KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6751)
Löytyykö täältä muita, jotka on varasijoilla Lapin ja/tai Centrian amk:n sosionomin monimuoto-opintoihin?
Jokos se Vipunen on päivittynyt?
Vierailija kirjoitti:
No siis mulla näkyi toiseen kohteeseen, että oli pudonnut 2 varasijaa alemmas. Toinen jököttää ekalla varasijalla samoin kuin eilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis mulla näkyi toiseen kohteeseen, että oli pudonnut 2 varasijaa alemmas. Toinen jököttää ekalla varasijalla samoin kuin eilen.
Sä varmaan meinaat opintopolkua, Vipusessa ei varasijat taida näkyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vipusesta kun katsoo viime vuotta niin näyttää että muka silloinkin on jäänyt vastaanottamatta paikkoja. Esim Aalto kauppis valitut 477 ja vastaanotetut 396. Näinköhän päivittyykään koskaan v. 2025.
Tuo tarkoittaa sitä, kuinka moni on valittu varasijalta. Eli aloituspaikat ja vastaanotetut on se, jonka mukaan näkyy vajaaksi jääneet paikat.
Anteeksi tyhmyyteni mutta en ymmärrä. Jos vaikka tilanne aloituspaikat 364, valitut 477 ja vastaanotetut 396. Eli valittujen joukossa on myös varasijalaiset. Miten tuo vastaanotetut voi olla suurempi kuin aloituspaikat?
Hyväksytyt on ottaneet paikan vastaan jääden samalla jonottamaan ylempää hakutoivetta. Ylempään päästessä ko opiskelupaikka on siirtynyt taas seuraavalle jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö mahdollisuus päästä bilsalle kun varasija 10?
Jos hait uef, niin sinne voi vielä päästäkin. Siellä on joinain vuosina ollut tyhjää
uefilla ei taida olla biologiaa ainakaan Vipusen mukaan? Ympäristötieteet on taas eri asia.
Onkohan Vipusen päivittäjät lähteneet lomalle vai mikä niillä kestää? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä varmaan meinaat opintopolkua, Vipusessa ei varasijat taida näkyä
Itse asiassa näkyy valituissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö mahdollisuus päästä bilsalle kun varasija 10?
Jos hait uef, niin sinne voi vielä päästäkin. Siellä on joinain vuosina ollut tyhjää
uefilla ei taida olla biologiaa ainakaan Vipusen mukaan? Ympäristötieteet on taas eri asia.
Biologian syventäviin opintoihin voit hakea maisterihaussa. Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampuksen biologian oppiaineessa voit opiskella laajasti biologian eri osa-alueita. Opetuksen ja tutkimuksen aihepiirit ulottuvat aina yksittäisten geenien toiminnasta ja molekyylibiologiasta maa- ja vesiekosysteemien toimintaan asti.
Löydät koulutuksen hakukohteet ja suorat linkit Opintopolkuun tämän sivun lopusta.
Biologian kandiopinnoista voit lukea lisää täältä
Moi kaikki Vipusen tietojen odottelijat, kyselin opetushallituksesta ja äsken tuli tällainen vastaus:
Valitettavasti näiden tietojen päivittymiseen oli tullut tekninen ongelma viime viikon lopulla, joka huomattiin ja korjattiin tänään. Päivitysajot ovat tällä hetkellä vielä kesken, mutta tiedot päivittynevät tälle raportille illan/yön aikana.
Olen pitkäaikaistyötön (alle 30v), ja sain viimeinkin paikan amkista haluamaltani alalta, mutta koulu sijaitsee aivan järjettömän kaukana.Jos en nyt ota tätä mahdollisuutta vastaan, niin en tiedä miten ensi vuonna kävisi, sillä kirjoittaisin siinä tapauksessa yo-tutkinnon loppuun ja saisin C:n paperit. Pääseekö noilla papereilla suoraan mihinkään vai menisittekö vain opiskelemaan toiselle puolelle Suomea tilanteessani? Olen ensikertalainen.
Näkeekö Vipusesta YAMK- tilanteen? Ei oo tuttu alusta. Kiinnostaa metropolia jossa varasijalla 13 oltu jo aikapäivät, epäilys että kaikki paikan saaneet on sen vastaanottaneet (40 aloituspaikkaa)
Vipunen on ilmeisesti päivittynyt?
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön (alle 30v), ja sain viimeinkin paikan amkista haluamaltani alalta, mutta koulu sijaitsee aivan järjettömän kaukana.Jos en nyt ota tätä mahdollisuutta vastaan, niin en tiedä miten ensi vuonna kävisi, sillä kirjoittaisin siinä tapauksessa yo-tutkinnon loppuun ja saisin C:n paperit. Pääseekö noilla papereilla suoraan mihinkään vai menisittekö vain opiskelemaan toiselle puolelle Suomea tilanteessani? Olen ensikertalainen.
Mikäli muuton esteenä ei ole kumppani ja lapset, mielestäni kannattaisi ottaa nyt saamasi opiskelupaikka vastaanja yo- kirjoitusten hieromisen sijaan opiskella eteenpäin.
Cn papereilla ei pääse suoraan mihinkään.
Terv. Nimimerkillä lapsella Cn paperit ja opiskelupaikka aukesi lisähaun kautta amkista
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö Vipusesta YAMK- tilanteen? Ei oo tuttu alusta. Kiinnostaa metropolia jossa varasijalla 13 oltu jo aikapäivät, epäilys että kaikki paikan saaneet on sen vastaanottaneet (40 aloituspaikkaa)
Kyllä siellä kaikki YAMK -kohteetkin näkyy. Nyt täytyy vain odotella Vipusen päivittämistä, jotta voi katsoa tän hetken tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vipunen on ilmeisesti päivittynyt?
Ei vieläkään