Hei, keksin että eikö hyvä tapa saada myytyä omaa taidetaan ole tehdä itsepalvelukirppikselle kuukaudeksi pop up-shoppi
Vuokraat pöydän, laitat taiteen esille ja se myy itsensä heti. Mutta onko kirppiksillä tätä vastaan jotain sääntöjä, onko pakko kaupata vanhaa kamaa ostamattomaksi vai tarjotako priimataidetta sopuhintaan?
Kommentit (20)
Käyhän se noinkin jos reippaasti alihinnoittelet työsi arvon. Kirppikselle mennään edullisten hintojen takia, joten ei siellä tuntipalkoille päästä.
Meissä kaikissa asuu pieni taiteilija. Ei välttämättä kovin hyvä mutta oman äidin mielestä paras😍
Renttaa table fliimarketista ja ständää sille pop-up shoppi.
Paras tapa on kuitenkin markkinoida taidettaan somessa. Se on jopa ilmaista, mutta vaatii vähän vaivannäköä tietysti.
Myyhän monet esim omatekemiä neuleita (sukkia!) miksi ei sitten vaikkapa kuvataidetta? Onnea matkaan!
Mää farmaan poteitouksia ja outsii.
Ei kukaan osta kirppikseltä toisen tekemää taidetta. Myöskään esim. pelkkiä kirjoja ei kannata pistää myyntiin.
ONhan siellä jatkuvasti taidekäsitöitä myytävänä, itse tehtyjä kortteja tms. Ei ihmiset sellaisia sieltä osta. Käsityöt malliin villasukat menee mutta ei kesäisin.
Ap, luin jostain että itsepalvelikirppuseiltä pöllitään paljon tavaraa
Eräässä taloyhtiössä, jossa asuin joitakin vuosia löytyi aika ajoin roskakatoksesta taidetta. Harrastajataiteilijan teoksia, osa oli mielestäni kivannäköisiä. En tiedä ottiko niitä kukaan, todennäköisesti menivät jäteauton mukana jäteasemalle.
Täytyisi olla todella laadukasta tai erilaista taidetta että se kaupaksi menisi. Miksi kukaan ostaisi toisen ihmisen tekemää piirustusta/maalausta/keramiikkaa jos se ei ole erinomaisen upeaa? Tai tekijänä nimekäs taiteilija.
Vierailija kirjoitti:
ONhan siellä jatkuvasti taidekäsitöitä myytävänä, itse tehtyjä kortteja tms. Ei ihmiset sellaisia sieltä osta. Käsityöt malliin villasukat menee mutta ei kesäisin.
Mistä tiedät, etteivät osta? Joskus olen itse ainakin jonkin kortin ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Ap, luin jostain että itsepalvelikirppuseiltä pöllitään paljon tavaraa
Tuo onkin hyvä tapa testata kuinka haluttua ap:n taide on. Jos kaikki muut pöllitään mutta taideteoksia ei, siitä voi päätellä jotain🤔
Pop-up shoppi. Mitä tämä on suomeksi?
Tuskinpa kirppiskävijät taidettasi ostavat, jos et sitten kirppishinnoilla myy. Mutta ei kai sitä mitään estä, joskus olen nähnyt myös uusia vaatteita, ilmeisesti jostain Aasiasta rahdattuja. Selvinnee paremmin kuitenkin kyseiseltä kirppikseltä kysymällä, ei kaikilla ole samat säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Pop up on suomeksi pop up, ei sille ole mitään käännöstä ainakaan yleisesti käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pop up on suomeksi pop up, ei sille ole mitään käännöstä ainakaan yleisesti käytössä.
Ponnahduspuoti 🤔😄 (vrt. ponnahdusikkuna)
Heh, muistappa laittaa sitten kirppishinnat.