Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tilaa muutto auton niin ja kaksi tavaroiden kantajaa niin onko pakko heidän kanssaan kantaa tavaraa?

Vierailija
12.03.2025 |

Toki pientä voin viedä mut kunto ei riitä isojen tavaroiden kantamiseen ylös alas  

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kantaa. Meillä eräs muuttofirma pakkasi jopa tavarat ja vei ne toiseen kaupunkiin ja hoiti kokonaan muuton. Ja oltiin tosi tyytyväisiä, vaikka yhteydet hoidettiin sähköisesti. Veivät jopa laatikot pois. 

Vierailija
22/38 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kantaa. Päinvastoin olet vain tiellä ja viet kallista aikaa kun pyörit muuttofirman jaloissa. Anna itsenäisesti hoitaa muutto. Se on heidän työtä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttoauto ja tavarankantaja ovat yhdyssanoja

Näin on. Miksi ihmeessä kukaan, joka ei osaa äidinkieltään, kirjoittelee tänne? 

Mistä sinä kenenkään äidinkieltä tiedät? Et niin mistään. Mun äidinkieli voi olla vaikka urdu, mutta sinä et tiedä, onko. 

Vierailija
24/38 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muuttoforma kannattaa ottaa. Ei tarvitse kantaa mitään, ei purkaa, ei koota. Todella hyviä kokemuksia.

Vierailija
25/38 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin sovittu kantaa tavaran olohuoneesta ja uudessa asunnossa huonekalut omille paikoilleen, irtolaatikot tulivat autokatokseen.

Muuttofirma myöhästyi 2 h, joten aloin kantamaan laatikoita ulos. Olin siis yksin, mies oli toisessa osoitteessa. Auton täyttäminen kesti varmaan alle tunnin. Lähdin julkisilla uuteen kotiin ja kun pääsin, oli huonekalut jo omissa huoneissaan. 

Aloin siitä sitten purkamaan laatikoita ja seuraavana päivänä oli laatikot purettu.

Ollaan asuttu 5 v nykyisessä kodissa, tämä muutto oli elämäni helpoin

Vierailija
26/38 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko urakka vai tuntihinta?

No mitä väliä tuolla on? Kantamisesta maksetaan joten ap:n ei tarvitse kantaa mitään.

Vierailija
27/38 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkasin tuntihinnalla muuttomiehet ja kannoin itse myös tavaroita, että homma etenee nopeammin.

Eri asia, jos olisi könttäsumma, niin sitten en kantaisi. 

Jaa, no minä palkkaan muuttomiekkoset hoitamaan muuton, jotta minä voin keskittyä siivoiluun ja välttyä rasittavalta nostelulta ja kantamiselta. Jos minä maksan ammattilaisille, niin en tosiaan tee itse. Sitä paitsi minä en ikimaailmassa ole ottanut pakkausta, joten olen oman, ison osani jo tehnyt, kun olen pakannut joka saamarin tavaran kasaan, suojannut astiat ja muut rikki menevät. Muuttopäivänä siirrän vain itseni uuteen osoitteeseen, muuta en vaivaudu tekemään.

Vierailija
28/38 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kantamaan itse vaikka palvelu hintava olikin. Pääsin kuitenkin ilmaiseksi kalusteiden mukana kuormurin taka-laatikon sisällä.

Vierailija
29/38 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkasin tuntihinnalla muuttomiehet ja kannoin itse myös tavaroita, että homma etenee nopeammin.

Eri asia, jos olisi könttäsumma, niin sitten en kantaisi. 

Jaa, no minä palkkaan muuttomiekkoset hoitamaan muuton, jotta minä voin keskittyä siivoiluun ja välttyä rasittavalta nostelulta ja kantamiselta. Jos minä maksan ammattilaisille, niin en tosiaan tee itse. Sitä paitsi minä en ikimaailmassa ole ottanut pakkausta, joten olen oman, ison osani jo tehnyt, kun olen pakannut joka saamarin tavaran kasaan, suojannut astiat ja muut rikki menevät. Muuttopäivänä siirrän vain itseni uuteen osoitteeseen, muuta en vaivaudu tekemään.

Muuttamisen kuvittelisi olevan suht harvinainen tapahtuma suurimmalla osalla ihmisistä, joten kyllä silloin voi ottaa kaikki mahdolliset helpottavat palvelut, jos mahdollista. Minä en halua muiden pakkaavan tavaroitani, koska se tarkoittaa rahanmenoa ja sitä, etten ole itse kontrollissa mistään. En pidä siitä, että muut käsittelevät tavaroitani ja heittelevät minne sattuu. Mutta minulle se helpottava juttu on se, etten sekaannu kantamiseen. 

Vierailija
30/38 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaat taksin, onko sun pakko ajaa? Jos otat lennon etelään, onko sun pakko pilotoida lentokonetta? Jos tilaat remontin, onko sun pakko asentaa itse parketit? Mitähän vttua luulisit?

Vierailija
31/38 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutossa kolme aika vanhaa, huonokuntoista huohottavaa, hikeä pyyhkivää miestä tuli kantaa laahustamaan, oli niin nolo tilanne, että aloimme nuorempina ja hyväkuntoisina kantaa mukana. Tämä tapahtui ulkomailla. 

Vierailija
32/38 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle äikän ope kertoi, että ystävällismielinen lukija korjaa omassa päässään toisen pienet kirjoitus- ja kielioppi virheet eikä takerru niihin. Vitt uilijat ja virheisiin takertuvat idiootit ovat lukijoita, joiden kommentit voi unohtaa saman tien, eivät he mitään lisäarvoa tuo keskusteluun. Tämä on yksi parhaista neuvoista jonka olen saanut.

Vierailija
33/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä kenenkään äidinkieltä tiedät? Et niin mistään. Mun äidinkieli voi olla vaikka urdu, mutta sinä et tiedä, onko. 

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.😏

Vierailija
34/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle äikän ope kertoi, että ystävällismielinen lukija korjaa omassa päässään toisen pienet kirjoitus- ja kielioppi virheet eikä takerru niihin. Vitt uilijat ja virheisiin takertuvat idiootit ovat lukijoita, joiden kommentit voi unohtaa saman tien, eivät he mitään lisäarvoa tuo keskusteluun. Tämä on yksi parhaista neuvoista jonka olen saanut.

Ei tällä palstalla ole ystävällismielisiä lukijoita.

Vierailija
35/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat, mutta muutossa ei ole aikaa jäädä nussimaan pilkkua.

-eri 

Pilkkua ei nussita, mutta tapana on että jos ei itse osallistu kantoon niin antaa muuttomiehelle perää.

Vierailija
36/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaat taksin, onko sun pakko ajaa? Jos otat lennon etelään, onko sun pakko pilotoida lentokonetta? Jos tilaat remontin, onko sun pakko asentaa itse parketit? Mitähän vttua luulisit?

Tietysti on pakko. Viimeksi laskeuduin ihan itse Madeiran lentokentälle kun kapteenilla ei riittäneet natsat.

Vierailija
37/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohteliasta on varmaan sanoa "Olis kiva kantaa teidän kanssa, mutta mä en pysty."

Kun tilataan muuttoauto kantajineen, sitä ei enää nöyristellä. 

Vierailija
38/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat palvelusta, joten sinun ei tarvitse kantaa. Olet heidän johtaja muuton ajan. Siitähän sinä maksat. 

Joo, aikoinaan kantajat joka välissä pitivät ns. lakisääteisen tupakkatauon. Kun alettiin laskemaan tunteja, vähensin ylimääräiset tupakkatauot laskusta pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan