Yli 65v yksityiselle lääkärille julkisen hinnalla
Mutta kuka maksaa lääkärin tarpeellisiksi katsomat labrat ja kuvantamiset ja tulosten lausumiset? Siirtääkö yksityinen ne julkiselle?
Kommentit (34)
Ja mikä järjettömyys muutenkin. S2uomessa on työssä käyviä, joilla ei ole minkäänlaista työterveyshuoltoa. Heille tuollaiset edut, ei vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä järjettömyys muutenkin. S2uomessa on työssä käyviä, joilla ei ole minkäänlaista työterveyshuoltoa. Heille tuollaiset edut, ei vanhuksille.
Mikä etu se on, jos 20-50 eur hintaan pääset selittämään asiasi lääkärille ja labroista, kuvantamisesta ja tulosten lausumisesta tulee 1000 eur lasku? Jos bruttoeläke on vaikka 1600 eur.
Olen itse kohta 65 vuotias. En missään nimessä olisi toivonut tätä Kela- korvausjärjestelyä. Siihen liittyy lukuisia ongelmia. Se on yhteiskunnan kannalta kallis ratkaisu, se pirstaloi hoitoketjuja, se houkuttelee resurssipulassa kärvistelevän julkisen puolen lääkäreitä terveysjättien palvelukseen, nämä jätit voivat houkutella tai jopa huijata ikääntyneitä asiakkaita toimenpiteisiin, joita ei korvata Kela-korvausjärjelmän kautta (jolloin he joutuvat maksamaan ne itse) jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kohta 65 vuotias. En missään nimessä olisi toivonut tätä Kela- korvausjärjestelyä. Siihen liittyy lukuisia ongelmia. Se on yhteiskunnan kannalta kallis ratkaisu, se pirstaloi hoitoketjuja, se houkuttelee resurssipulassa kärvistelevän julkisen puolen lääkäreitä terveysjättien palvelukseen, nämä jätit voivat houkutella tai jopa huijata ikääntyneitä asiakkaita toimenpiteisiin, joita ei korvata Kela-korvausjärjelmän kautta (jolloin he joutuvat maksamaan ne itse) jne.
No sehän se on tarkoituskin!
Vanhuksilla on säästöjä, sijoitusasuntoja ja muuta varallisuutta. Miksi heitä lellitään koko ajan? Heillä olis kyllä varaa maksaa lääkärinsä ihan itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän te inisette kuinka ette pääse terkkariin kun eläkeläiset vie kaikki ajat.Päättäkää nyt vihdoin mitä te haluatte.Hommaa parempi työpaikka niin saat työterveyden.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pitää saada ahne sukupolvi kunnialla hautaan.
Kunniattomasti riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksilla on säästöjä, sijoitusasuntoja ja muuta varallisuutta. Miksi heitä lellitään koko ajan? Heillä olis kyllä varaa maksaa lääkärinsä ihan itsekin.
He eivät ole kaltaisiasi tyhjätaskuja vaan ovat kovalla työllä kerryttäneet varallisuutta.Tee perässä hadehtimisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ahne sukupolvi?
Onko erikoistunut yleislääkäri? Hgissä ei maksa mitään mennä julkiselle terkkariin. Pääsee nopeemmin.
No jos jotain positiivista, niin työssäkäyvän on helpompi päästä iäkkään vanhempansa mukaan lääkäriin, monesti tarvitsevat apua ja eivät itse muista oireitaan tai mitä ohjeita lääkäri antaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole. Kuka tässä on vanhuksia lellinyt? Ja mistä vtusta sinä tiedät kaikkien Suomen eläkeläisten tulotason? Jos sinun äitisi ja isäsi rypevät rahassa, se ei tarkoita että kaikki yli 65-vuotiaat rypevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He eivät ole kaltaisiasi tyhjätaskuja vaan ovat kovalla työllä kerryttäneet varallisuutta.Tee perässä hadehtimisen sijaan.
Kovalla perimisellä.
Vierailija kirjoitti:
kyllä te saatte ne perinnöt, yritetään kuitenkin elää ja hieman kuluttaakin, käymällä ulkomailla ja syödä hyvin.
Ja taaskaan ei voida keskustella asiasta eli kuka ja mikä maksaa ne labrat ym.
Aiheesta on ollut lukemattomia aloituksia, älä jankuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ahne sukupolvi?
Tuo yksi vihaa suuria ikäluokkia niin ei se erota näitä muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä etu se on, jos 20-50 eur hintaan pääset selittämään asiasi lääkärille ja labroista, kuvantamisesta ja tulosten lausumisesta tulee 1000 eur lasku? Jos bruttoeläke on vaikka 1600 eur.
sitten labraan julkiselle
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla ei ole joten älä lässytä.