Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään tapailevani narsistia

Vierailija
14.03.2025 |

Voiko oikea narsismi paljastua jo tapailuvaiheessa? Kellään kokemuksia?

Kommentit (254)

Vierailija
21/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti on kiero ja manipuloiva, nauraa sulle pilkallisesti ja yrittää saada sut nolostumaan. Huomaa ja muistaa kaikki kämmisi ja huomauttaa niistä, usein muiden kuullen vain nöyryyttääkseen sinua.

Kääntää sanomisesi sinua vastaan ärsyttävän älykkäällä tavalla. Saa sinulle ns. jauhot suuhun ja tunnet itsesi jatkuvasti tyhmäksi.

Hänen seuransa ei tee sinua onnellisemmaksi, vaan useimmiten pahan mielen etkä välttämättä edes tajua miksi.

Kyllä, ellet ole narsistikuiskaaja. Useimmat narsistit ovat tyhmiä, eivät älykkäitä. Muutenhan toimisivat verhotummin ja kykenisivät kyseenalaistamaan omaa toimintaansa. Eihän kukaan täysjärkinen aikuinen pilkkaa toista ääneen, muiden seurassa. Narsisti ei tajua, että kaikki huomaavat käytöksen, vaikkeivat sano mitään.

Vierailija
22/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti on kiero ja manipuloiva, nauraa sulle pilkallisesti ja yrittää saada sut nolostumaan. Huomaa ja muistaa kaikki kämmisi ja huomauttaa niistä, usein muiden kuullen vain nöyryyttääkseen sinua.

Kääntää sanomisesi sinua vastaan ärsyttävän älykkäällä tavalla. Saa sinulle ns. jauhot suuhun ja tunnet itsesi jatkuvasti tyhmäksi.

Hänen seuransa ei tee sinua onnellisemmaksi, vaan useimmiten pahan mielen etkä välttämättä edes tajua miksi.

Näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vielä pakita niin jäät eloon.

Vierailija
24/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huomata merkkejä. Mun tapailema mies esimerkiksi manipuloi mua jo ihan alkuvaiheessa. Oli sellainen meininki että halusi selvittää musta asioita joita en ole kertonut, jotta voi vaikuttaa "kuin kohtalolta", että hänkin on sattumalta juuri samanlainen, tai että hänen toiveensa satumaisesti noudattelevat omiani. Hän myös kuuma-kylmäsi, eli oli ensin intensiivinen ja sitten vaikeni kokonaan. Jos itse taas en ollut vastannut hänen viestiinsä tarpeeksi nopeasti niin perästä tuli toinen viesti jossa luki "Olen vähän huolissani kun et ole vastannut mitään". Huomasin myös selvää ristiriitaa miehen sanojen ja tekojen välillä. Hän keuhkosi siitä miten minun kanssani haluaisi ihmetellä universumia ikuisesti, mutta saattoi pitää todella huonosti yhteyttä. Hän oli myös äärimmäisen itsekäs ja itsekeskeinen, ei kyennyt sellaiseen toisen huomioimiseen vaan näki ainoastaan oman puolensa asioista. Jos minulla oli mitään huomauttamista, se oli heti "kamalaa draamaa" ja olen muutenkin tosi outo ja kummallinen kun edes voin ajatella näin, keksin asioita päästäni yms.

Vierailija
25/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaamattasi joudut myös tilanteeseen jossa narsku päättää kaikesta. Sinulla ei ole mitään omaa tahtoa. Hän kyllä syyllistää, että päätä sinäkin joskus jostakin, mutta mikään mitä toinen päättää ei käy. Minulle N sanoi, että huomenna mennää sinne ja tänne. Mielipidettäni ei kysytty. Jos minä ehdotin jotain, niin sai hillittömän raivokohtsuksen ja ei käynyt. Jos olin saanut jostain ilmaisliput jonnekkin, niin kieltäytyi lähtemästä. Jos ostin syntymäpäivälahjaksi vaikka illalliskortit, ei halunnut lähteä. Haukkui ja ivaili ja käski mennä vaatimaan rahat takaisin. Aina sama juttu. Kuitenkin vähän väliä huomautteli kun ei saa mitään sellaista koskaan. Jos meni sanallakkin huomauttamaan, että mikään ei ole kelvannut mitä olen ehdottanut tai antanut, niin kielsi kaiken ja teki selväksi, että häntä ei syytellä mistään. 

Vierailija
26/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulli ja pillu yhteen se on siinä.

Vierailija
27/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseen vaeltelu on tosiaan totta. Miksi tekee noin?

Vierailija
28/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaa itseään muihin, vertaa kumppaniaan muiden kumppaneihin, hakee hyväksyntää, kenties ihailua, etsii potentiaalisia kohteita joilta voi saada ihailua

Vierailija
29/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsii jatkuvasti uusia uhreja. Toinen syy jonka huomasin oli tietenkin se, että hänellä oli niin paljon poltettuja siltoja ja vihamiehiä, että pälyili vaistomaisesti, että näkyykö heitä. Tämä exäni ahdistui sitä enemmän, mitä enemmän oli ihmisiä paikalla. Pääsääntöisesti vältteli tällaisia paikkoja neuroottisesti. 

Vierailija
30/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läheskään välttämättä... kunnon narsisti osaa mielistellä pitkään ja hartaasti...

Vierailija
31/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni tosiaan skannasi kaikki muut paikkallaolijat, siinä missä minua ei kiinnostanut yhtään. Yleensä siitten kertoi nämä huomionsa minulle ja suurella todennäköisyydellä keroi, kuinka perseeni oli ollut liian iso. Todella vastenmielinen tapaus kaikin puolin. 

Vierailija
32/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pian alkaa ainakin sellainen kylmää-kuumaa-leikki. Itselle kävi niin, että mies oli todella kiinnostunut ja kyseli toisten treffien perään. Peruutti ne tuntia ennen töihin vedoten. Olin vaan että sellaista sattuu, nähdään toiste. Meni pari tuntia ja mies soittaa: Taksi tulee hakemaan sua. Ole puolen tunnin päästä alaovella. Minä tyhmä menin!!

Ilta oli kiva. Oikein mukava ja rento. Lopuksi mies kuitenkin sanoi minulle, että olen epäaito ja epärehellinen. Jännitin uuden ihmisen seurassa, mutta en kyllä ollut epärehellinen ainakaan. Kummallista myös tuollainen syyttely.

Voisin kertoa sivutolkulla, mutta jo tuosta olisi pitänyt tajuta, että se oma sisäinen ääni on ihan oikeassa. Huono itsetunto minulla oli ja menin lankaan.

Vierailija
33/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla myös ihan tavallinen kusipää?

Voi, mutta tietyt mulkerot silti noudattaa tässäkin ketjussa kerrottuja toimintatapoja. Ne sopivat narsismiin, joka ei ole mitenkään harvinaista.

Tavallinen kuspiä vaan öyhöttää ja suoraan inhottava. Ei ole älykäs eikä varsinkaan hurmaava ja miellyttävä. Naamiota tuollainen narsistilla on, mutta hän osaa hyvin esittää. Ku si nousee sen sijaan suoraan pintaan.

Vierailija
34/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että teet tällaisen aloituksen, kertoo kaiken. Narsisti tai ei, niin lähtisin jo kävelemään. 

Vierailija
35/254 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen tunnistaa.

Outo tunne siitä että kaikki on täydellisen hyvin. Liian hyvin. 

Kaikki on täydellistä ja sulla on sellainen olo että olet täysin rakastettu täysin sellaisena kuin olet, et siitä huolimatta vaan juuri sen takia.

Tunne, jota kukaan ei koskaan likimainkaan saanut sinulle aikaan. Täydellisen hyvä olla. Olla vaan. Siinä hän on, ja on "me". 

Kaikki sanovat ja sinä olet samaa mieltä. Kuin olisitte aina tunteneet toisenne. Kuin olisi aina ollut näin.

Paitsi....

Sitten alkaa helvetti. Jota et voi edes kuvitella.

Sitä henkilöä ei ole olemassakaan. 

Vierailija
36/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tallainen. Kaikki on "leikkiä" ja kilpailua (vaikka ei sitä myönnä). Aitoa empatiaa ei ole.

Vierailija
37/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kokenut narsistien entinen heittopussi. Nyt olen tilanteessa, jossa seuraan narsistin pompottavan toista ihmistä, työpaikalla. Näen ulkopuolelta kuinka tuo uhri yrittää vain tulla toimeen, miellyttää, selvittää asioita, sopia. On selvästi täysin hukassa, eli ihan tavallinen ja reilu ihminen, joka on joutunut narsistin pyöriteltäväksi. Tekisi mieli puuttua, tukea, sanoa jotakin, mutten voi, koska en halua joutua itse silmätikuksi. Todella epämiellyttävä tilanne ja narsisti on täysin holtiton. Tekee mitä lystää ja suurin osa ihmisistä ostaa hänen persoonansa vain hauskana ja avoimena, hyväätahtovana tyyppinä.

Olet sinäkin yksi pelkuri. Sivusta katselet, etkä sano mitään. Kun sinulla on kokemusta narsisteista, osaisit itsekin vedellä oikeita naruja. Ainakin uhria voisit hiljaisesti ja huomaamatta tukea jos et muuta uskalla. 

Vierailija
38/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla myös ihan tavallinen kusipää?

Ei kai nyt normaali ihminen ole kusipää? Aika omituinen logiikka tuossa "tavallinen kusipää" väittämässä. Kyllä se kusipäisyys on oire siitä, että menttaalipuolella joku mättää ja mahdollisesti jo ihan syntymästä asti.

Vierailija
39/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaamattasi joudut myös tilanteeseen jossa narsku päättää kaikesta. Sinulla ei ole mitään omaa tahtoa. Hän kyllä syyllistää, että päätä sinäkin joskus jostakin, mutta mikään mitä toinen päättää ei käy. Minulle N sanoi, että huomenna mennää sinne ja tänne. Mielipidettäni ei kysytty. Jos minä ehdotin jotain, niin sai hillittömän raivokohtsuksen ja ei käynyt. Jos olin saanut jostain ilmaisliput jonnekkin, niin kieltäytyi lähtemästä. Jos ostin syntymäpäivälahjaksi vaikka illalliskortit, ei halunnut lähteä. Haukkui ja ivaili ja käski mennä vaatimaan rahat takaisin. Aina sama juttu. Kuitenkin vähän väliä huomautteli kun ei saa mitään sellaista koskaan. Jos meni sanallakkin huomauttamaan, että mikään ei ole kelvannut mitä olen ehdottanut tai antanut, niin kielsi kaiken ja teki selväksi, että häntä ei syytellä mistään. 

Huh,huh. Eihän tuollaisen kanssa voi elää. 

40/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exäni tosiaan skannasi kaikki muut paikkallaolijat, siinä missä minua ei kiinnostanut yhtään. Yleensä siitten kertoi nämä huomionsa minulle ja suurella todennäköisyydellä keroi, kuinka perseeni oli ollut liian iso. Todella vastenmielinen tapaus kaikin puolin. 

Mun tapailema mies teki myös näin! Istuttiin jossain pikku-bistrossa kahvittelemassa ja viereiseen pöytään tuli jotain nuoria juhlaviin asuihin pukeutuneina, heidän seurassaan vähän vanhempi mies. Tää mun seuralainen ei kyennyt keskittymään edes keskusteluun, kun yhdellä näistä nuorista oli yllään hänen mielestään maailman hirvein puku. Tällä oli spessuintrestinä vaatteet ja miesten pukeutuminen ja kertoi mulle että ei voi sietää pukuja, etenkään NOIN huonosti istuvia puvuntakkeja, materiaalikin on varmaan jotain kamalan laadutonta sekoitetta jne jne. Minä en nähnyt mitään erikoista pojan vaatteissa, tai siinä että jollain teinillä ei ole yllään kolmiosaista liiviviritelmää ja villatakkia. Sanoin vain että näyttäisi olleen joku juhlatilaisuus kun sunnuntaiaamuna on ykköset yllä. Jatkettiin muusta aiheesta ja sitten tää alkoi sihistä hampaidensa välistä, ähkiä ja väännellä inhosta.

"Ääääää toi näyttää JUST sellaiselta saamarin vänisijältä joka istuu takan edessä konjakkilasi kädessä ja leikkii älykköä!"

Tässä kohtaa olin ihan että mitä ihmettä. Ajattelin että hän puhuu siitä seurueen aikuisesta, mutta sitten hän jatkoi siitä samasta POJASTA ja tämän puvusta. Oltiin itse siinä 35 ja nämä lapset selvästi alaikäisiä, ehkä nipinnapin sen 18. Ja kun heitä katseli niin itselleni välittyi sellainen herttainen kuva, pikkukaupungin uusi sukupolvi on päässyt laittamaan juhlavaatteet ja mennään kivan aikuisesti bistroon syömään. Sellainen kasvuriitti joka on varsin viaton. Ja toinen sähisee ja kiemurtelee inhosta siinä vieressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi