50-60-vuotiaat naiset, miten hoidatte ihoanne?
Nyt voitte kertoa omat ihonhoitorutiininne. Käyttekö kosmetologilla kuinka usein? Millä tuotteilla ja miten hoidatte ihoanne?
Kommentit (73)
Vichyn ja Avonin tuotteita. Ihotyypin mukaan ja iän mukaan. Ei muuta.
54v.
En mitenkään. Pesen vedellä, mitä nyt pään pesun yhteydessä shampoot valuu naamalle. Apteekin perusvoidetta, sitä samaa mitä vartalollekin, jos iho kiristää. En meikkaa. Naisia rahastetaan kaikenlaisilla aivan turhilla tuoteputeleilla.
Viime aikoina olen käyttänyt The Ordinaryn retinolia ja c-vitamiinivoidetta vuoroilloin. Usein on ollut myös jokin entsyymituote päivämeikin alle. Lisäksi jotain kosteusvoidetta tai jos on maalis - marraskuu ja päiväsaika, aurinkorasvaa (spf 50).
En käy säännöllisesti kosmetologilla. Muutama vuosi sitten viimeksi jossain happokuorinnassa. Lähinnä rahanhukkaa nuo kosmetologin hoidot.
Botoxia olen ottanut otsaan viitisen kertaa.
N53
En hoida mitenkään. Päivittäin suihkussa pesen vedellä kasvoni ja joskus puhdistan perusvoiteella, n. kerran viikossa tai harvemmin. Hieron jotakin perusvoidetta kasvoille sormenpäillä, poistan pumpulilla enimmät ja huuhtelen sitten kasvot vedellä. Joskus pesen kasvot sebamedillä, lactacydillä tai lactoline pesunesteellä. Voiteita en yleensä käytä, mutta talvella pakkasaikana saatan tarvita jotakin perusvoidetta kasvojenkin iholle.
Pesen vedellä ja joskus laitan jotain kevyttä, hajustamatonta rasvaa, jos ihoa kiristää. En meikkaa. Kosmetologilla en ole käynyt koskaan.
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. Pesen vedellä, mitä nyt pään pesun yhteydessä shampoot valuu naamalle. Apteekin perusvoidetta, sitä samaa mitä vartalollekin, jos iho kiristää. En meikkaa. Naisia rahastetaan kaikenlaisilla aivan turhilla tuoteputeleilla.
Sä väheksyt ja sä väität että esim. kasvovoide, kasvovesi ja puhdistusaine, ovat vain turhia tuotteita? 🙄
Pesen naamani vedellä, mitä nyt shampoota siihen valuu hiuksia hinkatessa (niinkuin tuolla yhdessä kommentissa myös todetaan). Ihan Lumenen halppisrasvaa käytän iltaisin, mulla on kuiva iho. On mulla Lidlinkin muutaman euron hintaista rasvaa, ihan hyvää on. Kosmetologilla olen käynyt kaksi kertaa elämässäni kun olen saanut lahjakortin. Ikää 62v. Ryppyjä ei oikeastaan ole, iho hyvä, varmaan geeniperimä. Äidilläni oli 95 vuotiaana vielä uskomattoman rypytön ja hyvä iho, se ei käyttänyt edes kosteusvoiteita :)
Kaikkien näiden tuotteiden on oltava laadukkaita tuon ikäiselle iholle, pelleily ja pihistäminen ei enää riitä:
- kasvovesi/kasvoessence
- seerumi (useita)
- kasvovoide (useita vuodenaikojen mukaan)
- kasvoöljy
- puhdistustuotteet
Nämä ovat perus-settiä siis plus mitä meikkejä ja kiinnitysaineista haluaa käyttää, yleensä iäkkäämmän naisen ei kannata meikata ainakaan paljon jos ei ole taitava meikkaaja. Keep it simple - less is more !
Pesen aamulla vedellä ja illalla vedellä ja saippualla. Yöksi laitan yövoiteen, jos kasvot tuntuvat kuivalta, yleensä en laita mitään, kun ei tunnu kuivalta. Kerran viikossa kuorin kasvot saunassa kahvinporo-kookosöljy kuorinnalla. Tästä en luovu. Kirkastaa ihoa ja poistaa harmaata solukkoa.
Nuorena kävin kosmetologilla kun oli akneiho. Nyt en enää. En myöskään meikkaa, muuta kuin juhliin. Silloin poistan meikin meikinpoistoaineella.
60+
Järkyn kuiva iho kasvoissa nykyään talvisin. Pahimmillaan laittanut vaselinia yöksi paksun kerroksen. Eikä sekään auta kuin hetkeksi. Olen kokeillut laittaa kerroksittain ja lisätä aina tujumpaa seuraavaksi, mutta ei mikään auta. Kai pitäisi syödä rasvaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Järkyn kuiva iho kasvoissa nykyään talvisin. Pahimmillaan laittanut vaselinia yöksi paksun kerroksen. Eikä sekään auta kuin hetkeksi. Olen kokeillut laittaa kerroksittain ja lisätä aina tujumpaa seuraavaksi, mutta ei mikään auta. Kai pitäisi syödä rasvaa enemmän.
Oletko kokeillut Tummelia, sitä lehmien utarerasvaa, jos ei sekään auta, on syy joku muu kuin ikääntymisen seurauksena tullut kuivuminen.
En juuri mitenkään. Jos on meikkiä, pyyhin sen pois marketista ostetuilla kasvojenpuhdistusliinoilla. Rasvoina tällä hetkellä on Lumenen kosteusvoide ja silmänympärysvoide sekä Cliniquen päivävoide. Kosmetologilla en käy joka vuosi, edellinen kerta oli ehkä pari vuotta sitten. Minulla on aina ollut helppohoitoinen iho, nuorenakaan ei juuri ollut finnejä tai vastaavia.
N57
Hyvä iho pesen kasvot suihkussa.Milloin nyt käyn.Ulkoilen, juon :vettä, kahvia.Alkoholia ei.En polta.Apteekin voiteita monta sorttia,Vichy parasta.Suihkun jälkeen laitan voiteita.Meikkaan kevyesti.Korostan silmät,suu.Hiukset pipon alla ja kesäisin ponnari kun kuumuus iskee.Ulkoilu näkyy muuten ihossa.
Vierailija kirjoitti:
Vaseliini ei kosteuta ihoa lainkaan. Se jää ihon pintaan suojaksi, mutta ei kosteuta. Muutenkaan se ei ole hyväksi iholle. Ei ihme, että on ongelmia. Käytä vaikka jotain apteekin perusvoidetta ja unohda vaseliini. Voin melkein luvata, että tilanne kohenee.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien näiden tuotteiden on oltava laadukkaita tuon ikäiselle iholle, pelleily ja pihistäminen ei enää riitä:
- kasvovesi/kasvoessence
- seerumi (useita)
- kasvovoide (useita vuodenaikojen mukaan)
- kasvoöljy
- puhdistustuotteet
Nämä ovat perus-settiä siis plus mitä meikkejä ja kiinnitysaineista haluaa käyttää, yleensä iäkkäämmän naisen ei kannata meikata ainakaan paljon jos ei ole taitava meikkaaja. Keep it simple - less is more !
Mutta ei tarvitse olla kalliita tuotteita.
Mikä ihonhoidossanne on se must? Mistä tuotteesta ette esimerkiksi luovu?