Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan sanonut kuinka kipeää maidonnousu on??

Vierailija
10.03.2007 |

Aivan kamala tuska kun kaks päivää synnytyksestä maito nousi rintoihin! Rinnat oli kivikovat, turvonneet, kipeät. Rinnat oli täynnä kovia pahkuroita. Eikä kukaan ollu hoksannu sanoa, että rinnat kasvaa maidonnousun jälkeen monta kuppikokoa:) Olin siis ilman liivejä, kun olin hankkinut liian pienet imetysliivit. Nyt synnytyksestä 3 viikkoa ja olo alkanut helpottaa kummasti. Imetyskin sujuu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä mietin tuossa vaiheessa että miksei kukaan kertonut MISTÄÄN OIKEISTA ASIOISTA yhtään mitään... Ja nyt tiedän että niitä ei kuulukaan kertoa, ne on pakko oppia ihan ite.

Vierailija
2/10 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään ja haluan kyllä imettää ainakin vuoden verran, mutta kyllä synnytys ja supistukset ja kaikki oli ihan lastenleikkiä verrattuna maidonnousuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa ei ole noussut tisseihin juuri mitään, vauva kohta 2 vkoa. Vauva saa rintamaidon lisäksi pullomaitoa, koska oma maidoneritykseni on niin niukkaa. " Lypsykoneella" on tullut enimmillään kahdesta rinnasta yhteensä noin 25 milliä maitoa, yleensä vähemmän :(

Joten ole iloinen, että sinulta tulee riittävästi maitoa!

Vierailija
4/10 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla pumpulla heru. Minä saan pumpulla 25 ml ja tänään tuli täyteen 6 kk täysimetyksellä. Vauva ei ole koko aikana muuta saanut kuin rintaa, tosin tänään synttärin kunniaksi 2 tl perunaa. Vauva kasvanut hyvin, joten varmasti saa enemmän kuin tuon 25 ml. Vauvan imu ja läheisyys sen maidon saa herumaan.

Vierailija
5/10 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli myös täysi yllätys, että maidonnousu tuntui _niin_ hurjalta. Mieskin totesi sairaalassa, kun kävin imettämään, että " mikä toi on" , kun vetäsin jättimäiseksi turvonneen rinnan esiin ;)

Kukaan kätilöistä ei vihjannutkaan, että maidonnousu VOI olla kivuliasta.

No, onneksi se siitä tasoittui, ja imetys jatkui hyvin (6 kk täysimetystä, 16 kk yhteensä - eikä herunut pumpatessa yhtään!)

Vierailija
6/10 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi minä taisin miettiä silloin (reilut 2 vuotta ja 2 vauvaa) sitten samaa! se on vaan ihana tunne kun se tulo tasoittuu ja heruminen alkaa vasta kun tarvitaan! ja joo, 2 vauvaa olen imettänyt reilut 5 kk täysimetyksellä, muuten 1-v asti, enkä ole saanut koskaan pumpattua maitoa! eli se juttu on kyllä ihan myytti (johon valitettavan moni imetys tuntuu kaatuvan, ainakin tätä palstaa lukiessa saa sellaisen kuvan), että pumppaamalla saadulla maitomäärällä olisi jotain tekemistä maidon määrän kanssa.

Vierailija
7/10 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Itse olen kyllä jokaiseen " mitä ottaa synnärille mukaan " galluppiin vastannut et Riittävän isot rintsikat !! mieluisten parit eri kokoiset. Kestoliivinsuojat ovat muuten oikeasti miellyttävämmät kuin kertakäyttöiset, joihin maitopisaran kuivuessa ihan hellänä olevat nänninpäät jää ikävästi kiinni.

Vierailija
8/10 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maidon nousu oli tuskallista, mutta onneks se pahin meni muutamassa päivässä ohi. Maitoa riitti muutenkin hyvin, imetin vuoden verran. Mutta pumppaalla en saanu ku muutaman tilkan maitoa, paitsi tietty synnärillä, jossa maitoa tuli vaikkei ois tarvinnukkaa tulla:)

Elokuussa meille syntyy toinen vauva, joten osaan varautua maidon nousuun ja osaan hommata oikean kokosen rintsikat

Vierailija
9/10 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pidetään salassa. Muistan, kuinka yllättynyt olin esikoisen kanssa siitä, miten paljon pelaamista tissien kanssa on. Kaikki aina hehkuttavat, kuinka ihanaa ja helppoa imettäminen on. Onhan se onneksi suurimmaksi osaksi helppoa. En ole oikein koskaan pitänyt imettämisestä (ja tätähän ei saa ääneen sanoa), mutta tietysti olen imettänyt, kun kerran se lapselleni on parasta. No, kuopuksen imetyskin alkaa olla jo loppusuoralla, joten minun imetyshommat loppuvat pian iäksi - onneksi!

Vierailija
10/10 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoista se alku, imettäminen sattuu aikalailla aluksi. Mutta nyt kun vauva 6kk, tuntuu että se alkukin oli tosi ihanaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän