Kellä on varaa tuohon Mounjaro-laihdutuslääkkeeseen?
Törkeän kallista. Ozempicin hintakin jo kirpaisee itseäni.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Se raha säästyy kun jättää suklaapatukat, pizzat ja hampparit ostamatta.
Mutta sitten tarvitsisi enää maksaa ekstraa ekstran päälle lääkkestäkään.
290 eur 5 mg annos. Yritin saada Ozempicia, joka halvempi, mutta lääkäri ei sitä suostunut kirjoittamaan, koska diabetes lääke. Saa nyt nähdä, onko varaa tähän pidempään. Pitää pudottaa noin 33 kg.
Mulla jo hevosen tallimaksu 450 e / kk. Elämä on valintoja. En tätä taustaa vasten pidä ylläpitoannoksen hintaa, vähän alle 300 e kuussa, ihan ylivoimaisen kalliina.
Onneksi ei ainakaan vielä ole tarvinnut miettiä näiden käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
290e kuukaudessa jos on se 5mg ylläpitoannos. Ei nyt mikään mahdoton rasti työssäkäyvälle ihmiselle.
Kumpi se nyt on, 470€ vai 290€, aika iso ero
Aloitusannos on 464 e/kk. Ehkä sitten ylläpitoannos on halvempi. Mua kiinnostaa, kuinka helposti lääkärit ovat sitä kirjoittaneet. Mulla on 20 kg ylipainoa, että riittääköhän se. En viitsisi mennä vain kysymään, kun yksityinen lääkärikin maksaa jo aika paljon. Että kokemustietoa kaipaisin.
Eli yhteiskunta maksaa sun lihomat ja syömät kilot?
Vierailija kirjoitti:
Minulla työnantaja maksaa
Miten ihmeessä sinun laihtumisesi kuuluu työnantajalle? Pienet yrittäjät muutenkin ihan kusessa työterveyden maksujen kanssa.
Mount Jarovestin kokoisille tarkoitettu.
On totta, että rahaa säästyy, jos ei tule syötyä esimerkiksi lounasruokalassa, kun ei ole nälkä. Ainakin omalla kohdalla on käynyt näin. Absoluuttisesti oma raha ei vähene.
En tiedä, että onko lopulta hyvä asia, että lääkeyhtiö rikastuu ja paikallinen lounasruokala menettää asiakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
290e kuukaudessa jos on se 5mg ylläpitoannos. Ei nyt mikään mahdoton rasti työssäkäyvälle ihmiselle.
Aloitusannos on 464 e/kk. Ehkä sitten ylläpitoannos on halvempi. Mua kiinnostaa, kuinka helposti lääkärit ovat sitä kirjoittaneet. Mulla on 20 kg ylipainoa, että riittääköhän se. En viitsisi mennä vain kysymään, kun yksityinen lääkärikin maksaa jo aika paljon. Että kokemustietoa kaipaisin.
Eli yhteiskunta maksaa sun lihomat ja syömät kilot?
Mitä ihmettä höpötät? Itse tietenkin maksan kaikki. Yksityisen lääkärin ja lääkkeen. Ei reseptejä silti välttämättä kirjoiteta.
Minä en syö lainkaan herkkuja, käytä alkoa yms, mutta olen silti lihava..ei kaikki lihavat herkuttele.
On iso kustannusvaikutus sillä miten käyttää, ja miten paljon annosta joutuu nostaa, siitä yllä oleva ero johtuu.
Mulla todella jännät paikat tänään, koska sain reseptin 10 mg kynään eilen ja pistin sillä tänään ekaa kertaa 2 mg (12 naksausta). Vähän siis jänistin siitä 2,5 mg aloitusannoksesta
Niin, täysi annos on 60 naksausta, jokaisen vahvuisessa kynässä. Kynässä neljä annosta, eli kerran viikossa pistäessä kestää noin kuukauden, jos pistää sitä vahvuutta mitä kynä on. 10 mg kynä maksaa 404 e. Jos sillä kuitenkin pistää 2,5 mg annoksia (eli neljäsosan kynän vahvuudesta, 15 naksausta), se riittää neljän viikon sijaan 16 viikoksi (hygienia ja jääkaappisäilytys tärkeitä).
Kuukausihinta siis myös neljäsosan, eli 101 e. Annoksen kasvaessa hinta nousee.
Itse en sivuvaikutusten ja nahan löystymisen pelossa aio tähdätä lääketehtaan suosittamaan annostahtiin. Sillä kk-hinta myös väistämättä nousee yli 400 euron vaikka millä kynällä pistäisi.
Vierailija kirjoitti:
290 eur 5 mg annos. Yritin saada Ozempicia, joka halvempi, mutta lääkäri ei sitä suostunut kirjoittamaan, koska diabetes lääke. Saa nyt nähdä, onko varaa tähän pidempään. Pitää pudottaa noin 33 kg.
Ei ole ollut saatavuusongelmia pitkiin aikoihin joten tylsä juttu. Mielestäni kyllä tulisi saada apua laihdutukseen jos sitä tarvitsee. Lihavuus on terveysriski.
Mounjaro on hirveän kallis.
Vierailija kirjoitti:
Jep, kaupassa kun jättää turhat "herkut" hyllyille, niin jää rahaa säästöön.
Ja kappas, saattaa vielä huomata että laihtuukin samalla.
Suomalaisten syömä päivittäiskalorimäärä on 120-180 kcal 1970-lukuun mennessä. Sillä saa ehkä jonkun Suku-lakun syödä. Paljonko se laktritsapatukka x 30-31 kpl maksaa kuukaudessa? Tuskin nyt sentään kuukauden Mounjaro-annoksen hintaa sentään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue sen Mounjaron painoraja Lääkeoppaasta. Osa on rajattu siten, että BMI pitää olla yli 27.
Tää ei ole Kela-korvattava. Ei ole siis niin nukun nuukaa miten kriteerit täyttyy (esim. sokeriarvot tai verenpaine) tai missä määrin elopaino vähenee.
Mutta lihaville tämä lääke on, ei millekään yhden koon laihduttajille.
Mysimba sopii paremmin vähäisiin tavoitteisiin ja on nieltävä lääke. Mutta siinä on nämä myöntö- ja seurattavat kriteerit, jos haluaa korvattavuuden (joka ei kyllä ole suuren suuri).
Ei tarvi olla mikään yksityinen lääkäri tätä varten. Onhan laihduttaminen myös esim. työterveydestä huolehtimista. Ei ne lääkärit tätä pihtaa, kun on tehokas lääke jonka potilas vielä itse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Se raha säästyy kun jättää suklaapatukat, pizzat ja hampparit ostamatta.
Sulla on ihmeellinen luulo lihavan ruokavaliosta.
Pistin eilen ja vähän sivuoireita tuli. Oli hyvä että löysin suosituksen pistää illalla joko pe tai la, niin saa ne oireet yön aikana haihtumaan ja voi nukkua pitkään, jos ovat valvottaneet.
Parasta on, että nälkäkin haihtui jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut saatavuusongelmia pitkiin aikoihin joten tylsä juttu. Mielestäni kyllä tulisi saada apua laihdutukseen jos sitä tarvitsee. Lihavuus on terveysriski.
Mounjaro on hirveän kallis.
No ei todellakaan pidä. Itse sain vasta tuolla lääkkeellä diabetesarvot normaaliksi sitten pitäisi se myöntää terveille ihmisille ja me sairaat oltais kokoajan et saako vai ei. Terveet ihmiset ei tarvi mitään laihdutuslääkkeitä ja onneksi tämä pelleily tämän lääkkeen osalta lopetettiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeiden hinnat päivittyvät kahdesti kuussa, kuun puolivälissä ja kuun vaihteessa. Tänään 23.3.2025 aloitusannoksen 2,5 mg hinta kwikpeninä on n. 217 eur/kk https://rotuaarinverkkoapteekki.fi/fi/mounjaro-kwikpen-injektioneste-li…; ja injektiona n.150-155 eur/kk https://rotuaarinverkkoapteekki.fi/fi/mounjaro-injektioneste-liuos-2-5-…
Jos haluaa nostaa 5 mg ylläpitoannokseen, hinnat eivät juurikaan nouse. Ylläpitoannos injektiona n.158 eur/kk ja kwikpeninä n.290 eur/kk. Ajankohtaiset hinnat näkyy apteekkien sivuilta ja hinnat ovat samat kaikissa apteekeissa. Edullisimmin pääsee, jos käyttää injektioliuosta ja vähän enemmän saa maksaa kwikpenistä. Tuote on kuitenkin aina samaa, pakkaaja voi vaihdella, mutta kaikki on ihan samaan ja saman valmistajan itse valmistamaa.
Julkiseen lääkäriin menee vuosimaksu, yksityinen maksaa 60-80 eur.
Ymmärrän, että 150 eur kk on iso raha, vaikka samalla myös säästyy ruokailun kustannuksia. Paljon sellaista pikkuistakin, jota ei ole aiemmin huomannut. Aloitin lääkkeen käytön kun se oli kalleimmillaan. Motivaationi oli kuitenkin niin kova etten kadu, vaikka rahaa kuluikin paljon. Painon pudotus eteni suunnitellusti ja kehoni sekä mieleni omaksui uusia asioita ja painoa on pysynyt hyvin BMI luvuissa myös lääkkeen lopettamisen jälkeen.