Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sussexin herttuaparin elämä ja teot

Vierailija
15.03.2025 |

Grandiöösi otsikko huumorilla.

Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.

Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.

Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.

Kommentit (27026)

Vierailija
9341/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten Kate on nykyisin niin rupsahtaneen näköinen? 

Linkitäppä tänne Trooping the Colour -tapahtumasta kuvia, joissa Catherine on rupsahtaneen näköinen.

Ei näkynyt naamaa selvästi. Olikohan laitettu taas botoxia naamaan? Ja kyllä moni muukin on huomannut, että ikääntyminen näkyy nykyisin selvästi. 

Catherine on yli 40. Kyllä saakin näyttää ikäiseltään (tosin minusta näyttää ikäistään hieman nuoremmalta). 

Meghan sen sijaan on selvästi laittanut itseään, siinä oprah haastattelussa oli kissansilmät ja täytettä poskipäissä. Eli mesolangat ja jotain filleriä. Ei ole enää, niiden vaikutus on väliaikainen. 

Trooping the Colour -tapahtumasta löytyy upeita kuvasarjoja Catherinesta ja naamakin näkyy selvästi lukuisissa kuvissa esim. Geo Newsin jutussa "Kate Middleton stuns at Trooping the Colour" :)  

Vierailija
9342/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättänyt lukion kesken (Doria), koska ei ollut rahaa opiskella?

High School on kuitenkin eri asia kuin Suomessa lukiot. Kirjat saadaan koulusta.

Kävin High Schoolin USA:ssa ja siellä olivat myös ne kaikkein köyhimmät nuoret, joilla kaikilla oli taloudellinen mahdollisuus käydä koulu loppuun.

Koulun ohella saattoi tehdä vähän töitäkin, esim minä toimin naapurustossani lastenvahtina pientä korvausta vastaan. Amerikan siskoni työskenteli joskus viikonloppuisin jäätelöbaarissa. Taskurahaa hankimme, ei ollut köyhyyttä, mutta siis tarkoitan, että kyllä sen High Schoolin pystyy  köyhäkin suorittamaan loppuun.

Dorian ongelma lienee ollut ihan muualla.

Isä mahdollisti Meghanille paremman elämän ja nousun siitä  äidin elämäntavasta ylöspäin monta askelta. kuitenkin Meghan hylkäsi isänsä.

Miksi? Mulle jäänyt tämä epäselväksi.

Minä vuonna sinä sen koulusi kävit loppuun? Mietin vain että olisiko sillä merkitystä tähän, mitä luulet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9343/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten Kate on nykyisin niin rupsahtaneen näköinen? 

Linkitäppä tänne Trooping the Colour -tapahtumasta kuvia, joissa Catherine on rupsahtaneen näköinen.

Ei näkynyt naamaa selvästi. Olikohan laitettu taas botoxia naamaan? Ja kyllä moni muukin on huomannut, että ikääntyminen näkyy nykyisin selvästi. 

Catherine on yli 40. Kyllä saakin näyttää ikäiseltään (tosin minusta näyttää ikäistään hieman nuoremmalta). 

Meghan sen sijaan on selvästi laittanut itseään, siinä oprah haastattelussa oli kissansilmät ja täytettä poskipäissä. Eli mesolangat ja jotain filleriä. Ei ole enää, niiden vaikutus on väliaikainen.

Eihän Meghanin nenä enää ole muhkura vaan luiska. Häiden aikoihin kerrottiin, että plastiikkakirurgeilla oli jonoa asiakkaista, jotka halusivat itselleen samanlaisen nenän. Mahtavatko yhä olla tyytyväisiä valintaansa?

Vierailija
9344/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättänyt lukion kesken (Doria), koska ei ollut rahaa opiskella?

High School on kuitenkin eri asia kuin Suomessa lukiot. Kirjat saadaan koulusta.

Kävin High Schoolin USA:ssa ja siellä olivat myös ne kaikkein köyhimmät nuoret, joilla kaikilla oli taloudellinen mahdollisuus käydä koulu loppuun.

Koulun ohella saattoi tehdä vähän töitäkin, esim minä toimin naapurustossani lastenvahtina pientä korvausta vastaan. Amerikan siskoni työskenteli joskus viikonloppuisin jäätelöbaarissa. Taskurahaa hankimme, ei ollut köyhyyttä, mutta siis tarkoitan, että kyllä sen High Schoolin pystyy  köyhäkin suorittamaan loppuun.

Dorian ongelma lienee ollut ihan muualla.

Isä mahdollisti Meghanille paremman elämän ja nousun siitä  äidin elämäntavasta ylöspäin monta askelta. kuitenkin Meghan hylkäsi isänsä.

Miksi? Mulle jäänyt tämä epäselväksi.

Kunnallisista lukioista ei enää tänä päivänä ole mitään asiaa kolmannen asteen opintoihin (opetus on niin heikkoa), en tiedä millaista sun vahtarivuonna oli. Eli jos collegeen haluat, se on yksityinen high school ja niiden lukuvuosimaksut on useita kymmeniä tuhansia per lukukausi. Oma lapsi oli just vaihtarivuoden USAssa, hänen koulunsa lukukausimaksu oli 40.000$. Toki tuo tosiaan sisältää opetuksen, oppimateriaalit, ruokailun, harrastukseen liittyvät materiaalit (esim korisjoukkue saa kenkiä myöden kaiken), mutta on se kova raha silti.

Vierailija
9345/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ihan kunnallisen High Schoolin silloin joskus, ja kyllä siitä lähdettiin mm University of Michiganiin opiskelemaan. Joku meni communal collegeen, mutta sillä ei ole suuri status, vaan lähinnä valmisteli siinä korkeampaa koulutusta, kun high School ei mennyt tarpeeksi hyvin.

Ajat on sitten muuttuneet. Kunnallisesta High Schoolista pystyi valitsemaan ihan haastaviakin oppiaineita lukujärjestykseen, juuri sellaisia, jotka valmentavat korkeampaan koulutukseen, Suomen lukion tasoisia vähintään.  Itse otin tällaisia aineita. Mutta ongelma oli se vapaus valita: toiset ottivat helppoja pilipaliaineita, joista ei ollut sanottavampaa hyötyä. Mun kevyin oppiaine oli kuoro. Tosin siellä harjoiteltiin ihan tosissaan ja esiinnyttiin myös, siis ihan ammattillista opetusta. Mutta kuitenkin. 

Back to Meghan and Doria:

Miksi Meghan valitsi isänsä sijasta Dorian? Doriahan ei ollut mitenkään salonkikelpoinen äiti, isä oli sentään mahdollistanut tyttärensä paremman elämän ja auttanut eteenpäin. Tätä minä en ymmärrä.

Vierailija
9346/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ei minulla ole tähän hätään sinulle linkkejä laittaa, mutta Doriasta kirjoitettiin paljon takavuosina, jopa Meghanin omalla suulla eräässä haastattelussa ja kuvien kera. Meghan kertoi, kuinka ylpeä hän oli siitä, että äiti sai suoritettua lukion loppuun, mikä oli nuorena jäänyt kesken, koska ei ollut rahaa opiskella. Wikipediaan voi kuka tahansa kirjoitella. Jos Doria on täydentänyt opintojaan myöhemmin, sitten on, mutta sosiaalityöntekijän tutkinto vaatii usean vuoden yliopisto-opinnot. Kihlauksen aikaan Meghan ilmoitti äitinsä olevan jooga-ohjaaja ja työskentelevän sosiaalialalla. Oli hoitokodissa töissä, se on sos. alalla työskentelyä, kuten meilläkin. 

Hoitoapulaiselta ei juurikaan vaadita koulutusta alalle. Suomessakin riitää joku 2kk. kurssi. 

Vierailija
9347/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leveästä ja pulleasta perunasta vuollaan molemmin puolin osat pois, tulee siitä luiska, jonka päähän on jäänyt muhkura. Toinen vaihtoehto olisi varmaankin ollut leikata kokonaan terävän mallinen.

Tämä tästä, ihan sama, mutta vastineeksi vaan tälle ikuiselle Catherinen solvaamiselle vähän totuuksia.

Ei tuo todellakaan miltään nuorekkaalta ja freessiltä näytä, selvät juonteet pureutuu poskiin, kun sitä ikinauruaan vääntää. Ja jollain "joeblascolla" peittää ne mustat näppylänsä. Välillä valkoihoinen, toisinaan purkista kunnolla nigerialaista nassuun.

Vierailija
9348/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meghan on tehnyt Meghalomaanisen mokan! Voi tsiisus, tota rouvaa! Eli hän oli jossain promojutussaan puhunut sir David Attenboroughista tyyliin, " olen ottanut häneltä vaikutteita kun olen kehittänyt tätä As ever brändiä luonnonmukaisuus ja eettisyys jadajada..." Tämä oli kantautunut Attenboroughin korviin ja hän oli kieltänyt Meghanilta nimensä käytön markkinoinnissaan. Hän oli käskenyt: "Don't use my name!" Attenborough oli jo aikaisemmin paheksunut Meghania tämän yksityiskoneiden käytön ja ökyilevän elämäntavan takia. 

Meghan on ennenkin käyttänyt samanlaista taktiikkaa, esim. Obamasta. Pudotellut henkilöiden nimiä, joita toivoo ihmisten yhdistävän häneen ja hänen brändiinsä. Nyt alkaa ymmärtämään kuka tehtailee näitä Attenboroughin AI-äänellä Meghania ja Sussexseja ylistäviä imeliä videoita. Se saattaa olla jopa itse Meghan. Se on hyvinkin puuhaa jota narsisti rakastaisi tehdä. Ja Attenboroughin AI-äänellä, jonka ihmiset yhdistää luontoon, luonnonsuojeluun  ja autenttisuuteen, kaikkeen siihen mitä Meghan haluaisi ihmisten kuvittelevan hänen olevan. Liittää itsensä ja Attenborough ihmisten mielikuvissa yhteen. Lisäksi Attenborough on "hovikelpoinen" kun hän oli kuningattaren läheisimpiä ystäviä sekä Charlesin ja Walesien. No sai rouva aika pahasti nenilleen.

Vierailija
9349/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeff Bezos ja Lauren Sanchez ovat saapuneet Venetsiaan viettämään huomenna alkavia 3-päiväisiä hääjuhlallisuuksiaan. Vieraita on kutsuttu 200, mutta Sussexien pariskunta joutuu taas tyytymään syömään omia vohveleitaan. 

Vierailija
9350/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeff Bezos ja Lauren Sanchez ovat saapuneet Venetsiaan viettämään huomenna alkavia 3-päiväisiä hääjuhlallisuuksiaan. Vieraita on kutsuttu 200, mutta Sussexien pariskunta joutuu taas tyytymään syömään omia vohveleitaan.

Kattelin eilen ip-lehden kuvaa, ja mulle tuli tuosta Laurenista mieleen Suvi Pitkänen.

No, voffelien päälle runsaasti hunajaa ja kuivakukkarouhetta, ni lohduttaa. 

Vierailija
9351/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harryn käytöksestä leviää lisää juoruja. 

Vierailija
9352/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harryn käytöksestä leviää lisää juoruja.

Taidetaan jo lähestyä psykoosia? Siis Harry...

Vierailija
9353/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin ihan kunnallisen High Schoolin silloin joskus, ja kyllä siitä lähdettiin mm University of Michiganiin opiskelemaan. Joku meni communal collegeen, mutta sillä ei ole suuri status, vaan lähinnä valmisteli siinä korkeampaa koulutusta, kun high School ei mennyt tarpeeksi hyvin.

Ajat on sitten muuttuneet. Kunnallisesta High Schoolista pystyi valitsemaan ihan haastaviakin oppiaineita lukujärjestykseen, juuri sellaisia, jotka valmentavat korkeampaan koulutukseen, Suomen lukion tasoisia vähintään.  Itse otin tällaisia aineita. Mutta ongelma oli se vapaus valita: toiset ottivat helppoja pilipaliaineita, joista ei ollut sanottavampaa hyötyä. Mun kevyin oppiaine oli kuoro. Tosin siellä harjoiteltiin ihan tosissaan ja esiinnyttiin myös, siis ihan ammattillista opetusta. Mutta kuitenkin. 

Back to Meghan and Doria:

Miksi Meghan valitsi isänsä sijasta Dorian? Doriahan ei ollut mitenkään salonkikelpoinen äiti, isä oli sentä

Oppiaineita voit valita ihan mitä vaan, opetus on vaan niin heikkoa, että SAT (tai ACT) kokeen tulos, joka siis täysin (toki rahan lisäksi, mutt ailman hyvää koetulosta rahakaan ei auta) ratkaisee mahdollisuudet kolmannelle asteelle, on huono.

Vierailija
9354/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukselle ja opiskeluille voi tehdä ihan oman ketjun, jos haluaa omiaan mainostaa.

Vierailija
9355/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutukselle ja opiskeluille voi tehdä ihan oman ketjun, jos haluaa omiaan mainostaa.

Juurikin näin. 

Vierailija
9356/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuonna sinä sen koulusi kävit loppuun? Mietin vain että olisiko sillä merkitystä tähän, mitä luulet?

Olivatko asiat sitten ennen eri tavalla? Tässä on annettu ymmärtää, että nykyään kunnallinen High School on niin huono, että niistä ei pääse yliopistoihin.

Nykyään.. Doria Ragland on 68-vuotias. Minä olen häntä yli 10 v nuorempi ja silloin kyllä yliopistoon pääsi, jos oli tarpeeksi haastavat ja pakolliset kurssit hyvin arvosanoin suoritettu, ja päässyt honor roll-listaan. Jos lukujärjestys oli täynnä taideaineita ja pakolliset kurssit puuttuivat, ei voinut valmistua.

Dorialla on varmasti ollut mahdollisuudet, mutta olisiko muunlainen elämä vienyt mukanaan..

Vierailija
9357/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Minä jäin siis ihmettelemään Dorian kyvyttömyyttä päättää kouluaan taloudellisista syistä, ja perustelin sitä omilla kokemuksillani. Minulle vastattiin kertomalla, millainen systeemi on nykyään ja siinä taisi unohtua, ettei Doria, 68-v, ole nykyajan koululainen. -ap )

Vierailija
9358/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johdonmukaisuus kunniaan. Jos puhutaan Meghan Marketta, niin sitten puhutaan myös Kate Middletonista. Jos pitää puhua Walesin prinsessasta, niin sitten hänen kälynsä on Sussexin herttuatar. Ja jos täällä halutaan puhua Megsusta, niin puhutaan sitten Kakkelista myös.

Onko sulla muitakin pareja? William ja Norjan Haakon? Madeleine ja Tanskan Margareetta?

Onko joku merkittävä syy miksi Walesin prinsessa pitää vetää Marklen edesottamuksiin? Kaksi toisilleen täysin merkityksetöntä naista nykyään. Ei puhevälejä, ei yhteistä elämää tai tyyliä, ei mitään muutakaan. Vai eikö Meghan ole itsessään tarpeeksi kiinnostava ja tarvitsee vetoapua brittihovin jäsenestä?

Samanarvoisista hovin jäsenistä voisikin puhua tai vertailla tekemisiä, mutta kun sulla on nyt vaan se Markle siellä, jolla ei ole kuin hyödytön titteli, millä ei

Miten sitten ajattelit rajata keskustelua? Toiveesihan on että vain Meghania, Harryä ja heidän lapsiaan saa haukkua. 

Vierailija
9359/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johdonmukaisuus kunniaan. Jos puhutaan Meghan Marketta, niin sitten puhutaan myös Kate Middletonista. Jos pitää puhua Walesin prinsessasta, niin sitten hänen kälynsä on Sussexin herttuatar. Ja jos täällä halutaan puhua Megsusta, niin puhutaan sitten Kakkelista myös.

Onko sulla muitakin pareja? William ja Norjan Haakon? Madeleine ja Tanskan Margareetta?

Onko joku merkittävä syy miksi Walesin prinsessa pitää vetää Marklen edesottamuksiin? Kaksi toisilleen täysin merkityksetöntä naista nykyään. Ei puhevälejä, ei yhteistä elämää tai tyyliä, ei mitään muutakaan. Vai eikö Meghan ole itsessään tarpeeksi kiinnostava ja tarvitsee vetoapua brittihovin jäsenestä?

Samanarvoisista hovin jäsenistä voisikin puhua tai vertailla tekemisiä, mutta kun sulla on nyt vaan se Markle siellä, jolla ei ole kuin hyödytön titteli, millä ei

Kate, Yorkin tytöt, Meghan ja Zara ovat vertailukelpoisia. 

Vierailija
9360/27026 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanarvoisista hovin jäsenistä voisikin puhua tai vertailla tekemisiä, mutta kun sulla on nyt vaan se Markle siell

Ei ole. Temu prinssi ja hänen vaimonsa elävät omaa elämäänsä ja hovi ei halua olla missään tekemisessä heidän kanssa.