Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta Panadol Fortea 1000 mg saa ottaa kuukaudessa?

Vierailija
15.03.2025 |

"Aikuisille - 1 tablettia 4 - 6 tunnin välein korkeintaan 3 kertaa vuorokaudessa. Tabletteja ei saa ottaa useammin kuin 4 tunnin välein. Suurin suositeltu vuorokausiannos on 3 g (= 3000 mg) parasetamolia."

Tuossa kerrotaan vain vuorokausiannoksen määrästä, mutta kuinka usein voi ottaa kuukaudessa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kpl.

Vierailija
2/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokausi annokset ei mua kiinnosta. Otan sen verran vuorokaudessa kuin mun tarvii ottaa. Yleensä otan 1000mg panadolin ja 400mg buranan tai ibumaxin samaan aikaan niin monta kertaa kuin tarvitsee ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän aikaa suurta päiväannosta tarvitaan, niin sitä parempi. Jos kyseessä krooninen kipu ja 365pv vuodessa mennään 3g:n määrällä, niin maksa-arvoja pitää seurata tarkasti.

meillä on ollut perheessä ainakin yhden leikkauksen jälkeen käytössä muutaman viikon ja murtuman yhteydessä suunnilleen yhtä kauan

Vierailija
4/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön niitä sen 3kpl/vrk jatkuvasti, yhdistettynä Burana 800mg kanssa. Kuukaudessa menee niin monta, kuin kuukaudessa on päiviä, vuodessa yli 1000 kpl.

Vierailija
5/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorokausi annokset ei mua kiinnosta. Otan sen verran vuorokaudessa kuin mun tarvii ottaa. Yleensä otan 1000mg panadolin ja 400mg buranan tai ibumaxin samaan aikaan niin monta kertaa kuin tarvitsee ottaa.

Ihan vaan vinkkinä että jos otat yli 3 grammaa parasetamolia niin se muuttuu maksalle myrkylliseksi. Mutta jokainen omaan tyyliinsä, Darwinpalkintoja jaetaan nykyään kiihtyvään tahtiin.

Vierailija
6/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolka tavalla maksa menee ja sitten käy dialyysit 

buorokausirajoilla on syynsä 

Vierailija
7/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku lähihoitajien lääkelasku?

Vierailija
8/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko olla yhteydessä lääkäriin, jos joudun syömään noin paljon kipulääkkeitä?

Saisi hoidettua sen juurisyyn mistä kipu johtuu.

Vierailija
9/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön niitä sen 3kpl/vrk jatkuvasti, yhdistettynä Burana 800mg kanssa. Kuukaudessa menee niin monta, kuin kuukaudessa on päiviä, vuodessa yli 1000 kpl.

Eiköhän lääkkeen määrääjä ja uusija ota huomioon paljonko saat syödä. Apteekki vahtii ostosmäärää ja ostos äliä.

Vierailija
10/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90.

Vierailija
11/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lääkkeen määrääjä ja uusija ota huomioon paljonko saat syödä. Apteekki vahtii ostosmäärää ja ostos äliä.

Niin? Mitä sä yrität sanoa? Lääkärin reseptillä mä lääkkeeni haen apteekista, joten mikä ongelma sulla sen kanssa on?

Vierailija
12/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä paketin sisällä on pakkausseloste, jossa on tarkemmat ohjeet. Muistaakseni sanotaan siellä, että vain tilapäiseen käyttöön.  Voi aiheuttaa liiallisesti käytettynä maksavaurioita.

Vierailija
13/13 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yli kolmen päivän yhtäjaksoiseen käyttöön vain lääkärin määräyksellä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi