KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6749)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vipunen on ilmeisesti päivittynyt?
Ei vieläkään
mun alalla oli muuttunu ainakin tilastot ja jodelis mainittiin myös
No mitähän ihmettä. Omaan hakukohteeseen on ei-enskoille 5 paikkaa (pyöristetysti Vipusessa 6), nyt näkyy olevan hyväksyttyjä 12. Olin alunperin 6 varasijalla, eikös noitten laskujen mukaan, mun olisi pitänyt olla jo sisällä, eikä roikkua tokalla varasijalla :/
7516 paikkaa edelleen jakamatta.
Vierailija kirjoitti:
No mitähän ihmettä. Omaan hakukohteeseen on ei-enskoille 5 paikkaa (pyöristetysti Vipusessa 6), nyt näkyy olevan hyväksyttyjä 12. Olin alunperin 6 varasijalla, eikös noitten laskujen mukaan, mun olisi pitänyt olla jo sisällä, eikä roikkua tokalla varasijalla :/
Täällä samantyyppinen tilanne. Valintakokeen jälkeen koko ajan ensikertalaisena valintakoejonossa varasijalla 1. Nyt näyttää, että valittujen lukumäärä on kasvanut kolmella, mutta edelleen varasija 1...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä samantyyppinen tilanne. Valintakokeen jälkeen koko ajan ensikertalaisena valintakoejonossa varasijalla 1. Nyt näyttää, että valittujen lukumäärä on kasvanut kolmella, mutta edelleen varasija 1...
Tähän liittyen pohdittiin, siirtyvätkö Opintopolussa paikat automaattisesti jonosta toiseen. Jos joku koevalinnalla valittu siirtyy todistusvalintajonoon, päivittyvätkö varasijat koevalintajonossa automaattisesti, vai vaatiiko jotain manuaalista hyväksyntää? Tietääkö joku?
Vierailija kirjoitti:
On taittu täällä jo monta kertaa todeta, että ei ole mitään paikkoja ei-enskoille, vaan ainoastaan enskoille ja kaikille (sis. enskat, jotka ei mahtuneet enskojen kiintiöön).
Kyllä, toinen jono on vetänyt ja sieltä on valittu uusia varasijoilta
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön (alle 30v), ja sain viimeinkin paikan amkista haluamaltani alalta, mutta koulu sijaitsee aivan järjettömän kaukana.Jos en nyt ota tätä mahdollisuutta vastaan, niin en tiedä miten ensi vuonna kävisi, sillä kirjoittaisin siinä tapauksessa yo-tutkinnon loppuun ja saisin C:n paperit. Pääseekö noilla papereilla suoraan mihinkään vai menisittekö vain opiskelemaan toiselle puolelle Suomea tilanteessani? Olen ensikertalainen.
Tietenkin otat paikan vastaan. Vaikuttanee myös työttömyys korvaukseen, koska pitkäaikaistyöttömyys perustuu juuri tuollaiseen lorvaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taittu täällä jo monta kertaa todeta, että ei ole mitään paikkoja ei-enskoille, vaan ainoastaan enskoille ja kaikille (sis. enskat, jotka ei mahtuneet enskojen kiintiöön).
Amk:ssa on erilliset jonot ja se on ihan faktaa, tiedustelin asiasta useaan otteeseen myös hakijapalvelusta. Toki se enskojen kiintiö on täytettävä ensisijaisesti
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön (alle 30v), ja sain viimeinkin paikan amkista haluamaltani alalta, mutta koulu sijaitsee aivan järjettömän kaukana.Jos en nyt ota tätä mahdollisuutta vastaan, niin en tiedä miten ensi vuonna kävisi, sillä kirjoittaisin siinä tapauksessa yo-tutkinnon loppuun ja saisin C:n paperit. Pääseekö noilla papereilla suoraan mihinkään vai menisittekö vain opiskelemaan toiselle puolelle Suomea tilanteessani? Olen ensikertalainen.
Totta kai otat paikan vastaan. Monet lähtevät opiskelemaan toiselle puolelle Suomea, normi meininki.Pitkäaikaistyöttömyyteen ei kannata jäädä vielä vuodeksi roikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amk:ssa on erilliset jonot ja se on ihan faktaa, tiedustelin asiasta useaan otteeseen myös hakijapalvelusta. Toki se enskojen kiintiö on täytettävä ensisijaisesti
Höpö höpö, Ne paikat, joita ei ole varattu ensikertalaisille, täytetään valintaperusteiden mukaan paremmuusjärjestyksessä kaikkien hakijoiden joukosta., lähde Opintopolku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, Ne paikat, joita ei ole varattu ensikertalaisille, täytetään valintaperusteiden mukaan paremmuusjärjestyksessä kaikkien h
Kerro ihmeessä lisää yhteisen jonon paremmuusjärjestyksestä. Itselläni kun on alusta saakka ollut lähes tuplasti paremmat pisteet kuin alimmat hyväksytyt. Niin kuinkas ne paremmat sitten siinä liikkuu, jos alimmat hyväksytyt vain laskee entisestään ja me, ei-enskat, hyvillä pisteillä hakeneet, vain katsotaan kuinka muut liitää ohi
Alimmat hyväksytyt pisteet Opintopolussa ovat ensikertalaisten pisteitä. Vipusesta näet molemmat erikseen, mutta 8.7. tilanteen mukaan, eikä se päivity ennen kuin valinnat on suljettu.
Seuraavani haku Vipusessa sekoilee koepisteillä valittavat enskat, viime viikolla 27 ottanut paikan vastaan, eilen 24, tänään taas 27
Vierailija kirjoitti:
Seuraavani haku Vipusessa sekoilee koepisteillä valittavat enskat, viime viikolla 27 ottanut paikan vastaan, eilen 24, tänään taas 27
Ei se mitään sekoile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään sekoile.
Miten paikan vastaanottaneiden määrä voisi vähentyä?
Joko opintopolku on päivittynyt tänään?
Vierailija kirjoitti:
Miten paikan vastaanottaneiden määrä voisi vähentyä?
Ehdollisesti vastaanottanut päässyt ylempäänsä.