Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

niijaavatko naiset enää missään?

Vierailija
13.03.2025 |

En muista milloin olisin nähnyt niijaavan naisen viimeksi.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiaavat kyllä, eivät nii-jaa. 

Niijaaminen kuulostaa muistisairaan vanhuksen mutinalta: nii jaa mitäs minun pitikään tehdä? 

Tämä. Mitä ihmettä on niijaaminen?!

Vierailija
42/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuninkaallisten edessä.

Minä en kyllä niiaisi. Ei ne ole yhtään minun yläpuolellani. Mutta kai jotkun sitten niiaa. 

Kyllä sinä niiaisit. Häkeltyisit ja innoissasi osoittaisit rahvaanomaisuutesi kuninkaallisen edessä. Netissä sen sijaan voit kirjoitella niin paljon voimafantasioita kuin haluat. 

Miksi innostuisin jostain kuninkaallisesta? Kiinnostaa yhtä maljon kuin joku naapurin Mara. Kätellä kyllä voisin, koska se kuuluu hyviin tapoihin. 

Ei pitäisikään kiinnostaa, eikä minuakaan, mutta tiedän, että tosielämässä ilomielin alistuisit näiden edessä ja osoittaisit todellisen asemasi, mitä tahansa sitten netissä kirjoitteletkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kumartaa. Ja täten pyllistää toiseen suuntaan. 

Vierailija
44/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niijaan sitten kun miehet kjumartaa ensin

Vierailija
45/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt niiaa, ei naiset

Vierailija
46/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiaavat kyllä, eivät nii-jaa. 

Niijaaminen kuulostaa muistisairaan vanhuksen mutinalta: nii jaa mitäs minun pitikään tehdä? 

Tämä. Mitä ihmettä on niijaaminen?!

Kieliopillisesti verbissä ei voi olla kaksoisvokaalia, vaan vaaditaan konsonantti väliin.

Vierailija
47/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa jos aikuinen nainen niijaa. Tervehtiminen ja kiittäminen ei vaadi enää moista alistumista ja nöyrtymistä.

Mutta mistä lapsi oppii niiaamaan jos ei aikuisen esimerkistä? 🤔 Vai muistaako joku, että kotona/koulussa on ihan opettamalla opetettu polvien koukistamista.

Vierailija
48/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaessaan suihin.

Vierailija
49/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan niiannut.

Pienet poijat pokkaa ja tytöt niiata niksauttaa. 

Vierailija
50/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu oletuksena enää nykyajan tasa-arvoiseen yhteiskuntaan, vaikka tietenkin halutessaan saa niiata. Kuninkaallisille on vielä suotavaa niiata. Myös jos esiintyy (esim. teatteri- tai musiikkiesitys) muille ihmisille niin voi niiata esityksen päätteeksi, mutta suurin osa kai kumartaa sukupuolesta riippumatta.

Tasapäistäminen on sinusta siis tasa-arvoa? Mitä "epätasa-arvoista" niiaamisessa oli? Eikö sitten ole epätasa-arvoista kaikkien mennä miehisen kumarruksen mukaan? Miehinen vaihtoehto on aina se parempi?

Pointti on siinä, että kenenkään ei ole enää pakko niiata jos ei halua. Kun se oli vielä vahvana tapana, niin oletan että naista olisi katsottu nenän vartta pitkin jos ei niiaisi kun oletus on ollut.

Et siis tykkää olla nainen? Tämä taisi olla perimmäinen pointtisi. 

Vain lukutaidoton ymmärtäisi kommentin noin.  En vain oleta kenenkään niiavan, mutta minulle onkin ihan sama niiako vai kumartaako vai ei kumpaakaan. Esityksissä joita olen ollut katsomassa ja joissa olen ollut mukana suurin osa kumartaa lopuksi, joten se lienee yleisempää kuin niiaus, mutta ei kai ketään kielletä niiaamastakaan.

Vierailija
51/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuninkaallisten edessä.

Minä en kyllä niiaisi. Ei ne ole yhtään minun yläpuolellani. Mutta kai jotkun sitten niiaa. 

Kyllä sinä niiaisit. Häkeltyisit ja innoissasi osoittaisit rahvaanomaisuutesi kuninkaallisen edessä. Netissä sen sijaan voit kirjoitella niin paljon voimafantasioita kuin haluat. 

Miksi innostuisin jostain kuninkaallisesta? Kiinnostaa yhtä maljon kuin joku naapurin Mara. Kätellä kyllä voisin, koska se kuuluu hyviin tapoihin. 

Ei pitäisikään kiinnostaa, eikä minuakaan, mutta tiedän, että tosielämässä ilomielin alistuisit näiden edessä ja osoittaisit todellisen asemasi, mitä tahansa sitten net

Niinkö sinä tekisit?

Vierailija
52/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on niiata?

Vierailija
53/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että näitä niiauksia ja poikien kumartelua opetettiin päiväkodissa ja koulussa ala-asteella 1990 luvulla. Sen jälkeen en ole enää nähnyt. 

Vierailija
55/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus niiaan, mutta vahingossa alan myös kumartaa samalla. En siis oikein tiedä, miten toimia.

Vierailija
56/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kyllä niiaa isäni Jorman edessä Olen avaimenreiästä nähnyt

Vierailija
57/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisyyspäivän vastaanotolla presidentin linnassa, aina muutama näyttää niiaavan.

Vierailija
58/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenäisyyspäivän vastaanotolla presidentin linnassa, aina muutama näyttää niiaavan.

Etikettivirhe.

Vierailija
59/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikoina oli eräs tyttö joka jatkuvasti niiasi eri tilanteissa. Näytti aika hassulta.

Vierailija
60/65 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkattarelle.