Koska vauva pinniksestä suurempaan sänkyyn?
Tuli tällainen kysymys mieleen, eli miten kauan vauvat yleensä nukkuvat pinniksessä ennen siirtymistä " tavalliseen" lastensänkyyn? Meidän vauva on vasta 7kk eli ei ole vielä ajankohtaista, tulipahan vaan mieleen :)
Kommentit (7)
Samoihin aikoihin suunnilleen ajattelin kuopuksen siirtää.
Esikoinen siirrettiin 1 v 4 kk iässä ja hyvin oppi nukkumaan sängyssä, samoin ajateltiin tehdä juniorin kanssa.
Jos unet maittavat hyvin pinniksessä eikä lapsi kipua sieltä pois (=aiheuta vaaraa), niin kannattaa se pinnis pitää käytössä KAUAN. Jos nimittäin lapsi on vähänkään vilkkaampi tapaus, ei välttämättä niin vain rauhoitukaan isompien sänkyyn, vaan tulee sieltä itsepintaisesti koko ajan pois. Tervetuloa nukutusrumbaan siis:)
2v. on minusta jo aika hyvässä iässä aloittelemaan nukkumista jatkettavassa.
jatkettavaan sänkyyn,esikoinen on nyt 1v6kk.hyvin nukku,ja tuli itse aamulla sänngystä pois ilman haavereita
Eli meidän esikoisemme siirrettiin nukkumaan jatkettavaan lastensänkyyn, kun ikää oli suunnilleen 11 kuukautta. Siirto tapahtui kivuttomasti, kun oli vasta noin pienestä kyse. Poika ei osannut itse ensimmäiseen pariin kuukauteen tulla sängystä pois, joten oppi hyvin rauhoittumaan ja nukkumaan siellä. Sitten kun aikanaan oppi tulemaan sängystä pois ja yritti muutamana aamuna nousta meidän mielestämme liian aikaisin, niin tukittiin se " kulkuaukko" ja taas pysyi poitsu sängyssä. Ei nimittäin osannut kiivetä sen pienen laidan yli vielä pitkään aikaan.
Ei kuitenkaan pudonnut sängystä kertaakaan, mutta varmuuden vuoksi pidettiin sängyn vieressä patjaa. Samalla tavalla aiotaan toimia myös tämän kakkosen kanssa, vajaan puolen vuoden päästä varmaan siirretään hänetkin kunnon lastensänkyyn.
Näin meillä.
, koska en jaksanut rampata enää pinniksen ja oman sängyn väliä. Kokeilin pinnistä omaan viereen mutta silti joudun nousemaan ylös. Ostimme siis jatkettavan sängyn ja laitoimme sen seinän ja minun väliin sekä " pienensimme" sänkyä tyynyillä. Uni on maittanut molemmille todella hyvin!!!! Eikä lapsi pääse varmasti pois sängystä. Sitten kun kasvaa, täytyy laittaa korkea laita.
kunnes sitä tarvittiin kakkoselle eli 3 v 2 kk ikäiseksi.