Kellä on varaa tuohon Mounjaro-laihdutuslääkkeeseen?
Törkeän kallista. Ozempicin hintakin jo kirpaisee itseäni.
Kommentit (58)
Minulle terveyskeskuslääkäri kirjoitti reseptin.
BMI pitää olla vähintään 30, että saa lääkityksen.
Ei tuo injektioruiskun hinta ole mahdoton työssäkäyvällä ihmiselle. Ja tarkoitushan ei ole käyttää sitä loppuelämää. Ruokakulut laskevat oikeasti, kun annokset ovat niin pieniä. Minulta löytyy kaapista pieneksi jääneitä vaatteita, jotka nyt mahtuvat päälle. Säästöähän sekin on kun ei tarvitse vähään aikaan ostaa vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
290 eur 5 mg annos. Yritin saada Ozempicia, joka halvempi, mutta lääkäri ei sitä suostunut kirjoittamaan, koska diabetes lääke. Saa nyt nähdä, onko varaa tähän pidempään. Pitää pudottaa noin 33 kg.
Ei ole ollut saatavuusongelmia pitkiin aikoihin joten tylsä juttu. Mielestäni kyllä tulisi saada apua laihdutukseen jos sitä tarvitsee. Lihavuus on terveysriski.
Mounjaro on hirveän kallis.
No ei todellakaan pidä. Itse sain vasta tuolla lääkkeellä diabetesarvot normaaliksi sitten pitäisi se myöntää terveille ihmisille ja me sairaat oltais kokoajan et saako vai ei. Terveet ihmiset ei tarvi mitään laihdutuslääkkeitä ja onneksi tämä pelleily tämän lääkkeen osalta lopetettiinkin.
Mulle ainakin työterveyslääkäri juuri uusi reseptin. Joka apteekissa sitä on. Jos joku lääkäri ei kirjoita reseptiä, pitää hakea toiselta.
Miten se reseptin saa? Pitääkö käydä isot rumbat läpi vai kirjoittavatko suorilta käsin?
Ei ollut rumba eikä mikään. Tämä on laihdutuslääke, ei diabeteslääke.
Lääkärit on koulutettu olemaan tölvimättä kuten palstalaiset. Ehkä tätä käytetään opetusmateriaalina, haha.
Vierailija kirjoitti:
Lääke on järjettömän kallis, mutta käytin 6kk. Tein paljon valintoja ruuan, tupakoinnin ja muiden nautintojen osalta ja sain kuin sainkin nipistettyä rahat pienimpiin annoskokoihin 2,5 ja 5 mg. Paino laski yli 20 kg. Kauppalasku pieneni ja on edelleen merkittävästi pienempi, vaikka olenkin ollut se terveellisesti elävä ylipainoinen.
Olisitko voinut onnistua noilla valinnoilla ilman lääkettä?
Taitaa laihat pelätä että tulee lisää kilpailijoita 😆. Siinä määrin näyttäis muiden kilot kiinnostavan, ja varsinkin tärkeää tuntuis olevan se, ettei niistä kiloista pääsisi mitenkään helposti eroon!
Ei ihan mitään kansanterveyden kannattajia täällä, vaan joku ihan muu lehmä ojassa. Entinen lihava on varmaan aika ymmärtäväinen ja sympaattinen tyyppi, joka ei ole oppinut ylpeäksi ja kerjäämään kehuja, vaan on oppinut heittäytymään omana itsenään. Voi vaikka viedä miehet/naiset nenän edestä teeskentelemättömällä olemuksellaan.
Syö lihaa ja eläinrasvaa niin voit jättää lääkkeet apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääke on järjettömän kallis, mutta käytin 6kk. Tein paljon valintoja ruuan, tupakoinnin ja muiden nautintojen osalta ja sain kuin sainkin nipistettyä rahat pienimpiin annoskokoihin 2,5 ja 5 mg. Paino laski yli 20 kg. Kauppalasku pieneni ja on edelleen merkittävästi pienempi, vaikka olenkin ollut se terveellisesti elävä ylipainoinen.
Noita valintoja voi olla liian vaikea tehdä ilman lääkkeen antamaa apua. Enkä ymmärrä muutenkaan, miten muiden ihmisten lääkitys kiinnostaa niin paljon. Jos ihminen itse maksaa lääkkeen, jonka avulla saa painonsa laskemaan ja pysyy näin terveempänä eikä kuluta yhteiskunnan varoja elintapasairauksiensa hoitoon, niin silloinhan kaikki voittavat. Vai onko se sitten jotain kateutta, kun ei itse ole aikoinaan saanut vastaavaa apua omaan laihdutukseen, tiedä tuota. Lääketiede kuitenkin kehittyy ja on hyvä, että apua löytyy nykyään laihdutukseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita valintoja voi olla liian vaikea tehdä ilman lääkkeen antamaa apua. Enkä ymmärrä muutenkaan, miten muiden ihmisten lääkitys kiinnostaa niin paljon. Jos ihminen itse maksaa lääkkeen, jonka avulla saa painonsa laskemaan ja pysyy näin terveempänä eikä kuluta yhteiskunnan varoja elintapasairauksiensa hoitoon, niin silloinhan kaikki voittavat. Vai onko se sitten jotain kateutta, kun ei itse ole aikoinaan saanut vastaavaa apua omaan laihdutukseen, tiedä tuota. Lääketiede kuitenkin kehittyy ja on hyvä, että apua löytyy nykyään laihdutukseenkin.
Olipa hyvin kommentoitu. Myötätunto näyttää olevan aika kaukainen taito joillekin, Nostit hienosti esiin sen, miten lääketieteen kehittyminen on arvokasta myös meille ylipainosta eroon haluaville silloin, kun tarvitsemme siihen apua. Eikä se ole keneltäkään muulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä maksaa ja onko helposti saatavilla?
Paino ei tipu millään. Ensin lihoin parissa kuukaudessa 5 kg lisäämättä syömistä tai vähentämättä liikuntaa ja nyt olen useamman kuukauden kituuttanut nälkäkuurilla, mutta paino ei laske yhtään. Alkaa iskeä epätoivo, joten kaikki keinot harkintaan.
Oletko syönyt vähärasvaista ruokaa, vähän hiilareita, ei sokeria? Lautaselle proteiinia, salaattia ja vähän perunaa/pastaa/riisiä.
Real leipä hyvää, marjoja rahkan kanssa. Kaurapuuroa. Rasvatonta raejuustoa. Noilla kuule laihtuu jo ilman liikuntaakin.
Vika on siinä, että olet ollut vain laihdutuskuurilla, mutta et ole ole tehnyt pysyviä muutoksia ruokailutottumuksiisi ja muihin elintapoihisi kuten esimerkiksi liikuntaan. Selvitä nyt ensin kuinka paljon voit syödä päivässä nykyisellä liikunnallasi jotta et liho ja sitten päätät kuinka paljon ja missä ajassa haluat saavuttaa haluamasi tavoitepaino ja näihin löytyy apuvälineeksi netistä laskureita (hakusana painonpudotuslaskuri), jotka kertovat kuinka paljon voit päivittäin syödä päästäksesi tavoitepainoosi. Netistä löytyy myös ruokavalioesimerkkejä erilaisille kalorimäärille.
Kattokaas Beata Leppilammen (os. Papp) kroppaa onko teidän mielestä liikunnalla saatu kroppa? Seiskassa on synttärivideota, on todella laihtunut. Kiinnostaa miten tuo kroppa saadaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se raha säästyy kun jättää suklaapatukat, pizzat ja hampparit ostamatta.
Satoja euroja kuussa herkkuihin??
ap
Turha noille trolleille on yrittää selittää. En tunne yhtäkään painonhallinnasta kärsivää, jonka ongelma olisi karkeisssa. Liian helppoa olisi vain jättää "herkut" ostamatta. :DD Mihin silloin tarvittaisiin kalliita lihavuusleikkauksia tai laihdutuslääkkeitä.
T. itse hoikka, mutta muutama kaveri kärvistelee ylipainon kourissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä maksaa ja onko helposti saatavilla?
Paino ei tipu millään. Ensin lihoin parissa kuukaudessa 5 kg lisäämättä syömistä tai vähentämättä liikuntaa ja nyt olen useamman kuukauden kituuttanut nälkäkuurilla, mutta paino ei laske yhtään. Alkaa iskeä epätoivo, joten kaikki keinot harkintaan.
Oletko syönyt vähärasvaista ruokaa, vähän hiilareita, ei sokeria? Lautaselle proteiinia, salaattia ja vähän perunaa/pastaa/riisiä.
Real leipä hyvää, marjoja rahkan kanssa. Kaurapuuroa. Rasvatonta raejuustoa. Noilla kuule laihtuu jo ilman liikuntaakin.
rahka ja raejuusto yöööökk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
290 eur 5 mg annos. Yritin saada Ozempicia, joka halvempi, mutta lääkäri ei sitä suostunut kirjoittamaan, koska diabetes lääke. Saa nyt nähdä, onko varaa tähän pidempään. Pitää pudottaa noin 33 kg.
Ei ole ollut saatavuusongelmia pitkiin aikoihin joten tylsä juttu. Mielestäni kyllä tulisi saada apua laihdutukseen jos sitä tarvitsee. Lihavuus on terveysriski.
Mounjaro on hirveän kallis.
No ei todellakaan pidä. Itse sain vasta tuolla lääkkeellä diabetesarvot normaaliksi sitten pitäisi se myöntää terveille ihmisille ja me sairaat oltais kokoajan et saako vai ei. Terveet ihmiset ei tarvi mitään laihdutuslääkkeitä ja onneksi tämä pelleily tämän lääkkeen osalta lopetettiinkin.
Kyllä sen lihavuud
Täysin samaa mieltä. Olen insuliinihoitoinen 2tyyppi, vuosikymmeniä hoitamattoman kilpirauhasen vajaatoiminnan seurauksena. Joka lääkärikäynnillä pyysin apua laihduttamiseen tai edes painon hallintaan mutta koskaan en saanut mitään muuta kuin naljailua ja ilkeilyä ahmimisesta ja alkoholista. Kumpikaan ei liity minuun mitenkään. Kertaakaan ei yksikään lääkäri itse ottanut asiaa puheeksi. Miksi sitä apua ei saa eikä tarjota? Eikö julkisella puolella osata kouluttaa työntekijöitä eikö kukaan osaa neuvoa/tiedä miten paino putoaa? Ravitsemusterapeuttikin, jolle vuosien jälkeen viimein pääsin, piikitteli ja vinoili koko palkan edestä että olen syömällä aiheuttanut vajaatoiminnan. No se ei ole mahdollista. Jos muillakin on samoja kokemuksia julkisella puolella niin en yhtään ihmettele että kulut nousevat vuosi vuodelta kun ongelmalle ei tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Syö lihaa ja eläinrasvaa niin voit jättää lääkkeet apteekkiin.
Diabeetikoille tyrkytetään esimerkiksi sairaalassa joka aterialla sokeria jossain muodossa. Saa olla todella jämäkkänä että saa jotain proteiinia tai kasviksia niiden tilalla. Viikon aikana biojätteeseen päätyi minun aterioistani 1/3 kun en suostunut syömään. Olin nälissään välillä. Hiilihydraatteja tarvitaan mutta mieluummin syön ne kasviksina kuin sokerina.
1 kynästä saa5 annosta, kannattaa ottaa 5 piikkiä apteekista. 5 annoksen saa kun sahaa, itse leikkasin rälläkällä kynän auki aika ylhäältä ja työnsin sylinteriä pitkällä ruuvilla samalla pistäen lääkkeen
Kyllä sen lihavuuden aiheuttamien oheissairauksien ehkäisy on jo voitto suomalaiselle yhteiskunnalle. Kukaan ei mene kysymään Mounjaroa huvikseen lääkäriltä jos on olemassa jokin muu toimiva keino laihtumiseksi. Tällä foorumilla luettavissa olevat kettuilua ja jankkaamiset eivät auta ketään. Moni, joka on viitearvojensa puolesta vielä terve, voi olla siinä kuilun reunalla ja voisi olla jonain toisena päivänä yllättäen joko esi- tai tavallinen diabeetikko. Diabeteksen aiheuttamat haitat ovat niin moninaiset, että niitä vastaan pitäisi tehdä Suomessa kansallinen torjuntastrategia.