KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6749)
Vierailija kirjoitti:
Mä varasijalla 4, vieläkö on toivoo päästä sille alalle minne oikeesti haluisin
Riippuu siitä miten haluttu opiskelupaikka on? Oletko enska? Paljonko on sisäänotto ja montako paikkaa on vastaanottamatta.
Enska joo, mistä noi sisäänotot ja vastaanottamattomat paikat näkee? Lapin amkiin hain.
Vierailija kirjoitti:
Enska joo, mistä noi sisäänotot ja vastaanottamattomat paikat näkee? Lapin amkiin hain.
Vipusesta, joka on opetushallituksen tilastopalvelu. Se ei välttämättä ole aina ihan ajantasalla ja siellä pyöristetään jotain lukuja seuraavaan 3. Tässä rajauksessa valitaan syksyllä 2025 alkavat koulutukset ja sitten se LPin amk ja oma koulutusala.
Ainakaan itsellä ei toimi kännykällä ja tuppaa läppärilläkin latailemaan.
Helpoimmin selvität tilanteesi soittamalla kyseisen amkin opintotoimistoon. Riippuu kyllä pitkälti oppilaitoksesta ,miten auliisti vastaavat.
Vierailija kirjoitti:
Milloin pitää ilmoittautua läsnäolevaksi, jos on vastaanottanut paikan ehdollisesti ja odottaa ylempiä hakutoiveita?
Samaa mietin. Meneekö 5.8. asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin pitää ilmoittautua läsnäolevaksi, jos on vastaanottanut paikan ehdollisesti ja odottaa ylempiä hakutoiveita?
Samaa mietin. Meneekö 5.8. asti?
Sitten kun ilmoittaudut sitovasti.
Vipunen palasi huoltotauoltaan etuajassa.
Osaako joku ehdollisesti hyväksytty ja sieltä noussut nyt vahvistaa meille, näkyykö Vipusessa kahteen kertaan? Siis valittuna ylemmässä ja alemmassa?
Kahdessa ylemmässä hakutoiveessa olen pysynyt samalla sijalla yli viikon ja yhdessä ylemmässä lukee peruuntunut. Miksei varasija liiku tai muutu peruuntuneeksi, jos tarjottu paikka pitää seitsemän päivän aikana vastaanottaa?
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa ylemmässä hakutoiveessa olen pysynyt samalla sijalla yli viikon ja yhdessä ylemmässä lukee peruuntunut. Miksei varasija liiku tai muutu peruuntuneeksi, jos tarjottu paikka pitää seitsemän päivän aikana vastaanottaa?
Tarjottu paikka ei ole ollut siitä jonosta, missä itse jonotat.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö teidän (aikuisten ihmisten) vähän rauhottaa tätä kommentointia? Ei tarvi alkaa pätemään ja jos joku alkaakin, ni sille ei tarvi vastata. Ystävällisyys& turhien kommenttien ignooraaminen vie kyllä pitkälle elämässä trust me😃
En halua olla ystävällinen sellaiselle joka vittuilee päin naamaa . Se on yks paskan hailee mitä ketäkin tänne kirjoittaa.Sillä ei ole mitään tekemistä kouluun pääsyn kanssa.niin kuin tuo wannabe stadilainen alias landelainen tossa aiemmin kirjoitteli.Eniveisseli kaikille parasta mahdollista kesää.Ja liikkukaa varovasti vesillä.Vahtikaa jälkikasvua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jep.Itsekin olen ei-ensikertalainen hakija,joskin yliopisto-opiskelija.Jotenkin julma systeemi kun joutuu kärsimään omasta aikaisemmasta ''väärästä'' valinnasta.Ahdistavaa kun Opintopolussa päivittyy niin hitaasti ne varasijat yms jne jne.Tuntuu että psyyke ei kohta kestä.Varsinkin kun ollessani ensikertalainen edellisessä yhteishaussa olin myöskin varasijalla.Mitä teen jos en pääse?Edelliseen koulutukseen en halua enää palata ei ole motivaatiota tai jaksamista siihen.Siksi hain kahdessa eri haussa eli yhteishaussa ja siirtohaussa.Saa nähdä paraneeko ne mahdollisuudet tästä enää.Valintakokeessa menestys ei ollut riittävä eli jäin vain kahdeksan pisteen päähän alimmasta hyväksytystä.Olen varasijalla 8 tällä hetkellä.Noustaankohan tästä enää?Hain nyt siis kevään yhteishaussa Tampereen yliopistoon opiskelemaan pohjoismaisiAakieliä.(Saattaa joku minut tästä tunnistaa,mutta tässä vaiheessa
En tiedä luetko vastaustani,mutta kerron kuitenkin.Tilannepäivityksenä kerrottakoon,että pääsin kouluun. Eli yliopistolla homma jatkuu - saksan opintosuunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Onnea!
Kiitos. Onneksi on tosiaan ihmisiä, jotka osaa vilpittömästi toisen puolesta iloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea!
Kiitos. Onneksi on tosiaan ihmisiä, jotka osaa vilpittömästi toisen puolesta iloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jep.Itsekin olen ei-ensikertalainen hakija,joskin yliopisto-opiskelija.Jotenkin julma systeemi kun joutuu kärsimään omasta aikaisemmasta ''väärästä'' valinnasta.Ahdistavaa kun Opintopolussa päivittyy niin hitaasti ne varasijat yms jne jne.Tuntuu että psyyke ei kohta kestä.Varsinkin kun ollessani ensikertalainen edellisessä yhteishaussa olin myöskin varasijalla.Mitä teen jos en pääse?Edelliseen koulutukseen en halua enää palata ei ole motivaatiota tai jaksamista siihen.Siksi hain kahdessa eri haussa eli yhteishaussa ja siirtohaussa.Saa nähdä paraneeko ne mahdollisuudet tästä enää.Valintakokeessa menestys ei ollut riittävä eli jäin vain kahdeksan pisteen päähän alimmasta hyväksytystä.Olen varasijalla 8 tällä hetkellä.Noustaankohan tästä enää?Hain nyt siis kevään yhteishaussa Tampereen yliopistoon opiskelemaan pohjoismaisiAakieliä.(Saattaa
Onnea!
Tietääkö joku terveystieteiden tämän hetkisiä pisterajoja?
Mä en vaan pysty lopettamaan opintopolun kyttäämistä. Jotenkin vaan pieni toivonkipinä vissiin elää. Vaikka oikeasti kyllä tiedän eyyå varasijalle 1 jäin tänäkin vuonna. Nyt vaan harmittaa että edes käytin vapaapäivän pääsykokeeseen, ihan turhaan.
Voiko läsnäolevaksi ilmoittautuneiden määrästä päätellä mitään? Jos paikan vastaanottaneet on jo täynnä, mutta läsnäolevaksi ilmoittautuneita selvästi vähemmän, onko varasijalla vielä toivoa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan pysty lopettamaan opintopolun kyttäämistä. Jotenkin vaan pieni toivonkipinä vissiin elää. Vaikka oikeasti kyllä tiedän eyyå varasijalle 1 jäin tänäkin vuonna. Nyt vaan harmittaa että edes käytin vapaapäivän pääsykokeeseen, ihan turhaan.
Pääsykokeessa käyminen oli hyvää harjoitusta seuraavaa kertaa ajatellen. Syksyllä tai keväällä uudestaan, eiköhän sulle opiskelupaikka siitä irtoaa. Itse jäin varasijalle 4 ja ketuttaa kuin pientä oravaa. Ei-enskana tiesin että mahdollisuudet saada opiskelupaikka on pienet mutta ei se ketutusta vähennä. Pisterajojen yli olen ollut koko ajan, nyt jo 70 pistettä yli alimman hinnan väksytyn määrän. Ja mun edessä jonossa on kolme joilla on mua enemmän pisteitä. Ihan ei vaikuta nyt siltä että valituksi tuli oikeat hakijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsykokeessa käyminen oli hyvää harjoitusta seuraavaa kertaa ajatellen. Syksyllä tai keväällä uudestaan, eiköhän sulle opiskelupaikka siitä irtoaa. Itse jäin varasijalle 4 ja ketuttaa kuin pientä oravaa. Ei-enskana tiesin että mahdollisuudet saada opiskelupaikka on pienet mutta ei se ketutusta vähennä. Pisterajojen yli olen ollut koko ajan, nyt jo 70 pistettä yli alimman hinnan väksytyn määrän. Ja mun edessä jonossa on kolme joilla on mua enemmän pisteitä. Ihan ei vaikuta nyt siltä että valituksi tuli oikeat hakijat.
Musta tuntuu että tyydyn nykytilanteeseen ja jatkan päiväkodissa. Jäin siis viime vuonnakin varasijalle 1, enkä ole ensikertalainen. Mulla on "vaan" 40 pistettä enemmän kuin alimmat hyväksytyt pisteet
Joo