Onko wicca noitia paikalla?
Kommentit (50)
Täällä yksinäinen noitaukko täysikuun perjantaita viettämässä.
Toivoisin löytäväni mukavaisen welhonaisen hieros gamoksen järjestämistä varten.
Alle 20 v. / 50 kg. etusijalla. Jos täytät edes toisen kriteereistä ja ystävättäresi täyttää toisen, niin yhteishaku huomioidaan.
Rituaali opetetaan tarvittaessa kädestä pitäen ja toistetaan, kunnes lopputulos on toivottu.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin löytäväni mukavaisen welhonaisen hieros gamoksen järjestämistä varten.
Alle 20 v. / 50 kg. etusijalla. Jos täytät edes toisen kriteereistä ja ystävättäresi täyttää toisen, niin yhteishaku huomioidaan.
Rituaali opetetaan tarvittaessa kädestä pitäen ja toistetaan, kunnes lopputulos on toivottu.
Millainen pillu on noita-acalla? Welhomainen?
Tällä palstalla ei pitäisi koskaan kysyä mitään perjantai tai lauantai-iltaisin. Kaksi sivua jossa on pari asiallista vastausta. Kiitos niistä. Muut voivat itkeä itsensä yksinäisinä uneen.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla ei pitäisi koskaan kysyä mitään perjantai tai lauantai-iltaisin. Kaksi sivua jossa on pari asiallista vastausta. Kiitos niistä. Muut voivat itkeä itsensä yksinäisinä uneen.
Ottaako "wiccalla" hermoon kun teitä pidetään vain pelleinä? "uuspakanuu" ja "uusnoituus" voi jeesus. Kehitätte jotain omia roolipelinoitakerhojanne kun haluatte olla noitia mutta pokkanne ei pidä elää kuten oikeat noidat. Joskus 90-luvulla meillä oli yläasteella teidänlaisianne wiccoja ja ne voidaan rinnastaa ihan hyvin nykyajan therianeihin, eli lapsiin jotka haluaa leikkiä jotain ihmeellistä roolileikkiä.
Kertaalleen vielä: wiccan perusohje on, että kaikki mitä teet muille, tulee sinulle itsellesi takaisin kolminkertaisena. Tästä voi ehkä päätellä jotain siitä että kannattaako tehdä jotain "pahaa" tai miten wiccat suhtautuvat "pahuuteen". Jos sillä siis tarkoitetaan toisten vahingoittamista jollain lailla.
Itse en ole wicca mutta tuttavapiirissä useampia erilaisia uuspakanoita. Joillekin wicca tuntuu sopivan paremmin siksi että englannin kielen käyttö rituaaleissa on heille jostain syystä luontevampaa. Ja tykkäävät Iso-Britannian historiasta ja kansanperinteestä. Itse mieluummin suosisin suomalaisia perinteitä uskon harjoituksessa mutta kukin tehköön miten tykkää. Wiccan etu on ehkä myös siinä, että netistä löytyy helposti ohjeita erilaisiin rituaaleihin, joten yksikseen toimivan noidan on näppärä käyttää niitä vaikkei olisi omaa covenia.
Ihan yleisesti ottaen kannattaa tosiaan tajuta, että tämä on uskonto muiden joukossa ja erilaista noituutta harjoittavat tuhannet ihmiset Suomessa. Ovat yleensä varsin vakavissaan asian kanssa, joten kyse ei ole mistään larppauksesta tai muusta leikkimisestä vaan kokonaisvaltaisesta elämäntavasta. Suurella todennäköisyydellä myös sinun taloyhtiössä tai työpaikalla on joku wicca vaikket välttämättä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Olkoon miten on, mutta ap, voit olla satavarma, ettei mitään wicca / vicca noitia ole olmassakaan.
Sen sijaan, saattaa, siis saattaa olla olemassa, jollakin, erittäin herkillä, tunteellislla ja hyvin, hyvin voimakkaan tunnesiteen omaavilla ihmisillä:
- jonkin tasoinen ns. telepaattinen yhteys
- yks tälläinen side, saattaa olla kaksosten välillä
Tiedehän ei koskaan hyväksy näitä kokemuksia. Ja hyvästä syystä, tottakai.
Mutta huomata kantsii sekin, joskus, että elämää, siis henkistä elämää voi olla tieteen ulkopuolella.
Pointti on siinä, ettei tiede hybäksy mitään, mitä EI PYSTYTÄ TODENTAMAAN. TODISTAMAAN.
Ja olen sitä mieltä itsekin, että hyvä näin.
Telepatia on ihmiselle luonnollista.
Herkät ihmiset joista tässä puhut ovat puhtaampia. Kun ihminen on sisältä puhdas, ei pahantahtoisuutta, hän ottaa viestit vastaan ja ne ovat totuudellisempia.
Rehellinen intentio ja halu auttaa muita vie nämä viestit helpommin eteenpäin.
Otatko telepaattisia viestejä helposti vastaan? Esimerkkinä, jos saat mieleesi ajatuksen että "voisin soittaa äidilleni", miten yleensä reagoit? Innostutko esimerkiksi heti vai hylkäätkö ajatuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoon miten on, mutta ap, voit olla satavarma, ettei mitään wicca / vicca noitia ole olmassakaan.
Sen sijaan, saattaa, siis saattaa olla olemassa, jollakin, erittäin herkillä, tunteellislla ja hyvin, hyvin voimakkaan tunnesiteen omaavilla ihmisillä:
Mutta huomata kantsii sekin, joskus, että elämää, siis henkistä elämää voi olla tieteen ulkopuolella.
Pointti on siinä, ettei tiede hybäksy mitään, mitä EI PYSTYTÄ TODENTAMAAN. TODISTAMAAN.
Ja olen sitä mieltä itsekin, että hyvä näin.
Toki, kannattaa kyseenalaistaakin ajatuksia joskus sillä liian hyvä tai hyväuskoinen ei kannata olla. Täytyy myös tunnistaa sekin onko antamassa itsestään liikaa joskus. Näitäkin testauksia saattaa tulla sillä kun kasvamme ja kehitymme, meidän täytyy myös huolehtia itsestämme sekä voimavaroistamme ja tunnistaa myös hyväksikäyttäjät. Tarkastele siis myös ajatuksiasi kuten kaikkea toimintaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen sitä mieltä itsekin, että hyvä näin
Lisään vielä, yhteydet ihmisiin johtuvat elämäntilanteistamme hyvin pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä, onko wiccoja. Täällä yks järjestäytymätön, uskontokuntiin kuulumaton.
En ole noita tai muutakaan näkyvästi mutta minussakin asuu hieman tätä wicca-energiaa.
Ajatusmaailma on tärkeä muistaa.
Ei kannata ajatella muista liikaa pahaa, kannattaa huolehtia siitä että voi itse hyvin eikä halua olla muille ilkeä tai halua pahaa muille. Muuten menee pieleen helposti ja tulee ongelmia itsellekin. Ylimielisyys pois.
Wicca tai ei, mä tykkäisin noitanaisesta. Mul oli kristitty nainen, helluntailainen. Ei oo enää. Enkä oo itekään.
Vierailija kirjoitti:
Wicca tai ei, mä tykkäisin noitanaisesta. Mul oli kristitty nainen, helluntailainen. Ei oo enää. Enkä oo itekään.
Mikä noitanaisessa viehättää sinua eniten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noituus yhdistettynä naiseuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minä vähän ajattelinkin. Hieno asia.
Eikö näitä kutsuta oikean ja vasemman käden poluksi? Ainakin muiden vastaavien yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minä vähän ajattelinkin. Hieno asia.
<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen pillu on noita-acalla? Welhomainen?
Velhonhihamainen.
Wiccalaisuus on nykynoituuden yksi suuntaus, johon on rakennettu "uskonnolliset" raamit esim. Jumala / Jumalatar kaksinaisuus, sekä muuta esoteerista symboliikkaa. Ei sinällään vastaa kysymykseen, mutta löydät hakusanoilla "wiccan rede" pääpiirteet.