Kahden naisen loukkuni.
Mentiin naimisiin, saatiin kolme lasta, ostettiin omakotitalo, tein innolla töitä ja sitten vaimo räjäytti pommin kasvoilleni. Hän haluaa eron. Erottiin ja vaimo muutti lapsiemme kanssa uuden miehensä kanssa asumaan. Juuri ostettu talomme myytiin. Hetkeä aikaisemmin olin ollut todella ylpeä perheellinen mies, jolla kaikki vaimon topveet täytettyinä ja elämä onnellista.
Olin yksin kaksi vuotta ja löysin naisystävän. Ex-vaimo alkoi vieroittamaan minua yhteisistä lapsistamme. Tapasin lapsiani aina, kun sain eli joka toinen viikonloppu ja kerrran viikossa arki-iltoina, mutta silti suhteessamme oli häikkää, huomasin eron. Maksan elatukset ajallaan, haen ja tuon lapset autollani ja olen asiallinen kaikissa yhteydenotoissani ex:ään. Ex:llä on rikas uusi mies, että siitä sitten kiikasti, vaikka meilläkin oli se talo...
Menin naimisiin ja vaimoni alkoi odottamaan yhteistä lastamme (hänellä kaksi lasta edellisestä suhteesta, jotka asuvat kanssamme). Nyt tilanne on se, että nykyinen vaimoni ruikuttaa rahanmenoa, joka johtuu minun lapsistani. Hänen lapsensa ja yhteinen lapsemme tarvitsisivat enemmän, vaikka hän saakin elatukset lapsistaan itselleen. Kun hän osaisikin olla onnellinen köyhempänä. Onhan meillä auto ja omakotitalo maksettavana. Iso laina ja teen paljon töitä.
Pelkään eniten, että minulta riistetään nuorimman lapsenikin isyys. Haluaisin elää arkea lapseni kanssa ja jo nyt kylmää ja on vaikeaa, kun en saa parempia suhteita pidettyä vanhempiin lapsiini. Naisilla on vastakkaiset intressit, mutta entäpä lapset?
Kommentit (36)
Niinhän se nimittäin on. Mulla oli edellisessä liitossa uusi auto ja hieno talo. Tyhjääkin tyhjempi liitto siitä huolimatta.
Eli tässä ei puitu ap:n eron syitä vaan seurauksia.
Siis jos mies on kiltti ja koettaa täyttää vaimon tarpeet ja toiveet, hän on toivoton perseennuolija. Jos hän taas näin ei tekisi hän saamaton nahjus ja täysi paska. Tällä palstalla on ihme miesvihaajia, tuntuu oudolta, että kukaan täällä edes on naimisissa, vaikka paljonhan noita jo ties monennessa suhteessa olevia onkin. Tekstejä kun lukee niin tuntuu, että tekipä mies niin tai näin niin aina se on väärin. Kyllä suhteessa tulee joustaa puolin ja toisin.
Ap:lle sanoisin, että hae ihmeessä itsellesi oikeutta. Älä tyydy tinkimään lastesi tapaamisista. Halusi exäsi sitä tai ei sinun on saatava viettää enemmän aikaa lapsesi kanssa. Mun veljellä oli vähän sama tilanne ja hän haki käräjäoijkeudesta asti oikeutta ja sitä saikin. Nyt puoli vuotta mennyt ja hänen exänsäkin on alkanut joustaa, kun huomasi ettei muuta mahdollisuuta ole eli veljeni ei lasten suhteen suostu antamaan tuumakaan periksi.
Uuden vaimon KÄSKET istumaan saman pöydän ääreen ja sanot, että sinulla lapset olivat jo silloin kun tapasitte eikä asia taatusti ollut hänelle yllätys. Jos on yhteinenkin lapsi ainakin jo tulossa niin nyt on myöhäistä katua. Olette kumpikin jo kertaalleen eronneet niin nyt koetatte tehdä yhdessä töitä tämän toisen suhteen pelastamiseksi kahden perheen yhdistäminen ei ikinä suju helposti vaan sitä joutuu tekemään hartiavoimin töitä.
Vaikutat tosiaan vähän liian kiltiltä, mikä toisaalta on miehessä suloinen ominaisuus ainakin vaimoa kohtaan (minusta ihanaa ei kai kaikista) mutta lapsi asiassa älä suostu olemaan kiltti. Vaikka muuten elämässä tapahtuisi mitä niin lastan ainakin pitäisi olla pysyvä osa sitä.
Tsemppiä
Huoltoriita: Huoltoriidan vireille pano
Missä ja miten huoltoriita laitetaan vireille?
Lapsen huoltoa tai tapaamisoikeutta koskeva asia pantaan vireille hakemuksella sen paikkakunnan käräjäoikeudessa, missä lapsella on asuinpaikka. Jos lapsella ei ole asuinpaikkaa Suomessa, lapsen huoltoa tai tapaamisoikeutta koskeva asia on pantava vireille sen paikkakunnan käräjäoikeudessa, missä lapsella on viimeksi ollut Suomessa asuinpaikka. Jos lapsella ei ole ollut Suomessa asuinpaikkaa, asia laitetaan vireille sen paikkakunnan käräjäoikeudessa, missä lapsen vanhemmilla tai jommallakummalla vanhemmista taikka huoltajaksi esitetyllä henkilöllä on asuinpaikka. Jos mikään tuomioistuin ei edellä sanotun mukaan ole toimivaltainen, asia on pantava vireille Helsingin käräjäoikeudessa. Lakimiehen apuun on syytä turvautua lapsen huoltoa ja tapaamisoikeutta oikeuden ratkaistavaksi saatettaessa.
Hakemuksen käräjäoikeuteen lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta voivat tehdä lapsen vanhemmat yhdessä, toinen vanhemmista, lapsen huoltaja tai sosiaalilautakunta. Jos lapsen huoltaja on kuollut, voi hakemuksen tehdä myös lapsen sukulainen tai muu lapselle läheinen henkilö. Hakemuksessa on mainittava asianosaisten tiedot ja vaatimukset perusteineen. Lapsen huoltoa tai tapaamisoikeutta koskevan asian yhteydessä voidaan myös esittää vaatimus lapselle maksettavan elatusavun vahvistamisesta tai vahvistetun elatusavun muuttamisesta.
EROINFO
Kun haluat keskustella siitä kuinka lapsen elatusapu lasketaan, lapsen asuminen, huolto ja tapaamiset muualla asuvan
vanhempansa kanssa järjestetään eron jälkeen, soita Eroinfoon.
EROINFOPÄIVYSTYS
ma-to 10.00-16.00 ja ke 10-19
020 774 9800
(hinta 0.0821 euroa/puhelu + 0.06 euroa/minuutti (lankapuhelin ) (alv 22%)
tai 0.149 euroa/minuutti (matkapuhelin) (alv 22%)
Information på svenska på lördagar kl 14 - 16 tfn 040 820 4100
Divorce information in English on Saturdays 2 - 4 p.m. phone 040 820 4100
Päihdeneuvonta
Ovatko päihteet ongelmasi, kaipaatko läheisenä tietoa ja tukea?
Päihdetyöntekijän tavoitat numerosta 050 342 2185 virka-aikoina.
Olen vain huomannut, että minua on mustamaalattu lasteni silmissä. Onneksi lapset kasvavat ja meillä on tällä hetkellä edes vähän aikaa yhdessä vietettäväksi. Kunhan ovat isompia, niin toivon, osaavat vetää paremmin omat johtopäätöksensä ja näkevät senkin, että olen kyllä pitänyt ensisijaisesti heidän puoliaan, vaikka aina isä ei maksakaan.. en syyllisty enää niin helposti ilman syytä.
En ole myöskään niin tyhmä, että tekisin nykyistä enemmän töitä. On tärkeämpää, että jaksan lasteni kanssa ja lapsipuolieni kanssa. Suhteella heihin on merkitystä eniten. Vaimosta toivoin kumppania ja kyllähän tuo ulkonäkökin vetää edelleen puoleensa, muuten olisin vaikka ollut ilman naista...
Olen jo katkaissut piuhani, jottei enempää lapsia tulisi. Tein sen salaa, kun alkoi ilmenemään taloudellista tyytymättömyyttä nykyisen vaimoni puolelta. Niin ja tämä yhteinen lapsemme sai alkunsa ihan minulle yllätyksenä (vaimolla pillerit). Oltiin kyllä puhuttu yhteisestä lapsesta, mutta olin itse vielä epäröivällä kannalla.
Haluan olla kiltti, mutta pidän kyllä puoleni, vaikka joskus teenkin sen hiljaa, jopa salaa. Yritän kyllä puhuakin, mutta mutta... Tällaista tämä nyt vain on.
mies
Haluan olla kiltti, mutta pidän kyllä puoleni, vaikka joskus teenkin sen hiljaa, jopa salaa. Yritän kyllä puhuakin, mutta mutta... Tällaista tämä nyt vain on.
YKSIKÄÄN NAINEN EI LUE AJATUKSIA!
Saako sanoa suoraan. Kiltit syödään elävältä, marttyyrit ammutaan selkään ja tosimiehet saa mitä haluaa ja naiset katsoo ylöspäin.
Näin se on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan. Niinkuin sinulle on tuhat kertaa tässäkin ketjussa ystävällisesti selitetty.
Kouraise nyt hyvä mies niitä pallejasi ja pamauta sitä pöytää. On kuule akka kosteana illalla sängyssä.
Teen nyt jo hyvin, tasapuolisesti ja teen vaikka kuivuisikin. Vaikeus on siinäkin, että naiset eivät voi sietää toisiaan.
Onhan vaimollakin menneisyytensä ja suhtaudun hänen lapsiinsa hyvin. Alunpitäenkin pidän lapsista paljon, mutta en olisi halunnut yhteistä lasta. Olisin ilolla hoitanut vaimoni lapsia ja omiani aina kuin mahdollista. Naisen kaipuuseen ja lapsiperhe-elämän kaipuuseen minä uudelleen naimisiinkin menin. Pitänee sanoa naisellenikin näistä motiiveistani, jos ei ole tajunnut. Tulisi järkiinsä ja suvaitsisi enmmän lapsiani. Täytyy laittaa vikisemään myös niin paljon kuin siitä on apua...
En ole katkera naisilleni enkä elämälleni. Teen parhaani ja sen on riitettävä.
mies
mies
jo on huono liitto, josta kannattaakin pyrkiä eroon. jää alkuun vaikka koti-isäksi ja hae sitten lähivanhemmuutta eron aikaan.
Kiitos vastauksista! Sain lisää ajateltavaa.
mies
Ja vaatia oikeuksiaan, hiljaa mököttämisestä ei ole kenellekään ilo.
olet katkaisuttanut piuhat salaa, no kiva kun asia selviää vaimollesi, siinähän selittelet, voi juma sä olet kusessa :(
Ja, mitä meinasit tuolla että kunnioitat itsenäisyyttäsi tms, joskus jopa salaa, siis mitä teet salaa? Jos sekin on jotain tuollaista mistä voit kiinnijäädessäsi joutua kuseen, niin voi juma taas sua :(
Kommunikaatiolla olisi ollut merkitystä ennen kuin aloit touhuilla salaa omia juttujasi, tosi vaikea korjata sen jälkeen kun posahdat noista valheista vaimollesi, vi hitto jätkä sä oot mokannu :(
Niinhän se nimittäin on. Mulla oli edellisessä liitossa uusi auto ja hieno talo. Tyhjääkin tyhjempi liitto siitä huolimatta.