, et niitä pitää saada kosketella valvotusti, ei heitellä ei hajoittaa ei etenkään vahingoittaa itseään, mut uskon siihen, et jos lapsi saa tutustua esineisiin, se ehkä oppii paremmin käyttämään niitä niin ku pitäis. Oon ihmetellyt esim. sitä, et jotkut ei anna lastensa koskea meidän typyyn, ku voi kuulema vahingoittaa. Musta ku minkä tahansa ikäisen lapsen pitää oppia, miten muita ihmisiä kosketetaan! Toki sit otetaan pois, jos koskee väärin, mut eihän muuten ikinä opi mitään, jos ei saa ees koettaa. Mutta voi olla, et kokemus muuttaa käsitystä tästäkin asiasta. Ostin muuten vähän aikaa sit sellasen muovisen salaattiveitsen, et typy saa sit kokeilla, miten veistä käytetään ilman et tarvii pelätä, et vahingoittaa itseään. En kuitenkaan uskalla noita ihan oikeita veitsiä hälle antaa ihan lähiaikoina.... :D

tokkopa elää ihanaa vastasyntyneen vaatimusvaihetta... mä oikeesti välillä jo ikävöin sitä, kun vauva vaan oli mun sylissä ja vaati tissiä. Nythän äiti alkaa vähitellen olla vaan väline et pääsee toteuttaa itseään. :)

Viipero tuosta istumisesta, mullon yks brittivauvakirja, ja siinä sanottiin et 4kk iässä sais jo kokeilla istumista tyynyillä tuettuna. Joten ei se voi oikeesti kamalan vaarallista olla!

pikku-quulle kovasti paranemista! Toivottavasti ei rupee toistumaan korvatulehdukset. ja varmaan tuo istuminenkin tuntuu nyt kivemmalta, kun ei oo enää tulehduskivut niin kovat.

Onpas NapNapin typy komeen kokoinen!

bejpi, ootko sä kauan harrastanut taekwondoa?

pesukarhulle tsemppiä pitkiin työpäiviin.

mykis, noi rintaraivarit on tylsiä, mut kyllä ne siitä ohi menee. Mä en ainakaan keksinyt mitään syytä, mut sitkeesti vaan syötin... nukutin tosiaan vieressä aina raivareita seuraavan yön, kun sen pitäis vähentää raivareita jonkun teorian mukaan. No, ainakin tyttö söi aina yöllä tiheesti ja pitkään, tietty ku oli nälkä ku ei päivällä malttanut.

burde ja MM on osoittautuneet jahkailijoiksi... mä en kyllä tunnusta. Meillä lähdetään, jos johonkin halutaan, typy kyllä nukkuu vaunuissa melkein aina ja tiedättehän te sen unenlahjat... :D oikeesti kyllä joskus mietin, et missä välissä kannattaa lähteä, mut oon tosi huono suunnittelemaan asioita joten toteutan vaan sen mukaan, mitä mieleen tulee.

Jaahas, taidan antaa tilaa muille. MM:lle tiedoksi, et mä en osaa tulla teille, kun reittiopas ei osaa neuvoa... ei tollasta paikkaa ole olemassakaan! :D

-Osse ja lenkillä oleva typykkä 4kk

Vierailija
8/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omanapaisesti kaipaisin teiltä kokeneemmilta nyt neuvoja! Nimittäin jahkailun kohde on ne huomiset treffit. Mun tekis ihan kauheesti mieleni lähteä (etenkin jos saatais mieheltä sit kyyti kotiin - en ole vielä ihan varma sen aikatauluista), mutta onko edesvastuutonta lähteä noin pienen kanssa tuonne noro- ja muiden virusten temmellyskentille kikkailemaan?! Eilen ja edellispäivänä oltiin kyllä jo Jumbossakin... Mitä mieltä olette?!? Pitäiskö mun odottaa vielä seuraaviin treffeihin vai vaunutella jo huomenna paikalle?

Anteeksi nyt taas tämä pelkän oman navan ympärillä pyöriskely - tulen lueskelemaan parin päivän pinot paremmalla ajalla uudelleen. Meillä on ollut ohjelmaa täynnä tämä viikonloppu :)

Aurinkoista päivää kaikille!

Makkara ja PrinsessaNakki 2vko 4pvä (joku päivä huomasin täällä jonkun vauvan syntyneen samana päivänä 21.2. kuin tuo meidän pimu - oliko se Tokkopa? :)

Vierailija
9/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SS, rohkeasti vain liikkeelle. Laita vaikka harso siihen vaunujen suojaksi, niin ei tule tuntemattomat pärskimään ja lääppimään tyttöä :)

No eipä tässä muuta taas...

Vierailija
10/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin TKD:n -01, mut nyt on ollu 1,5v taukoa ku eka meni polvi leikkaus kuntoon ja sit tuli Eve. :) Mut nyt taas..

bejpi ja nälkäinen Eve

Vierailija
11/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikskähän ei oo tullut spostia perille... höh! Jospa siellä on joku tukos ja tulee myöhemmin. No, soitan jos en meinaa löytää!

SS, liikkeelle vaan, sanon minä myös!

ny kahville, ku mies kilttinä keitti.

-Osse

Vierailija
12/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, olipas paljon luettavaa eilisissä ja tän päiväisissä!! katsotaan, josko jotain jäi mieleen...

miamik ja tokkopa kyseli oliverin yösyömingeistä. tällä hetkellä se 7-8h mennään yhdellä herätyksellä. mut nyt kun poitsu tosiaan tota korviketta saa, ja kerta-annos on jo sellaset 120ml ollaan kerralla hereillä sellaset 15-20 minsaa. eli syönti, röyhtäykset ja vaipanvaihto=) ennen veti sikeitä yöllä jopa 5-6h putkeen mutta nyt ei enää tolla ruokamäärällä niin pitkälle jakseta. eli nälkä tulee jo aiemmin! ja isompia annoksia ei oikein vielä kerralla jaksa masu vetää. eli 3-4h se yleisin unipätkä nyt:=) laskin just toissapäivänä niin 920ml meni vuorokauden aikana. onko kenelläkään ylhäällä joka korviketta antanut, paljonko tän ikäisenä söi??

burde oli laittanut södejä kuvia tytöstä:))

G: mulla kaksi mummia elossa ja miehellä yksi. ja minun puolella tosi hyvässä kunnossa molemmat, vaikka 80vee ylitetty=)

pesukarhu, keskustassa ja ojamon suunnalla mulla sukulaisia. missäs päin itse asustelet? jos hoplop järjestyy sunnuntaina, voisin kyllä lähteä ja mun kyydissä varmaan pääsisit!! lauantaina on ristiäiset eli se ei onnistu:(

mykis, kohta me nähdäänkin:=) täällä jo innolla odotetaan...

paulineasta mukava kuulla pitkästä aikaa!=)

missäs tikru, vai onko mulla mennyt sun kirjoitukset ohi??

huomenna meillä 1kk neuvola! ja ke ois isyyden tunnustaminen, on tää aikamoista kun saa kaikki todistaa virallisesti;) tulen sit ilmoittelemaan miten Oliver kasvanut, luultavasti hyvin on jo sen verran iso paketti:))

sori taas isojen kirjanten puuttuminen, mut poitsu nukkuu sylissä. oltiin just vaunulenkillä miehen kanssa ja kohta isoveli tuleekin käymään. eli nyt ruokaa laittamaan...

Aurora & Oliver 3vkoa5pvää

Vierailija
13/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

MÄ olen kyllä lukenut pinot perjantaista saakka, mutten nyt ala muistella mitään juttuja, kun niitä oli niin paljon. Eikun voisin mä kyssäreihin vastata, eli Emmillä on vain yks isomummo elossa eli mun isän äiti. Hän on yli 90 vuotias ja tosi huonossa kunnossa, eikä me olla kovin läheisiä oltu muutenkaan. Tällä hetkellä hän on vanhainkodissa, enkä näitten viirusten jyllätessä ole edes vielä Emmiä käynyt näyttämässä hänelle. Ja Idolsiin täytyy kommentoida ihan kuten joku muukin jo aiemmin, että Arilla on tosi hyvä ääni ja Anna taitaa olla eniten idoliainesta.

Meillä on ollut vauhdikas viikonloppu: miehen vanhemmat tuli meille eilen päivällä ja jäivät tänne hoitamaan Emmiä, kun me lähdettiin juhlimaan. Oli ihana käydä meikissä ja laittaa iltapuku päälle. Ja ilta oli kaikin tavoin onnistunut. Kotiin tultiin komen aikaan ja koko talonväki nukkui silloin. Emmi oli ollut kovapäinen itsensä ja kieltäytynyt syömästä mitään muuta kuin vähän sosetta koko illan aikana. Mä syötin sen ennen lähtöä viiden aikaan ja sitten heti kun tultiin kotiin, mutta tuon välin eli kymmenisen tuntia oli likka paastonnut. =S Mutta positiivista oli, että likka oli nukahtanut yhdentoista aikaan ja heräs vasta, kun me tultiin ja syötyään nukahti sitten heti uudestaan ja nukkui seiskaan. Eli edes uni maistui. Mutta eipä tosiaan tää mamma pääse ihan hetkeen itsekseen pidemmäks aikaa mihinkään. Höh!

Ja sitten vielä sen verran Emmistä, että neiti nukkuu nyt komatta päivää peräkkäin pitkiä päikkäreitä ilman yhtään välihuutoja. Aivan mahtavaa verrattuna niihin tunnin tai puolentoista pätkiin, jolloin on tarttenut vartin välein käydä hyssyttelemässä.

Nyt meen vielä syömään ennen kuin neiti herää. Palaan taas viikolla paremmin keskittyen muittenkin juttuihin.

-Amy ja Emmi, 4,5kk

Vierailija
14/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikki,

mua huvitti teidän jahkaajien jahkausjutut, kun kuulosti osittain tutulta... Kun nyt kun on vuva niin pitää vähän erilailla suunnitella menemisiään kuin ennen.

Siitä tulikin mieleen, että me ollaan kyllä aika rohkeasti kuljettu Ellin kanssa kokoajan siitä asti kun oli 2vkoa. Mentiin junalla tampere-helsinki väliä pariin kertaan ja oltiin esim. mun veljen pojan 1v synttäreillä jossa oli aika paljon väkeä kun elli oli alle kolme viikkoa. Tämä siis lähinnä jahkailija.makkaralle kun mietit huomisia treffejä... :)

Mutta siis ihan omantunnon mukaan tietysti, jos sua epäilyttää niin ei pakko ole tulla, mutta jos mieli tekee ihmisten ilmoille niin en usko että siitä haittaa vauvalle on. Tosiaan voi laittaa vaikka harson suojaksi vaunuun varmuuden vuoksi. Mutta eikös vastasyntyneillä rintamaitoa saavilla ole aika hyvä vastustuskyky noihin viruksiin ja toisaalta musta oli helpointa kulkea silloin kun eli oli 2vkoa-kuukauden koska nukkui nii paljon ja missä vaan menossa.

Nukkuu siis edelleenkin aika paljon, ikäähän on tänään tasan 2 kk.

Mutta nyt mulle on tullut enemmän semmoinen olo, että pitäisi olla enemmän kotona ja ja tulla ainakin ajoissa kotiin että elli ehtii olla hereillä kotona rauhassa ennen yöunia, kun vaunuissa se nukkuis vaikka kuinka kauan ja mä olen tosiaan ollut menossa aika lailla viime viikolla.

Muuten kysymys niille joiden vauvat nukkuu teidän vieressä: (esim, kandi eikös?) miten se käytännössä toimii? Eli kun syötätte niin syötättekö siis kyljellään? miten tissin vaihto, vaihdatteko vauvan välillä toiselle puolelle? entäs syötön jälkeen, nostatteko vauvaa ylös röyhtäisemään ollenkaan? Mietin vaan, kun elli aina välillä aamuyöstä nukkuu vähän huonosti ja pätkissä ja otan hänet omasta sängystä mun viereen lähinnä siksi etten jaksa kokoajan nousta parantamaan asentoa tms. ja samalla kun on vieressä niin syötän siis, mutta tuntuu että se idea ettei tarvisi nousta menee hukkaan jos kuitenkin pitää nousta nostamaan vauvaa ylös röyhtäisemään ja siinä vaiheessa elli ainakin herääkin kun muuten nukahtaisi rauhassa viereen... hmmm. oonko vaan liian laiska? muuten ei yöheräily haittaa, mut se kun elli nukkuu sillai levottomasti klo 5-7 niin silloin on aina ihan pihalla itse.

Niin ja meillä on elossa mun vaari ja mun miehen mummu, molemmat 82v ja kauhean virkeitä, on se kiva kun on paljon sukupolvia. Vaikka ei näitä niin usein näekään mut kiva silloin kun näkee.

Ihania kuvia Heidistä taas, suloinen tyttö!

Mut palaillaan! ja ehkä makkaran kanssa nähdään huomenna? olikos muita tulossa sinne odotuspuolen järkkäämille treffeille?

-iisa ja elli tasan 2 kk

Vierailija
15/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikki,

mua huvitti teidän jahkaajien jahkausjutut, kun kuulosti osittain tutulta... Kun nyt kun on vuva niin pitää vähän erilailla suunnitella menemisiään kuin ennen.

Siitä tulikin mieleen, että me ollaan kyllä aika rohkeasti kuljettu Ellin kanssa kokoajan siitä asti kun oli 2vkoa. Mentiin junalla tampere-helsinki väliä pariin kertaan ja oltiin esim. mun veljen pojan 1v synttäreillä jossa oli aika paljon väkeä kun elli oli alle kolme viikkoa. Tämä siis lähinnä jahkailija.makkaralle kun mietit huomisia treffejä... :)

Mutta siis ihan omantunnon mukaan tietysti, jos sua epäilyttää niin ei pakko ole tulla, mutta jos mieli tekee ihmisten ilmoille niin en usko että siitä haittaa vauvalle on. Tosiaan voi laittaa vaikka harson suojaksi vaunuun varmuuden vuoksi. Mutta eikös vastasyntyneillä rintamaitoa saavilla ole aika hyvä vastustuskyky noihin viruksiin ja toisaalta musta oli helpointa kulkea silloin kun eli oli 2vkoa-kuukauden koska nukkui nii paljon ja missä vaan menossa.

Nukkuu siis edelleenkin aika paljon, ikäähän on tänään tasan 2 kk.

Mutta nyt mulle on tullut enemmän semmoinen olo, että pitäisi olla enemmän kotona ja ja tulla ainakin ajoissa kotiin että elli ehtii olla hereillä kotona rauhassa ennen yöunia, kun vaunuissa se nukkuis vaikka kuinka kauan ja mä olen tosiaan ollut menossa aika lailla viime viikolla.

Muuten kysymys niille joiden vauvat nukkuu teidän vieressä: (esim, kandi eikös?) miten se käytännössä toimii? Eli kun syötätte niin syötättekö siis kyljellään? miten tissin vaihto, vaihdatteko vauvan välillä toiselle puolelle? entäs syötön jälkeen, nostatteko vauvaa ylös röyhtäisemään ollenkaan? Mietin vaan, kun elli aina välillä aamuyöstä nukkuu vähän huonosti ja pätkissä ja otan hänet omasta sängystä mun viereen lähinnä siksi etten jaksa kokoajan nousta parantamaan asentoa tms. ja samalla kun on vieressä niin syötän siis, mutta tuntuu että se idea ettei tarvisi nousta menee hukkaan jos kuitenkin pitää nousta nostamaan vauvaa ylös röyhtäisemään ja siinä vaiheessa elli ainakin herääkin kun muuten nukahtaisi rauhassa viereen... hmmm. oonko vaan liian laiska? muuten ei yöheräily haittaa, mut se kun elli nukkuu sillai levottomasti klo 5-7 niin silloin on aina ihan pihalla itse.

Niin ja meillä on elossa mun vaari ja mun miehen mummu, molemmat 82v ja kauhean virkeitä, on se kiva kun on paljon sukupolvia. Vaikka ei näitä niin usein näekään mut kiva silloin kun näkee.

Ihania kuvia Heidistä taas, suloinen tyttö!

Mut palaillaan! ja ehkä makkaran kanssa nähdään huomenna? olikos muita tulossa sinne odotuspuolen järkkäämille treffeille?

-iisa ja elli tasan 2 kk

Vierailija
16/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy oli päässy meikkiin ja iltapuvussa juhlimaan!!! Voi jee... varmaan ihanaa! Mäki haluisin! =)

Iisa kyseli perhepedistä.. Me ollaan ihan alusta asti nukuttu perhepedissä. Nyt meillä on pinnasänky toisella puolella vieressä, ettei mun tartte murehtia tippuuko heidi sängystä.. Mä siis vaihdan heidin tai itteni toiselle puolelle aina sillon jos tarttee vaihtaa tissiä. Enkä mä oo oikeestaan koskaan röyhtäyttäny yöllä... ehkä joskus sillon ku heidi oli vastasyntyny, mutta siitä on jo aikaa... =)

Jahkaamisesta... Mun jahkaaminen ei sinänsä johdu Heidistä vaan ihan siitä, että en tiiä mitä haluisin. =) Heidin kanssa on kyllä ihan helppo liikkua ja autoilukin sujuu kaksistaan, kun Heidi ei saa enää niitä sydäntäsärkeviä itkukohtauksia autossa.

Eip muut... Sii juu.

Burde ja Häydi 5,5kk

Vierailija
17/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aurora: kyllä mä täällä taustalla hääräilen. pino tulee kyllä luettua lähes päivittäin, mut aina ei tuu sit kirjoitettua.

ensin kommentoinnit:

milli: ootte varmaan ollut hyvä näky yöllä kulkiessani, mut tokihan sitä pitää uuden kämpän ohi kulkea:)

isovanhemmista on ollut puhetta. mun tai miehen isovanhempia ei ole elossa, mun mummu kuoli vuosi sitten. mun porukat asuu tuossa naapurikaupungissa, samoin miehen äiti ja sit taas miehen isä tuolla keski-suomessa.

idolssista: täällä ilmoittautuu rokkari, suosikit on ari ja kristian; arin ääni, mut sit taas kristiankin miehekkyys (tosin pitkistä tukista en niin välitä) tanssi-pop-musiikki ei niin iske...

mykis: vai ei poju oo niin mausteiden ystävä? höh;) mut hyvin on kyllä kasvanut:)

burde: mekin aikasemmin mietittiin et mentäs tänään sinne siilinkarinkävelylle, sit eilen katottiin et näytti järvi niin sulalta et ei sittenkään. aamulla sit taas jo kuitenkin mietin että jos sittenkin. mut sit kun luin aamulehden niin jahkailu päätty kun oli se tapahtuma tyystin peruttu. kivoja kuvia oli:)

miamik: mekin yritetty monta kertaa saada tytöstä hymykuvaa. ehkä yks kerta sadasta onnistuu, kun neiti alkaa tuijottaan kameraa eikä enää hymyile...

osse: me kans ainakin vielä ollaan sitä mieltä että mitään tavaroita ei ronjan takia siirrellä, tietty mieli voi muuttua sit kun neiti tuosta liikkeelle joskus lähtee.

ai niin, valokuvistakin on ollut puhetta. koneella on aika paljon kuvia. tänään katottiin kehitettäviä kuvia, kun viimeksi kehitetyissä ronja on noin viikon ikäinen. lisäks suunniteltiin kiitos-kortit. lähinnä noita kehitettäviä katsottiin silleen et voidaan isovanhemmille antaa kuvia kans.

aurora: meidän tytöllä meni tasan kolmen viikon ikäisenä pullosta maitoa ja vastiketta yhteens 520ml ja lisäks tissuttelut, eli aika lähelle 900 milliä on varmaan päästy...

amy: vai että ihan juhlimassa käyty:) meilläkin on ens viikonloppuna tiedossa teatteri ja ravintola anopin ja miehen veljen ja hänen avokin kaa. tyttö menee mun porukoille tuoksi aikaa. täytyy vaan pistää maidot mukaan.

jaahas, oiskos siinä ollut kommentoinnit. jos sitten vähän omasta tytöstäkin. tällä viikolla on tapahtunut hirvittävän (tai siis IHANAN) paljon aktivoitumista. on alkanut jutteleen ja naureleen. ja eilen kääntyi vatsalta selälleen, yritti jo pe, mutta peppu ei vielä tullut mukana. eilen tapahtui kääntyminen kerran lattialla, tänään kaks kertaa, esitteli taitojaan mummulle ja taatalle:)

katsotaan miten jatkuu ens viikolla...

nyt hyvät yöt, palaan tanssien pariin. mitäs mieltä te muut ootte tuosta vanessan masusta, ettei vaan ois pikkuväkee tulossa?

tikru ja ronsku 1/5 vuotta eli 2kk ja 11 päivää

Vierailija
18/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

_tigger_:

nyt hyvät yöt, palaan tanssien pariin. mitäs mieltä te muut ootte tuosta vanessan masusta, ettei vaan ois pikkuväkee tulossa?

Mä katsoin ihan samaa! Se on muuten niin hoikka, mutta kyllä se masu pömpöttää. Minkäs ikäinen niiden nuorin lapsi onkaan, hmm... :)

-Q-

Vierailija
19/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yöt nukuttu nyt parin kk:n ajan perhepedissä. Helpoin ratkaisu, kun Aleksilla noita mahavaivoja, niin ei tarvi koko ajan nostella pinniksestä pois tai laittaa tuttia ym. Tissittely myös helpompaa. Ja onhan se ihanaa nukkua pienen tuhisijan vieressä :)

Kyljellään syötän, Aleksi nukkuu mun ja pinniksen välissä (en oikein uskalla vieläkään miehen viereen laittaa). En vaihda poikaa puolelta toiselle, vaan syötän molemmista tisseistä samalla kyljellä (kun syötän " ylemmästä" tissistä, nojaan vain vähän enemmän eteenpäin, sitäpaitsi mulla pitkät tissit, niin onnistuu hyvin :D)

Moni ei röyhtäytä yöllä ollenkaan, mutta meillä se on ihan välttämättömyys, kun noita vaivoja on muutenkin. Maito suihkuaa yölläkin, joten ilmaa menee massuun. Tuo on kyllä totta että vauva saattaa herätä röyhtäytykseen, meilläkin kävi ennen niin, mutta nykyään Aleksille yö on yö, joten nukahtaa helposti röyhtäisyn jälkeen. Ja on totta, että samallahan sitä vauvan laittaisi pinnikseen kun joutuu röyhtäyttämäänkin, mutta koen sen silti kaikin puolin helpompana että vierekkäin nukutaan :)

Ja Vanessasta; sen täytyy olla raskaana, ihan selvä vauvamasu oli :)

Nyt jos menisi nukkumaan, aamulla aikaisin (10.00) neuvola. Nyt pääseekin sitten puhumaan meidän ongelmista.. Tuun huomenna kommentoimaan paremmin muidenkin juttuja!

Viipero & Aleksi 4kk

Vierailija
20/20 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en ymmärrä, miten voi ihan kotosalla hääräillessä olla jatkuvasti kiirettä... Kaikenlaisia rästihommia yms nurkkien järjestelyä ja siinä se aika sit on mennytkin. Plus yhden pikkuisen syöttämiseen, kun ei millään haluis syödä :(

Josta tulikin mieleeni Auroran kysymys... Siis meillä ei vielä ole ikinä päästy noihin lukemiin/ erk ja ikää on kohta 5 kk... Syöminen ei siis tosiaankaan ole Ainon lempipuuhaa! Vielä kuukausi sitten meni maitoa about 800 ml vuorokaudessa, viime viikolla tiputtiin 700 ml:än ja tänään näytää tosi heikolta, jäädään varmaan alle 700 :(

Ainolla on nyt ollu jälleen kerran nuha, joka kai osaltaan vaikuttaa siihen, ettei haluis syödä. Vähän kyllä jo huolestuttaa, kun tuntuu että annokset päivä päivältä vaan laskee. Me kun " vainoharhaisina" vanhempina ollaan alusta saakka laitettu ylös paljonko neiti on syönyt ja milloin ;) No, ajattelin nyt vielä jonkun päivän odotella, jos nuha hellittäisi ja ruoka alkais taas maistua...

Voiko muuten vauvalla olla pissatulehdus? Ajattelin vaan, kun Ainon alapää alkoi tänään punottaa tosi kurjasti ja nyt illalla pissa jotenkin haisi tosi voimakkaalle ja erilaiselta kuin yleensä? Vai johtuisko sit siitä, että on syönyt/ juonut niin vähän?!

Jotenkin mietityttää, jos onkin niin ettei tää nykyinenkään korvike kuitenkaan ole Ainolle täysin sopivaa. Lääkärissä ja neuvolassa kun asia on kuitattu tyyliin " kyllä se yleensä sopii ja on se ennenkin sopinut" ... Mulla vaan on jotenki sellanen tunne, että paremminkin vois olla, mut tiedä sitten... No, jos syöminen ei pian parane, toivotaan että vakuutus tulis jo pian voimaan, niin voi mennä sit vaikka yksityiselle tutkituttamaan asiaa tarkemmin :/

Mitäs vielä kommentoisin muiden juttuja, etten vallan omanapaiseksi heittäydy...

Jahkailusta; me ollaan miehen kanssa molemmat jahkailun maailmanmestareita, ja aiheen ei tosiaankaan tarvii olla kummoinenkaan. Siksipä me välillä ei saadakaan mitään aikaseks, ja ehdittiin seurustellakin 10 vuotta ennen ku saatiin " mitään" aikaseks :DD

Isomummeja Ainolla on kaksi, miehen isän äiti ja mun äidin äiti. Molemmat on jo melko iäkkäitä, yli 80 vee. Miehen mummi asuu täällä lähellä, ja onkin tavannut Ainon 2 tai 3 kertaa. Mun mummikaan ei nyt niin kaukana asu, tunnin matkan päässä, kerran ollaan käyty Ainon kans moikkaamassa.

Iisalla vai kenelläs ne oli aamuyöt levottomia? Mä en edes muista, miten tämä " kehitys" on kulkenut eli missä iässä miten, mut nyt on varmaan ainakin alkuvuoden yöt olleet just jotain viidestä seittämään vähän sitä sun tätä. Syömään on turha siinä vaiheessa koittaa Ainoa saada, mutta ei meillä myöskään sit kunnolla nukuta :( Vähän väliä saa käydä korjaamassa Ainon asentoa tai muuten rauhottelemassa...

Kai sitä vois tästä nukkumaankin suoriutua...

t. Ope ja Aino viikkoa vajaa 5 kk