Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ukkola: Vasemmiston älyvapaa idea - kielletään Tesla koska Muskilla on "väärä" melipide

Vierailija
13.03.2025 |

Taas asiatekstiä Ukkolalta

Li Andersson ja kumppanit päättivät lietsoa kulttuurisotaa huikealla neronleimauksellaan: kielletään Tesla EU:ssa! Jep, juuri näin. Syy: vassarit eivät tykkää Elon Muskista.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8cb7aeed-99ab-4642-8406-380ced502…

Kommentit (567)

Vierailija
1/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä herättää kysymyksiä vasemmiston halu kieltää "väärät" mielipiteet.... DDR takaisin?

Vierailija
2/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo se on ollu mulle syy olla ostamatta Teslaa että se on patteriauto joka pitää ladata 200km välein ja 7 vuoden välein pitää ostaa uus 10.000e akku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Teslaa saa kritisoida? Onko sananvapaus vain oikeiston oikeus? Ihan vapaasti saa protestoida mitä tahansa yritystä tai tuotetta, se on se kapitalismin perusperiaate, että maksaja päättää mitä ostaa ihan itse.

Vierailija
4/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Ilmeisesti ei itse kritisoi wokea tai muita vääriä mielipiteitä?

Eikä kukaan boikotoi Fazeria sen woke suklaalevyjen takia? No joo eräillä on kaksoistodellisuus. Selityksiä riittää. 

Vierailija
5/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse kieltää. Riittää että kenelläkään ei ole varaa siihen.

Vierailija
6/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teslan saa kyllä Ulla tuöntää vaikka perseeseensä. Teslan omistajat on rikkaita noloja tyyppejä jotka vihaa teslaa. Mikä Ihamuotila jne 

Vierailija
7/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulli ei ole kieltämistä. 

Vierailija
8/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh. Ilmeisesti ei itse kritisoi wokea tai muita vääriä mielipiteitä?

Eikä kukaan boikotoi Fazeria sen woke suklaalevyjen takia? No joo eräillä on kaksoistodellisuus. Selityksiä riittää. 

Joku fazerin boikotointi on vähän eri asia kuin fazerin kieltäminen. No joo taitaa eräillä kaksoistodellisuus vaivata

Vierailija
9/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Trumpin on ihan ok asetella kaikenlaisia tulleja ja muita myynnin esteitä EU-tuotteille mutta EU ei saisi iskeä edes koko MAGA-liikkeen yhteen kaulakuvaan taloudellisesti? Oliko tässä joku logiikka Ukkolalla vai tuliko ehdotus nyt taas vain väärältä taholta?

Vierailija
10/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Marimekko pitäisi kieltää koska en tykkää Ihamuotilan mielipiteistä

Vierailija
11/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt Li Andersson ja vasemmisto boikottiin, koska sanovat väärän mielipiteen. Eikö? 

Vierailija
12/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisetkin tuotteet ovat laajasti boikotissa koska Putinilla on väärät mielipiteet.

Vierailija
13/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo se on ollu mulle syy olla ostamatta Teslaa että se on patteriauto joka pitää ladata 200km välein ja 7 vuoden välein pitää ostaa uus 10.000e akku

En minäkään ostaisi mitään sähköautoa mutta jos olisi pakko ostaa, ostaisin Teslan.

Vasemmistolle ei kuitenkaan riitä että päästötön, ei myöskään omistaja saa olla "väärää" mieltä

Sinä et ostaisi mutta muiden pitäisi, tämä selvä. Normaalia tee kuten sanon - logiikkaa.

Vierailija
14/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Teslaa saa kritisoida? Onko sananvapaus vain oikeiston oikeus? Ihan vapaasti saa protestoida mitä tahansa yritystä tai tuotetta, se on se kapitalismin perusperiaate, että maksaja päättää mitä ostaa ihan itse.

Ymmärsitkö kolumnia? Eihän tuossa sanota etteikö Teslaa saisi jättää ostamatta, vaan kritisoidaan älyvapaata ideaaa kieltää myynti.

Tuskin edes vaikuttaa Teslan myyntiin Muskin tekemiset, sähköautojen kauppa sukeltaa kaikkialla lännessä, myös VW tekee jättitappiota sähköautoillaan

Vierailija
15/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki hyökkäykset Teslaa ja Muskia vastaan on rahoitettu USA:n demokraattien ja Sorosin ActBlue rahavaroista sen jälkeen kun kun Musk on Trumpin pyynnöstä tuonut esiin kaikki demokraattien ja Sorosin korruptiot USA:ssa

Vierailija
16/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tässä ole missään määrin kyse siitä, etteikö teslaa saisi kritisoida? Tottakai jokainen saa boikotoida teslaa miten haluaa.

Kyse oli siitä, että on ehdotettu teslan myyntikieltoa EU:ssa.

Ymmärrätkö, että myyntikielto ei ole sama asia kuin kritiikki? Vai ymmärrätkö sittenkään? Myöskin kuluttajien ostoboikotti on eri asia, kuin joku valtion tai eeuun tasoinen myyntikielto.

Ja kuten jo itsekin sanoit MAKSAJA päättää mitä ostaa ihan itse. Siis se joka maksaa, ei esimerkiksi EU.

Vierailija
17/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset osaa lukea ja ymmärtää lukemaasi? Miksi valehtelet kolumnin sisälllöstä? Miksi kommenttiasi ylänuolitetaan vaikka se on valheellinen sisällöltään? Miksei ihmisten omat toimet eli jo alkanut asiakasboikotti kelpaa? Onko se liian demokraattista toimintaa sinulle?

Vierailija
18/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että sellaista se Rysy-Ukkola tällä kertaa mesoaa.

Aika levotonta tekstiä Ukkolalta jälleen. Hän voi varmasti tilata Teslan vaikka Kiinasta.

Vierailija
19/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Teslaa tarvitse kieltää. Ei sitä halua kukaan järkevä tolkun ihminen enää omistaa, joten ihan itsekseen kuivuu kokoon ja menee konkurssiin. 

Vierailija
20/567 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuskin edes vaikuttaa Teslan myyntiin Muskin tekemiset"

Nehän ovat vaikuttaneet ihan valtavasti. Myynti Saksassa -70%, Ruotsissa -40% jne.

Ja tämä siis ihan kuukauden parin sisällä ollut lasku eikä mikään pitkän ajan trendi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan