En ole koskaan nähnyt kuntosalilla minkäänlaista hihittelyä tai ilkkumista1
Ja olen sentään käynyt salilla paljon, monella salilla ja vuosikaudet.
Onko todella niin, että hihittely tai ilkkuminen on yleistä?
Kommentit (6)
Kun kävin salilla, en käyttänyt mitään hienoja salikamppeita, vaan päällä oli collegehousut ja t-paita, ja tuijottajia riitti. Mutta ne olivat niitä naisia, jotka tulivat sinne vain istumaan laitteissa, esittelemään itseään.
Olen ilmeisesti osunut erityisen hyville salille, koska harvoin näen ihmistä kännykän kanssa salilla ja kuvaamista en ole nähnyt koskaan. Ohis. Ap
Mä luulen että enemmänkin on kyse siitä että uusi kävijä on itse epävarma paikoista ja laitteista ja kirjoittamattomista tavoista. Ja sitten tulkitsee jokaisen hymyn tai auta-armias puhutun neuvon *ittuiluksi tai tujottamiseksi.
Sama homma. Kannustusta ja positiivista nyökkäilyä korkeintaan on tullut havainnoitua, saliakin enemmän kamppailusaleilla joilla kaikki kannustavat noviisia mukaan jengiin.
Epäilen että nää ongelmia havaitsevat ovat ihmisiä jotka kokevat että heitä katsotaan ja tuijotetaan kaikkialla.
Tai sitten treenaatte jossain missä on (esi)teinityttöjä - tuo on ainoa ihmisryhmä mikä kikattelee vajakkityyliin.
En ole koskaan nähnyt tai kuullut ilkkumista tai muutakaan häirintää saleilla. Olen käynyt sekasaleilla, joissa jokainen keskittyy vain omaan suoritukseen. Asiaton käytös, pelleily, kovaääninen turha nauraminen sekä muu häirintä altistaa loukkantumisille. Harjoittelurauha osa kaikkien turvallisuutta.
Kukaan vakiokävijöistä ei ilku eikä pilkkaa. Annetaan kaikille treenirauha. Jokaisella on oma syynsä käydä salilla. Joku panostaa ulkonäköön, toisella voi olla jokin kipeä kohta elimistössä, johon lihaskunto auttaa.
Vanhemmiten on tärkeää pyrkiä säilyttämään lihakset, ne kun hupenevat iän myötä kiihtyvää vauhtia. Kaikki ovat tervetulleita.