SAK: sosiaaliturvan leikkaukset ovat vaikeuttaneet työssäkäymistä ja työllistymistä
Kenenkään ei ole pakko usko jos ei halua kun kyseessä on SAK:n teettämä raportti vaan jokainen saa suhtautua tähän niin skeptisesti ja kriittisesti kuin haluaa tai kokee olevan tarve:
https://www.sak.fi/ajankohtaista/uutiset/sosiaaliturvan-leikkaukset-vai…
Kommentit (75)
Olin ennen osa-aika töissä mutta ei kannata enää. Välillä on pimeitä töitä josta saan rahaa ja myös kalastan paljon ja myyn kalat jota en itse tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä?
Miten sosialliturva vaikutta työssäkäyntiin. Työstä saadaan palkkaa, ei sosiaaliturvaa
Kaikesta työstä ei makseta niin hyvin että pärjäisi ilman sosiaalitukia.
Tämän kun palstan "menkää töihin" huutelijat vihdoin painaisivat kalloonsa! Täällä pitäisi huutaa "maksakaa palkkaa jolla pärjää" !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä?
Miten sosialliturva vaikutta työssäkäyntiin. Työstä saadaan palkkaa, ei sosiaaliturvaa
Kiven allako oleskellut kun et mitään tiedä?
Olen töissä, saan palkkaa, en nosta sosiaaliturvaa.
Elänkö siis kiven alla kaikkien työkavereideni kanssa?
Kyllä sinä nostat esim. joka ikinen kerta, kun haet apteekista reseptilääkkeitä!
Jos haet kotitalousvähennystä saat myös veronmaksajien tarjoamaa sosiaaliturvaa, vaikket sitä tarvisikaan!
Joten kyllä sinä asut kiven alla, kun et mistään mitää tajua! -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä?
Kyllä sinä nostat esim. joka ikinen kerta, kun haet apteekista reseptilääkkeitä!
Jos haet kotitalousvähennystä saat myös veronmaksajien tarjoamaa sosiaaliturvaa, vaikket sitä tarvisikaan!
Kotitalousvähennyksessä ei siirry senttiäkään veronmaksajien rahaa minulle. Ainoa mitä tapahtuu on, että MINÄ maksan pikkusen vähemmän veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä?
Tämän kun palstan "menkää töihin" huutelijat vihdoin painaisivat kalloonsa! Täällä pitäisi huutaa "maksakaa palkkaa jolla pärjää" !
Miksi siis SAK vaatii teille lisää sosiaaliturvaa palkan tai työtuntien sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä?
En käytä mitään lääkkeitä ja kotitalousvähennystä ei makseta kenellekään, vaan silloin maksan ensin suoritetusta työstä ja sen jälkeen sen työn saa maksetulla kuitilla ilmoittaa verotukseen. Menetän siis rahaa. En saa sitä rahaa mistään. Tämä on tietenkin sossupummille joka on tottunut ilmaiseksi elämään täysin uutta, että laskut pitää maksaa ihan itse omalta tililtä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä?
Miksi siis SAK vaatii teille lisää sosiaaliturvaa palkan tai työtuntien sijaan?
Sitä hieman ihmettelen. En ole lukenut kyseistä artikkelia mutta ihmettelen oikeiston halua laskea sosiaaliturvaa koska työnantajat ovat hyötyneet noista tuista siten ettei sitä palkkaa ole tarvinnut maksaa niin paljoa kun valtio on paikannut vajauksen. Faktaa on toki se että ostovoimaan suhteutettu palkkataso on Suomessa todella matala eurooppalaisittain. Muutoin ajattelen että politiikka on aina aaltoliikettä laidasta toiseen vaikka viisaampaa olisi yli puoluerajojen tehtävä yhteistyö. Se on toiminut historiassa kunnes saimme perussuomalaiset joukkoomme. Tosin edeltäjänsä SMP harrasti vastaavaa joten ilmeisesti on aina taho joka änkyröi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokomus ja persut on niin vit... tyhmiä etteivät tajua, että kaikki leikkaukset pienituloisilta on suoraan pois kulutuksesta ja nämä miljardileikkaukset tehtiin vain, että voidaan näiltä A P I N O I L T A keventää vielä verotusta ja jakaa enemmän yritystukia, sekä romuttaa perintöverotus, eli velkaa joudutaan tämän pellehallituksen takia ottamaan ihan vitu... lisää.
Köyhä tukiluuseri huutamassa.Tienaa sinäkin rahasi huutamisen sijaan.
Eläke ei ole tuki. Se on työllä hankittu etu.
Eläke on sosiaaliturvaa, jota ei kaikissa maissa makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä?
Sosiaalituki on siis yritystuki. Kun työssäkäyvä saa sosiaalitukia niin silloin työnantajan ei tarvi maksaa riittävää palkkaa.
Luulen, että suurempi ongelma on se, että osa-aikatyöstä on vaikeaa saada riittäviä ja tasaisia työtunteja juuri silloin, kun se itselle sopisi.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että suurempi ongelma on se, että osa-aikatyöstä on vaikeaa saada riittäviä ja tasaisia työtunteja juuri silloin, kun se itselle sopisi.
Eli työ haittaa osa-aikatyöntekijän vapaa-aikaa
No nyt ymmärrän paremmin sen itkun
Toista se on koko lystin kustantavilla, vapaa-aika on pakko suhteuttaa työn mukaan
Olen pienituloinen mutta sosiaalitoimisto ei auttanut vaan sanoi tulot riittää oikein hyvin, siis 500e työttömyyskorvaus. En tiedä kuka noita so. Toimen palvelua saa. Ei ainakaan pienituloinen suomalainen. Jos nyt sattuisin löytää työn niin lakkaisi 179e asumistuki, jonka takia joutuu hakea toimeentuloa vuokraan koska tuki väheni 90 %.j Sosiaalitoimisto jätti täysin ilman tukea. Päihteitä en käytä, kaikki raha menee ruokaan ja asumiseen. On harmi ettei edes sosiaalitoimisto ymmärrä mitä on köyhyys ja laskettu tuet väärin. Usein tulee jopa ehdotus ajaa etsiä työtä autolla, ihan kun olisi varaa johonkin autoon. En omista.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen mutta sosiaalitoimisto ei auttanut vaan sanoi tulot riittää oikein hyvin, siis 500e työttömyyskorvaus. En tiedä kuka noita so. Toimen palvelua saa. Ei ainakaan pienituloinen suomalainen. Jos nyt sattuisin löytää työn niin lakkaisi 179e asumistuki, jonka takia joutuu hakea toimeentuloa vuokraan koska tuki väheni 90 %.j Sosiaalitoimisto jätti täysin ilman tukea. Päihteitä en käytä, kaikki raha menee ruokaan ja asumiseen. On harmi ettei edes sosiaalitoimisto ymmärrä mitä on köyhyys ja laskettu tuet väärin. Usein tulee jopa ehdotus ajaa etsiä työtä autolla, ihan kun olisi varaa johonkin autoon. En omista.
Laitapoa tähän laskelmat niin minä tarkistan. Ja laske nyt ainakin tuo veroprosenttisi. Sen kun voi muuttaa. Oikeasti työttömyysrahasta jää käteen n. 650€....