Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50-60-vuotiaat naiset, miten hoidatte ihoanne?

Vierailija
12.03.2025 |

Nyt voitte kertoa omat ihonhoitorutiininne. Käyttekö kosmetologilla kuinka usein? Millä tuotteilla ja miten hoidatte ihoanne?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vastaukseni on hieman kompleksinen (pun intended, complexion): Käyn lenkillä, uimassa, pyöräilen yms. koska se laittaa autofagian toimimaan ja solut uudistumaan. Iltaisin sitten kasvojen pesu pelkällä vedellä (pyyhe likaantuu ja vaihtuu usein) ja sitten halpaa Lidlin Cien kasvorasvaa, sitä rasvaisempaa, hieron tai pareminkin levitän kasvoilleni. Aamulla taas pesu pelkällä vedellä ja sitten taas Lidlin tuotetta, Cien Refreshing Moisturiser. 

Vierailija
42/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Pesen vedellä, mitä nyt pään pesun yhteydessä shampoot valuu naamalle. Apteekin perusvoidetta, sitä samaa mitä vartalollekin, jos iho kiristää. En meikkaa. Naisia rahastetaan kaikenlaisilla aivan turhilla tuoteputeleilla. 

Rahastetaan tai ei, niin minulla ainakin on oikeus arjen luxukseen jonka ostan itse hankkimillani rahoilla. Ja minä meikkaan, itseni iloksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena vanhainkodissa töissä. Havainnoin parhaiten säilyneiden mummojen ihonhoitorutiineja. Pettämätön yhdistelmä oli pieni pyöreys, hyvät geenit ja SÄÄNNÖLLISYYS. Se, ettei rutiineista luisteta. Vaan joka ilta ja aamu hellä kasvopesu ja ihan tavallinen apteekin perusvoide. Ei se voiteen kalleus vaan säännöllinen rutiini. Hymy ja ilo olivat myös näillä kauneimmilla tyypillinen piirre.

Hirveet ulkonäköpaineet naisilla, kun vielä sataa käyviä mummukoita rankataan ulkonäön mukaan vanhainkodissa. Huh huh!!! 

Ei se, että HAVAITSEE ja huomaa asioita, ole mitään rankkaamista. Totesin yhden 90 vuotiaan näyttävän maksimissaan 60-vuotiaalta ja sitten seurasin miten hän hoitaa ihoaan. Perusvoiteella hoiti. Muut mummot olivat ihan tavallisia ja tyypillisiä mummoja.

Aika taukki täytyy olla

Kyllä tuollainen vanhusten ulkonäön kommentointi on aika taukkimaista. Kukaan ei ole sinulle mitään velkaa ulkonäöllisesti. Keskity vaan omaan lärviisi!!!

Vierailija
44/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Pesen vedellä, mitä nyt pään pesun yhteydessä shampoot valuu naamalle. Apteekin perusvoidetta, sitä samaa mitä vartalollekin, jos iho kiristää. En meikkaa. Naisia rahastetaan kaikenlaisilla aivan turhilla tuoteputeleilla. 

Rahastetaan tai ei, niin minulla ainakin on oikeus arjen luxukseen jonka ostan itse hankkimillani rahoilla. Ja minä meikkaan, itseni iloksi.

Ja pas kat. Meikkaat siksi, että kerjäät miehiltä huomiota ja koetat saada kanssasisaresi kateelliseksi. 

Vierailija
45/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia käyttänyt Vichyn kosteusvoiteita. Kasvot puhdistan LV:n puhdistusvaahdolla. Ryppyjä ei vielä ole. +60v

Vierailija
46/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pas kat. Meikkaat siksi, että kerjäät miehiltä huomiota ja koetat saada kanssasisaresi kateelliseksi. 

Etkö muuta keksinyt? Parempaa illan jatkoa sullekkin:)

Vierailija
47/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollainen vanhusten ulkonäön kommentointi on aika taukkimaista. Kukaan ei ole sinulle mitään velkaa ulkonäöllisesti. Keskity vaan omaan lärviisi!!!

Täh? Missä kohtaa sanoin, että joku olisi minulle ulkonäöllisesti velkaa. Omituinen ajatus muutenkin, ja lähtöisin omasta päästäsi.

Vierailija
48/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö muuta keksinyt? Parempaa illan jatkoa sullekkin:)

Tuohan on ihan fakta. Ei sitä tarvitse kenenkään enää uudelleen keksiä... Ja se on sullekin. Huom. yksi k-kirjain riittää.

Vierailija
49/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 vastaaja oli siis se nero. :)

Vierailija
50/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuin illoin miedolla puhdistusvaahdolla, kosteusvoidetta heti sen jälkeen. Saunon 3 kertaa viikossa. En kuori ihoa. Kosmetologilla puhdistus kerran 2 vuodessa. 

Vierailija
51/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣

Vierailija
52/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58v. En ole koskaan käynyt kosmetologilla, sillä ei ole ollut mitään tarvetta. Minulla ei edes teini-ikäisenä ollut mitään näppylöitä. Iho on edelleen yllättävän hyväkuntoinen, sillä minulla ei ole ollenkaan ryppyjä. En käytä mitään puhdistusaineita, pelkkää vettä kasvojen pesemiseen. Kasvoihin laitan illalla suihkun jälkeen mitä markettirasvaa sattuu olemaan ja koska minulla on aika kuivat silmänympärykset, niihin laitan lidlistä ostettua silmänympärysvoidetta.

Vierailija
53/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ajoittain kosteuttavia seerumeita. Muuten vain mennään päivä- ja yövoiteilla. Clinique suosikki, mutta osin halvemmillakin mennään, kuten Lumenella. Kollageeniä sisäisesti. N56

Vierailija
54/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään hoitanut.  Hyvä iho edelleen 

Vierailija
55/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään hoitanut.  Hyvä iho edelleen 

Pelkkä vesi riittää?

Vierailija
56/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitelen. Hikoilen. Rapsutan. Käyn suihkussa. Voitelen. Hikoilen. Rapsutan...

Huomenna olis lääkäri. Toivoskelen hormonikorvaushoitoa koska mää kuolen muuten tähän hikoiluun, kutinaan, kirvelyyn jne. 

Ei minulla mitään tuollaista ollut 🙄

Vierailija
57/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Missä kohtaa sanoin, että joku olisi minulle ulkonäöllisesti velkaa. Omituinen ajatus muutenkin, ja lähtöisin omasta päästäsi.

Sanoit sen rivien välissä. Miksi sinulla on tarve kommentoida mummojen ryppyistä naamaa?!

Vierailija
58/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lv tuotteita. Joka aamu silmänympärysvoide, seerumi, päivävoide suojakertoimella. Talvipakkasella saatan laittaa vielä jotain tuhdimpaa voidetta päivävoiteen alle. Jos on meikkiä niin poistan illalla puhdistusgeelilllä tai misellivedellä. Yleensä en meikkaa. Illalla silmänympärysvoide ja perusvoide tai yövoide. Viime aikoina olen pari kertaa kuussa käyttänyt entsyymikuorintaa ja sen jälkeen hoitava naamio. Hyvä iho, ei ongelmia. Kosmetologilla käyn ehkä kerran vuodessa mutta valitsen tarkkaan missä käyn koska osa ammattilaisista käyttää sellaista tuotteita ja menetelmiä että iho ärtyy ja alkaa punoittaa ja kirvellä.

Vierailija
59/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien näiden tuotteiden on oltava laadukkaita tuon ikäiselle iholle, pelleily ja pihistäminen ei enää riitä:

- kasvovesi/kasvoessence

- seerumi (useita)

- kasvovoide (useita vuodenaikojen mukaan)

- kasvoöljy

- puhdistustuotteet

Nämä ovat perus-settiä siis plus mitä meikkejä ja kiinnitysaineista haluaa käyttää, yleensä iäkkäämmän naisen ei kannata meikata ainakaan paljon jos ei ole taitava meikkaaja. Keep it simple - less is more !

Mutta ei tarvitse olla kalliita tuotteita.

Joo ei tarvitse, mutta olen huomannut, että laadukkaimmissa on tehokkaampi vaikutus, toki edullisiakin käytän ja ihan OK tuotteita löytänyt myös siltä puolelta. Ainakin seerumit ja kasvovoide sekä öljyn hankin kategoriasta laadukas.

Saahan sitä luulla 😅

Ihotautilääkäri sanoo että syödyt ravinteet tehoavat paremmin ja ulkoisesti  A vitamiini iholle 

Vierailija
60/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla:

- puhdistusmaito/-vaahto

- kasvovesi

- seerumi

- yövoide

- silmäympärysvoide

Aamulla:

- kasvovesi

- päivävoide

- silmänympärysvoide

Kaksi kertaa viikossa kuorinta. Auringonpaisteessa  kasvoille tarkoitettu aurinkovoide, suojakerroin 50. Joskus kasvonaamioita. Seerumin voin joskus jättää väliin, muista en luovu.

Iho hyvässä kunnossa, melko rypytön. En tupakoi, alkoholia käytän erittäin harvoin.

N52