Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50-60-vuotiaat naiset, miten hoidatte ihoanne?

Vierailija
12.03.2025 |

Nyt voitte kertoa omat ihonhoitorutiininne. Käyttekö kosmetologilla kuinka usein? Millä tuotteilla ja miten hoidatte ihoanne?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitelen. Hikoilen. Rapsutan. Käyn suihkussa. Voitelen. Hikoilen. Rapsutan...

Huomenna olis lääkäri. Toivoskelen hormonikorvaushoitoa koska mää kuolen muuten tähän hikoiluun, kutinaan, kirvelyyn jne. 

Vierailija
22/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ˠ)  Ɑ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien näiden tuotteiden on oltava laadukkaita tuon ikäiselle iholle, pelleily ja pihistäminen ei enää riitä:

- kasvovesi/kasvoessence

- seerumi (useita)

- kasvovoide (useita vuodenaikojen mukaan)

- kasvoöljy

- puhdistustuotteet

Nämä ovat perus-settiä siis plus mitä meikkejä ja kiinnitysaineista haluaa käyttää, yleensä iäkkäämmän naisen ei kannata meikata ainakaan paljon jos ei ole taitava meikkaaja. Keep it simple - less is more !

Mutta ei tarvitse olla kalliita tuotteita.

Joo ei tarvitse, mutta olen huomannut, että laadukkaimmissa on tehokkaampi vaikutus, toki edullisiakin käytän ja ihan OK tuotteita löytänyt myös siltä puolelta. Ainakin seerumit ja kasvovoide sekä öljyn hankin kategoriasta laadukas.

Vierailija
24/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotherm in puhdistuavaahto/voide hoitaa ihoa jo pesusta lähtien,

Sitten seerumi, ikääntyneen ihon yö- ja päivävoide samalta merkiltä.

Tästä rutiinista joutuu ikävä kyllä välillä tinkimään ja se näkyy ihossa heti

Vierailija
25/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä iho pesen kasvot suihkussa.Milloin nyt käyn.Ulkoilen, juon :vettä, kahvia.Alkoholia ei.En polta.Apteekin voiteita monta sorttia,Vichy parasta.Suihkun jälkeen laitan voiteita.Meikkaan kevyesti.Korostan silmät,suu.Hiukset pipon alla ja kesäisin ponnari kun kuumuus iskee.Ulkoilu näkyy muuten ihossa.

Jos tarkoitat että ulkoilu näkyy positiivisesti ihossa, niin minulla ei näy. Aurinko on myrkkyä, tuuli on myrkkyä, pakkanen on myrkkyä, lämmönvaihtelut on myrkkyä. 

Vierailija
26/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään kun pesen aamuin ja illoin. Varmaan pitäisi mutta nekin eurot menee ruokaan kun köyhyys tuli.

Vierailija
27/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien näiden tuotteiden on oltava laadukkaita tuon ikäiselle iholle, pelleily ja pihistäminen ei enää riitä:

- kasvovesi/kasvoessence

- seerumi (useita)

- kasvoöljy

- puhdistustuotteet

Nämä ovat perus-settiä siis plus mitä meikkejä ja kiinnitysaineista haluaa käyttää, yleensä iäkkäämmän naisen ei kannata meikata ainakaan paljon jos ei ole taitava meikkaaja. Keep it simple - less is more !

Mutta ei tarvitse olla kalliita tuotteita.

Joo ei tarvitse, mutta olen huomannut, että laadukkaimmissa on tehokkaampi vaikutus, toki edullisiakin käytän ja ihan OK tuotteita löytänyt myös siltä puolelta. Ainakin seerumit ja kasvovoide sekä öljyn hankin kategoriasta laadukas.

Mun iho ei tarvitse kalliita tuotteita voidakseen hyvin. En käytä huonoja tuotteita. Mulla on hyvä iho ja vähän ryppyjä.

Vierailija
28/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kosmetologilla juuri koskaan. Viimeksi kävin pari vuotta sitten Bulevardin spassa. Pesu manteliöljyä sisältävällä pesuvaahdolla, päivävoiteena aurinkosuojan sisältävä voide, illalla silmänympärysvoide, A-vitamiinitipat ja ubikinonia sisältävä yövoide. Suun kautta otettava kollageeni-hyaluronihappovalmiste, en tupakoi. Iho on hyvässä kunnossa, ryppyjä vain hieman silmien ympärillä (naururyppyjä).

Vierailija
29/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yövoide, päivävoide ja seerumi. Merkit vaihtelevat, tällä hetkellä on Lumene. Tykkään Lumenen Nordic C kirkastavasta hyaluronitiivisteestä. Lutraan sitä varsinkin silmien ja huulien ympärille. Päivävoiteessa on aurinkosuoja, mutta ulkona auringonpaisteessa käytän lisäksi aurinkovoidetta. Retinolivoidetta käytän aina välillä kuuriluonteisesti. Seerumeitakin käytän vaihdellen. Lisäksi on puhdistusaine. Kasvovesikin on, mutta en kovin ahkerasti käytä. Kasvoöljyt eivät sovi minulle, olen kokeillut. 

Kosmetologilla olen käynyt koko ikäni muutaman kerran vuodessa. Nykyään otan noin kerran vuodessa jonkin kiinteyttävän tai liftaavan hoitokuurin, usein yhdistelmähoitona. Mikroneulaus on on minusta toimiva vaikka mihin yhdistettynä ja auttaa hoitoaineita imeytymään. 

En ole koskaan ottanut botoxia tai täyteaineita. Minulla on Lancomen huulia pulleuttava huulikiilto ja valkoiset, hyvin hoidetut hampaat. Käyn myös kampaajalla säännöllisesti ja hiukset ovat hyvässä kunnossa ja melko pitkät.  60+

Vierailija
30/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilemalla säässä kuin säässä.

Vierailija
31/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän ylihoitamista. Aamuisin en käytä mitään puhdistustuotetta, huuhtelen kylmällä vedellä. Ja sitten aina ulos mennessä voidetta, jossa jonkinlainen suojakerroin, välillä Cliniquen voidetta, usein Nivean Q10 voidetta, jossa suojakerroin 15. Tai Nivean Anti- Wrinkle revitalizing, suojakerroin 15. Milloin mitäkin. En meikkaa lainkaan. Puhdistan illemmalla misellivedellä ja vanulapulla kevyesti, käytän ByRaili misellivettä, tai Garnierin misellivettä Dry&Sensitive skin tai Normal& sensitive skin. Huuhtaisen kylmällä vedellä sen jälkeen. Joskus käytän puhdistusmaitoa tai Emma S. smelting cleansing balm ennen misellivettä. Laitan ByRaili Hydrating lotion aavistuksen, sen jälkeen ByRaili tehotippoja. Ja sitten luomu kylmäpuristettua kookosöljyä, joko Life luomu kookosöljyä tai kaupan kylmäpuristettua kookosöljyä, esim. Urtekräm. Lopuksi huulirasva. Olen 60 vuotias nainen. 

Vierailija
32/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen illalla lidlin puhdistusvaahdolla. Rasvaan melkein joka ilta hajusteettomalla perusvoiteella. En käytä aurinkosuojia enkä mitään muutakaan. Iho on hyvä siitä kiittäminen geenejä, ulkoilua ja kasvisruokaa. Kokeilin jotain kallista (150€/prk) yönaamiota ja oli ihan paskaa. En ole ikinä käynyt kosmetologilla enkä mene.

Vierailija
33/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kosmetologilla koskaan, olen kerran teininä käynyt ja en tykännyt. Ihonhoitona luonnonkosmetiikkaa, tällä hetkellä kasvovesi Bybi Mega Mist (sisältää hyaluronihappoa, yövoiteena siihen päälle Luonkos Glory -öljyseerumi, päivällä kevyempi tuote Flow Cosmeticsin Ceramides & Probiotics Cream. Laitan samoja tuotteita silmänalusillekin. Mulla on aika helppo iho, kun on paksu ja rasvoittuva vielä viisikymppisenäkin. Ja rypyt ei minua haittaa yhtään sitten kun sellaisia alkaa tulemaan, niitä en siis mitenkään yritä estää. Kuten en harmaita hiuksiakaan.

Vierailija
34/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri mitenkään. Laitan perusvoidetta, jos ihoa kiristää, joskus talvella lähinnä. Mun iho on aika ongelmaton aina ollut, mitä nyt couperosa-punoitusta lapsesta asti, mutta se ei mitenkään reagoi mihinkään tuotteisiin. 

Ainoa millä olen saanut ihon kamalaksi on, kun 40 veenä keksin saada ikääntymispaniikin, ja aloin lutrata naamaani kaikki retinolit ja AHA/BHA-hapot ja C-vitamiinit ja peptidit. Sitä ei nahka kestänyt, kuoriutui ja tuli läiskittäisen punaiseksi. Eikä mennyt ohi, kuten jossain sivuilla sanotaan. Palasin taas siihen että pesen ihon samalla suihkusaippualla kun kropankin, ja voidetta päälle jos tuntuu kuivalta, ja iho rauhoittui. 

Silloin kun vielä meikkasin, koin ihonpuhdistuksen jälkeen enemmän tarvetta voiteelle. Nyt kun teen 100% etätyötä eikä meillä pidetä kameroitakaaan päällä, niin meikkaan ehkä kerran kuussa, joten ei tarvi rasittaa ihoa kovilla puhdistustuotteilla. Se kun ei yleensä ole se meikki joka ihoa rasittaa, vaan sen poistamiseksi tarvittavat tuotteet.

Vierailija
35/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhdon naaman suihkussa käyden (2 kert .viikko) , tukan pesu joka toinen vko. Ei meikkiä eikä turhia höpöhöpö rasvoja. Hyvä kroppainen ollut aina ja hyvä iho,, pitkä tukka vieläkin

n 62 

Vierailija
36/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena vanhainkodissa töissä. Havainnoin parhaiten säilyneiden mummojen ihonhoitorutiineja. Pettämätön yhdistelmä oli pieni pyöreys, hyvät geenit ja SÄÄNNÖLLISYYS. Se, ettei rutiineista luisteta. Vaan joka ilta ja aamu hellä kasvopesu ja ihan tavallinen apteekin perusvoide. Ei se voiteen kalleus vaan säännöllinen rutiini. Hymy ja ilo olivat myös näillä kauneimmilla tyypillinen piirre.

Vierailija
37/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole kosmetologilla käynyt, mulla on aina ollut hyvä iho, ei siis näppyjä tms. Herkkä kuiva iho, eli kosteutusta & kosteutusta, vichyn seerumia,/ hyaloronia yöksi ja tehokosteutus päälle, päivällä nyt kun aurinko paistaa niin käytän  lumenen kosteuttava päivävoide jossa aurinkosuoja, muulloin lv kosteuttavaa päivävoidetta, puhdistan ihoni illalla kuitenkin kuivan ihon puhdistusliinoilla, joskus teen ihon kuorinnan, En myöskään tykkää olla auringossa, kesälläkään, varjossa pysyn ja kävelen/pyöräilen. Ulkoilen joka päivä luonnossa, juon tarpeeksi vettä ja koitan nukkua riittävästi.. En "paklaa" ihoani ei ole ikinä tarvinnut, hyvät värit itsellä ja tuntuu että iho ei hengitä jos vaikka on edes puuteria tai muuta pakkelia.  En tupakoi enkä käytä alkoholia. Nyt 60v huomaa kyllä ihosta miten on elänyt, iho kiittää ja luulevat paljon nuoremmaksi, tosin pukeudunkin urheilullisesti.. 

Vierailija
38/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena vanhainkodissa töissä. Havainnoin parhaiten säilyneiden mummojen ihonhoitorutiineja. Pettämätön yhdistelmä oli pieni pyöreys, hyvät geenit ja SÄÄNNÖLLISYYS. Se, ettei rutiineista luisteta. Vaan joka ilta ja aamu hellä kasvopesu ja ihan tavallinen apteekin perusvoide. Ei se voiteen kalleus vaan säännöllinen rutiini. Hymy ja ilo olivat myös näillä kauneimmilla tyypillinen piirre.

Hirveet ulkonäköpaineet naisilla, kun vielä sataa käyviä mummukoita rankataan ulkonäön mukaan vanhainkodissa. Huh huh!!! 

Vierailija
39/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kasvovesi/kasvoessence

- seerumi (useita)

- kasvoöljy

- puhdistustuotteet

Tämä ei minulta.

En harjoita tuotemainontaa,

joten en tee tähän mtn listaa.

Minulla on omat selkeät vakiosuosikkini

kokeiltuani lukuisia ihonhoitobrandeja.

Olen hyvin täsmällinen ihoni hoitaja.

t. keski-ikäinen epätätimäinen täti 👋

Vierailija
40/73 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveet ulkonäköpaineet naisilla, kun vielä sataa käyviä mummukoita rankataan ulkonäön mukaan vanhainkodissa. Huh huh!!! 

Ei se, että HAVAITSEE ja huomaa asioita, ole mitään rankkaamista. Totesin yhden 90 vuotiaan näyttävän maksimissaan 60-vuotiaalta ja sitten seurasin miten hän hoitaa ihoaan. Perusvoiteella hoiti. Muut mummot olivat ihan tavallisia ja tyypillisiä mummoja.

Aika taukki täytyy olla jos ei näe silmillään, päättele ja analysoi aivoillaan, ja huomaa asioita. Ehkä olen sitten nero kun kiinnitän huomiotani tällaisiin. Kiitos siis kommentistasi.