Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiseksi miellät "kävelymatkan päässä"?

Vierailija
12.03.2025 |

Siis kilometriä. Mikä on sun mielestä vielä kävelymatka. Tähän termiin törmää aina toisinaan. 

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on max 15 minuuttia, noin kilometri.

Kilometri pitäisi kävellä 10 minuuttiin terveessä kunnossa olevan ihmisen.

Se ei onnistu, jos on liukasta tai jos koko ajan täytyy väistellä jalkakäytävällä ajavia sähköpotkulautailijoita ja muita.

Vierailija
82/114 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työmatkasta kysymys, niin sellainen kolme varttia korkeintaan saisi kestää kävellen eli 5-6 kilometriä ja siinä tulisi päivän kuntoilut samalla jos kulkee kävellen töihin ja pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä riippuu hyvin pitkälti siitä että kuinka usein matka täytyy kävellä ja millaisissa varusteissa.

Koulumatkani yläkouluun oli muutaman sata metriä päälle kilometrin yhteen suuntaan. Ihan normaali matka, eikä koululaisen tarvitse raahata mitään ostoskasseja ja ties mitä kaikkea mukanaan, joten matka on nopea ja helppo.

Jos lähikauppa on samaisen matkan päässä, ja sinne täytyy kulkea aina kävellen ja takaisin, on asia eri, koska tällöin pitää rahdata mukanaan painavia kasseja tai ostoksia vaikka repussa, ja se on säännöllistä. Satunnainen kävely kauppaan ja takaisin ei ole paha, jos voi päättää ostosten määrän ja muuten ei tarvitse aina kulkea tuollaista matkaa ostosten kera. Entisessä kodissani oli lähin kauppa jossain + 2 km päässä, ja tykkäsin kyseisestä matkasta. Se oli jostain syystä mukava kävellä ja jäädä aina välillä seisoskelemaan ja nauttimaan hiljaisuudesta.

Omasta kouluajastani on pitkä aika, mutta muistan äitini kerran ihmetelleen painavaa koululaukkuani. Hän punnitsi sen ja se painoi sinä päivänä 13 kg. Oli paljon lukuaineita juuri sinä päivänä.

Vierailija
84/114 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kävelijästä ja asiayhteydestä. Päivittäin tehtävä kävelymatka on ihan eri asia kuin viikoittainen tai kuukausittainen.

Vierailija
85/114 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelen kävelymatkan aamuin-illoin töihin ja pois, noin neljä kilsaa. Yhteensä siis kahdeksan. Kiva, ettei erikseen tarvii enää lähteä lenkille. 🙏

Vierailija
86/114 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku 25 kilometriä

Vierailija
87/114 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on max 15 minuuttia, noin kilometri.

Kilometri pitäisi kävellä 10 minuuttiin terveessä kunnossa olevan ihmisen.

Mulla eivät lonkat enää kestä tuollaista vauhtia.

Vierailija
88/114 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työmatkasta kysymys, niin sellainen kolme varttia korkeintaan saisi kestää kävellen eli 5-6 kilometriä ja siinä tulisi päivän kuntoilut samalla jos kulkee kävellen töihin ja pois.

Mä en ole koskaan onnistunut kävelemään nopeammin kuin 6 km tunnissa ja olen pitkäjalkainen. Eli kolmessa vartissa pääsisi korkeintaan 4,5 km.

Vierailija
89/114 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalille ihmiselle 5 km.

Läskille ihmiselle 50 m.

Läski täällä moi. Mulle kävelymatkan päässä on toi max. 5 kilsaa. Tänäänkin oon kävellyt sen 8 kilsaa. Mites sulla?

Vierailija
90/114 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-10 km. Yhteen suuntaan. Siis rento kävely. Tarvittaessa pidempään.

Vierailija
91/114 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelymatka voi olla vaikka 20 km, mutta puheenparressa kävelymatka on sellainen, jota voi kuvitella kulkevansa arjessa puolihuomaamatta, max pari kilsaa.

Vierailija
92/114 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20min on kävelymatkan päässä kun menee baariin. Ei päivittäin jos täytyy mennä kiireessä aamulla kouluun tai töihin. Pidempi aika menee kauppamatkoissa.

Vierailija
93/114 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 1km. Sitä pidempi matka on jo kävelylenkki, urheilusuoritus.

Vierailija
94/114 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko matka nyt sitten lyhyempi kuin illalla?

Vierailija
95/114 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimmillä koululaisille kuljetusmatka on 3 kilometriä, eli se matka pitää kulkea jalkaisin. Isommilla on 5 km, joten aikuisille sekin matka olisi vielä kävelymatkan päässä. Käytännössä taitaa kuitenkin se 3 kilometrin matka olla jo sillä rajalla, mennäänkö kävellen vai soitetaanko taksi, jos on varaa.

Vierailija
96/114 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3km/suunta.

Vierailija
97/114 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 80 km riippuen tietenkin maaston muodostuksesta.

Vierailija
98/114 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2km. Riippuen kunnosta ja kengistä.

Vierailija
99/114 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-2 km.

Kyllähän pidemmänkin matkan kävelee, mutta mieluummin sitten ottaa varmasti esim. polkupyörän alle jos ei kuntoilumielessä halua kävellä.

Vierailija
100/114 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 km on kävelymatka minun mielestäni. En ole erityisen hyväkuntoinen, ylipainoinenkin olen mutta jaksan kyllä kävellä, kävelytän koiraakin päivittäin vähintään tuollaiset lenkit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi