Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä voisi opiskella puhetaitoa?

Vierailija
14.03.2025 |

Olen huomannut, että minun pitäisi kehittää puhumisen taitoa työelämässä. Teen työtä, jossa nykyään joudun jonkin verran esimerkiksi esittelemään (joskus hyvin spontaanistikin) tekemääni työtä ihmisjoukolle kokoushuoneessa tai pienemmässä porukassa neukkarissa perustelemaan jotakin tekemääni asiaa ja avaamaan työtä ja työn prosessia. 

Olen tosi huono tässä! Menen vähän lukkoon, en saa muilta suunvuoroa eli joudun kuunteluoppilaaksi tahtomattani, hyvin helposti tulen vähätelleeksi esim. omaa tekemistäni tai avaan jotakin prosessia hyvin ylimalkaisesti (niin että muut tuskin ymmärsivät mitä oikeasti tarkoitan)...

Kirjoittamalla kommunikointi on paljon helpompaa, ehdin ajatella ja olen hyvä jäsentelemään ajatuksiani. Mutta ymmärrettävästi kirjoittamiseen ei aina ole mahdollisuutta - pitäisi osata myös puhua.

Missä tällaista puhetaitoa voisi opetella? Hissipuhe, neukkarissa oman vision esittäminen johtoryhmälle...?

En niinkään kaipaa ehkä varsinaista esiintymiskoulutusta - ei se esiintyminen minua jännitä ja ihan hyvällä mielellä vedän palaverit tai puhun ryhmässä, mutta tarvitsisin apuja nimenomaan puhumisen taitoon.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa jotakin verkkokurssia, niitähän nyt on niin paljon eri aiheista ja monet juuri työelämäntaitoihin liittyviä. 

Kaipaisin jotakin samantyyppistä koulutusta, mut en tosiaan mitään esiintymiskoulutusta, vaan esim. tehokkaan palaverin vetäminen tms

Vierailija
2/7 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston puheviestinnän kurssit. Varmasti pääsee avoimenkin opiskelijana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kirjoittaisin manuaalin tärkeimmistä asioista ja käyttäisin sitä.

Itsekin menin puhekursseille koska jännitän paljon esiintymistä  Lukiossa , onko Suomessa?

Kamala tunne kun sanat lukkiutuu. Merkillistä kun tein loppututkinnon , englanniksi , mikä ei ole minun vahvin kieli, mutta onnistuin saamaan parhaan tuloksen Uumajan yliopiston kautta. 

Jotenkin helpompi englanniksi kuin ruotsiksi. 

Vierailija
4/7 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retorikkurs presentationsteknik, retoriikka esitystekniikka.

Kyllä siellä varmaan on näitä kursseja ja jos ei ole ,on pakko aloittaa että oppivat firmojen edustajat oikeaa tekniikkaa. 

Tämä voi selittää sen että Suomi on huono myymään hienoja tuotteita, kosa eivät osaa esitellä tuotteita 

Vierailija
5/7 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssia kehiin Ap. 👋

Vierailija
6/7 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisutaidonkurssilta jos jostain löydät sellaisen. Olin joskus taannoin ja tosi paljon oli hyötyä.

Vierailija
7/7 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et kokisi varsinaista esiintymisjännitystä, jotain epäsuotuisaahan noissa tilanteissa tapahtuu, kun et saa puhuttua mitä ja kuten tarkoitat. Esiintymistaidon tai ilmaisutaidon opetus joko ryhmässä tai yksityisesti olisi minunkin ehdotukseni. Oletko jutellut ongelmastasi jonkun läheisemmän ihmisen kanssa, joka olisi ollut tilanteissa kuulijana? Jos sellainen olisi mahdollista, saattaisit kuulla, miltä vaikutat - ehkä muut kokevat toisin kuin sinä itse. En kuitenkaan tarkoita, että ei olisi tärkeää oppia ilmaisemaan itseään niin, että voi olla siihen tyytyväinen.