Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kirjolla olevat ootte löytäneet seuraa?

Vierailija
14.03.2025 |

Hirveän vaikea ollut löytää ihmisiä joiden seurassa viihtyy, vielä niin että se toinenkin edes jollain tapaa viihtyisi. En siis mikään yhdestä aiheesta monologeja höpöttävä autisti ole, mutta kuitenkin ajatukset ilmeisesti paljon keskivertoa voimakkaammin keskittyneet joihinkin omiin mielenkiinnonkohteisiin tai pohdintoihin kuin ihmisillä keskimäärin. Ja kai siinä viestinnässä ja odotuksissa ihmissuhteisiin liittyen myös jotain eroa valtaväestöön verrattuna.

En itseasiassa tajua edes mistä harvinaisempia mielenkiinnonkohteita tai harrastuksia omaavat normot löytävät seuraa jonka kanssa keskustella niistä. Minulla on ollut elämän varrella sellaisia mielenkiinnonkohteita mistä en ole oikeastaan koskaan saanut mitään hyviä jutteluita aikaiseksi kenenkään kanssa. Tällä hetkellä olen esim. pyöritellyt jotain ajatuksia liittyen ihan harrastuksena nuorille suunnatun fantasiakirjan kirjoittamiseen. Jos niitäkin erikoisia hahmoja ja juonenpalasia yrittää tunnustellen alkaa selittää jollekin harvoista kavereista, niin hyvin nopeasti ne keskustelut tyrehtyy ja tulee pikemminkin sellainen fiilis että vastapuoli pitää vähän outona :D Jossain kerhoissa ja harrastuksissa joskus käynyt, mutta niissäkin ollut lähinnä outoa ja ärsyttävää porukkaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden toisen burgerin tapasin Tinderissä. Hämmästyttiin molemmat kun ei pidetty toisiamme tylsinä, vaan jopa mielenkiintoisina. Heti tuli kommunikaatiossa ongelmia, joita ratkottiin. Yhdessä katsottiin jopa sitä 'Rakkautta kirjolla' -sarjaa ja naureskeltiin että ei olla sittenkään niin toivottomia. Oltiin me, erottiin kommunikaatiovaikeuksien takia.

Nyt oon vain yksikseni, sydänsuruisena häntä ajatellen.

Tavisten kanssa en edes uskalla hakeutua suhteeseen kun sydänsurut on melkein taattu :(

Vierailija
22/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden toisen burgerin tapasin Tinderissä. Hämmästyttiin molemmat kun ei pidetty toisiamme tylsinä, vaan jopa mielenkiintoisina. Heti tuli kommunikaatiossa ongelmia, joita ratkottiin. Yhdessä katsottiin jopa sitä 'Rakkautta kirjolla' -sarjaa ja naureskeltiin että ei olla sittenkään niin toivottomia. Oltiin me, erottiin kommunikaatiovaikeuksien takia.

Sad <3

Vierailija
24/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri mistään. En osaa oikein kaivatakaan muita ihmissuhteita sukulaisten lisäksi. Minua kiinnostavat asiat, eivät juurikaan muut ihmiset.

Vierailija
25/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistolta

Miten tapasitte?

Vierailija
26/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarista, koulusta. Vanhemmiten tutustuminen on vaikeampaa. 

Vierailija
27/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee niin alkaa aina tuntua että olen paljon autistisempi kuin kuvittelen...ei mulla noin vaan ole tarttunut elämään porukkaa mistään kouluista, töistä, hyvin erilaisista harrastuksista, baareista tai nettifoorumeiltakaan. Muutama yksittäinen ihminen on aikuisiällä löytynyt elämään sen jälkeen kun olen pyörinyt kaikenlaisissa yhteisöissä, mutta siinä se.

Vierailija
28/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän minäkin haluaisin tietää!

Vierailija
29/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä

Netti-seurasta ei ainakaan vanhemmalla iällä saa irti sitä mitä sosiaalisuudesta kaipaa.

Ööh. Et sitten taida olla ainakaan autisti?

Olen asperger ja 67 v. Nautin nimenomaan viesteilyistä ja chattailusta. Livenä olisi turhan kuormittavaa.

Pää leviää jos vaan istuu kotona chättäilemässä, vaikka toki livenä näkeminen myös kuormittaa.

Käy kerran viikossa jossain sosiaalisessa happeningissa. Kun illan jälkeen tulet uupuneena kotiin, voit aina todeta, että  nettikaverit on oikeastaan ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
30/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistolta

Miten tapasitte?

Luennoilla, harrastuskerhoissa. Yhteisistä kiinnostuksenkohteista on helppo puhua. Intensiivistäkään innostusta ei kukaan pitänyt omituisena.

Vierailija
31/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoititteko molemmat profiileissanne että olette asseja vai muuten tuli esille?

Vierailija
32/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytääkö Tinderistä assi-naisia jos kirjoittaa omaan profiiliin isoilla kultakirjaimilla ASSI?

Vierailija
33/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytääkö Tinderistä assi-naisia jos kirjoittaa omaan profiiliin isoilla kultakirjaimilla ASSI?

Parempaa seuraa löytyy kun kirjottaa ASS

Vierailija
34/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistolta

Miten tapasitte?

Luennoilla, harrastuskerhoissa. Yhteisistä kiinnostuksenkohteista on helppo puhua. Intensiivistäkään innostusta ei kukaan pitänyt omituisena.

Eri henkilö kuin kysyjä mutta taitaa riippua siitä mistä on kiinnostunut. Itseä kiinnostaa traktorit ja käyn usein tapahtumissa jossa niitä pääsee koeajamaan mutta ei kyllä kirjolla olevia sinkkunaisia niissä näy. Toinen on autot et autotapahtumissa tapaisi enemmän naisia mutta luultavasti aika vähän kirjolla olevia naisia näissäkin liikkuu puhumattakaan sinkkunaisista yleensä eli moni on jo varattu.

Vierailija
35/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

World of Warcraft :) 

Harmi etten tykkää nettipeleistä. Voisivat olla hyvä paikka löytää seuraa.

Se on! Paljon helpompi kotoa käsin tutustua ihmisiin kun että kiertelisi kaiken maailman tapahtumissa. Pääsee nopeasti tilanteesta poiskin, jos ihmiset ei ole oman tyyppisiä.

Itselläkin adhd ja autismi varmaan ja minusta monet ovat turhan sulkeutuneita, tarvitsen aitoutta ja avoimuutta.

Vierailija
36/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein mistään. Tosin on syytä ollut myös omassa motivaatiossa ja kiinnostuksen puutteessa. En vain osaa kaivata muiden seuraa, ja enimmäkseen se vain kuormittaa ja väsyttää minua.

Jep, minuakin kuormittaa sellaisten ihmisten seura, kenen kanssa ei synkkaa. Mutta hyvistä yhteyksistä saan energiaa kyllä.

Vierailija
37/38 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein mistään. Tosin on syytä ollut myös omassa motivaatiossa ja kiinnostuksen puutteessa. En vain osaa kaivata muiden seuraa, ja enimmäkseen se vain kuormittaa ja väsyttää minua.

Jep, minuakin kuormittaa sellaisten ihmisten seura, kenen kanssa ei synkkaa. Mutta hyvistä yhteyksistä saan energiaa kyllä.

Joo, siksi juuri porukat ei toimi, kun ei koskaan ole porukkaa missä kaikkien kanssa synkkaisi.

Vierailija
38/38 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme