Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain verenpainelääkityksen. Ilmeisesti pitää pidättäytyä alkoholista?

Vierailija
15.03.2025 |

Lääkkeeni kuuluu beetasalpaajiin. Alkoholinkäyttö on ollut tyyliin kerran kuussa pullo viiniä kerralla. Toki on ollut humalahakuista. Yksi viinilasillinen vain väsyttää, juon mielummin silloin alkoholitonta. Ilmeisesti on nyt jätettävä tuo viininjuonti? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin parhaaksi näet. Itselläni on verenpainelääkitys ollut jo vuosia ja beetasalpaaja rytmihäiriöihin. Otan alkoholia, jos siltä tuntuu, enkä ole huomannut sen vaikuttavan lääkitykseen. Jos lääkäriltä kysyy, niin vastaushan on aina se sama, että alkoholia on syytä välttää oli syy mikä yahansa.

Vierailija
2/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko muuttaa elintapoja, mutta maksakaa itse lääkkeenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan enemmän veroja vuodessa, kuin sinä koko elinaikanasi, joten olen maksanut lääkkeeni ja sinunkin elämisen jo moninkertaisesti. 

Vierailija
4/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan enemmän veroja vuodessa, kuin sinä koko elinaikanasi, joten olen maksanut lääkkeeni ja sinunkin elämisen jo moninkertaisesti. 

Vai niin, olisikin kiinnostava tietää tulotasosi mutta sitä suuremmalla syyllä, kun kerran varoja on, miksi maksatat elintasosairautesi meillä muilla veronmaksajilla?

Vierailija
5/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt beetat eivät sovi alkoholin kanssa. Onko sinun lääkkeesi yksi niistä? 

Vierailija
6/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstressi nostaa verenpainetta ja ihan selvin päin olen töissä ja vapaalla. En käytä alkoholia ollenkaan enkä suosittelisi sitä kenellekään.

Vierailija
7/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, olisikin kiinnostava tietää tulotasosi mutta sitä suuremmalla syyllä, kun kerran varoja on, miksi maksatat elintasosairautesi meillä muilla veronmaksajilla?

Minä maksan veroja, joten minulla on oikeus saada jotain takaisinpäin siitä ilosta. Olisihan se aika epäreilua, että valtio vaan ottaisi ja ottaisi minulta ja silti joutuisin maksamaan itse ne palvelut, mitä köyhä saa niillä minun verorahoillani maksutta. 

Vierailija
8/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla vastuulla. "Alkoholi laajentaa verisuonia, joka voi johtaa verenpaineen alenemiseen. Alkoholi voi joko tehostaa tai heikentää verenpainelääkkeen vaikutusta. Yhdessä verenpainelääkityksen kanssa alkoholi voi johtaa liian suureen verenpaineen laskuun, mikä voi aiheuttaa esimerkiksi kaatumisen."

Vierailija
9/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etpä sinä tuollaiseen ryyppäilyyn kuole, se ongelmahan on se että alkoholi hetkellisesti laskee juodessa verenpainetta jolloin lääkityksellä se voi laskea niin paljon että tyyliin kaadut ja lyöt pääsi tai telot itseäsi muuten. Ehkä ottaisin vain puolikkaan annoksen verenpainelääkettä päivänä kun juot. Parasta toki olisi olla ryyppäämättä ollenkaan, mutta ymmärrän ettei kaikki siihen pysty, eli siinä ohjeet jos et pysty olemaan dokaamatta.

Vierailija
10/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjäpää herännyt väärällä jalalla? Täysin turhan öyhöttämisen sijaan kannattaisi sivistää itseään, verenpaineet voivat olla koholla itsestä riippumattomista syistä.

Vierailija
11/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sammakko suusta heti aamusta.

Vierailija
12/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta alkoholin käyttöön mitenkään. 

Vierailija
13/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine laskee kun alkoholinkäyttö loppuu. Jos lopetat niin mittaa painettasi.

Vältä salmiakkia ja lakua, ne nostaa paineen moneksi päiväksi

Vierailija
14/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkepakkauksessa on paperinen ohje lääkkeen käytöstä. Siellä on haittavaikutukset, samoin netistä löytyy lääkkeen nimellä samat jutut. Tarkista miten sopii esim. alkoholin kanssa. Lääkärit ei aina näitä muista kertoa ja itse ei hoksaa kysyä.

Vierailija
15/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse käytän Candesartania, ja kyllä olen ottanut alkoholia. Enpä ole huomannut suurta muutosta verenpaineeseen. Jos muuten elämä kunnossa, niin eipä yksi viikonloppuna nautittu viinipullo paljoa vaikuta.

Vierailija
16/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on 2 verenpainelääkkeet Juon viikonloppuna litran kossua Ei meinaa verenpaineeseen sitä taikka tätä Viikolla en juo edes olutta

Vierailija
17/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää ylläpitää elintasosairautta, ottaa ihmepillereitä ja maksattaa kaikki veronmaksajilla.

Vierailija
18/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat lääkkeet. Ei haitta, ei vaikutusta  viinillä. 

Vierailija
19/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkepakkauksessa on paperinen ohje lääkkeen käytöstä. Siellä on haittavaikutukset, samoin netistä löytyy lääkkeen nimellä samat jutut. Tarkista miten sopii esim. alkoholin kanssa. Lääkärit ei aina näitä muista kertoa ja itse ei hoksaa kysyä.

Ja kukahan ne ohjeet on kirjoittanut? Olisiko lääkefirma itse? En pitäisi täysin luotettavana. 

Vierailija
20/24 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun verenpainelääkkeet maksaa noin 12 euroa vuodessa, eli ihan hirveitä summia en niistä maksa, onneksi. Eikä tuohon edes sisälly mitään kelakorvauksia.

Ps. Olen hoikka, urheileva absolutisti, jos se tekee minusta palstalaisten silmissä jotenkin paremman ihmisen.