Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
3881/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja siksi voi siis olla tilanne, jossa ensikertalaisen jonossa voi olla alaraja vaikka 30 pistettä ja kaikkien jonossa 20 pistettä. Mutta em. tilanteessa kukaan ensikertalainen 29 pisteellä ei olisi jäänyt ulos? Menikö nyt oikein?"

Juuri näin. Kukaan, jolla on 29 pistettä, ei jää ulos, oli ensikertalainen tai toiskertalainen.

Kaikkien kiintiössä sisällä oleva ensikertalainen jatkaa teknisesti jonottamista ensikertalaisten kiintiöön. Sinulle yksilönä sillä ei ole mitään väliä, hyväksytty paikka on hyväksytty paikka jonosta riippumatta. Kaikkien kiintiön viimeisten paikkojen täyttämiselle sillä kuitenkin on ratkaisevan suuri merkitys.

Vierailija
3882/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ensimmäiseen valintaan päässeet eivät ota paikkaa vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3883/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ensisijaisen haun jonossa voi olla kokeella korkeammat pisteet? Eikö sen jonon viimeinen siirry kaikkien hakijoiden jonoon jos pääsee sieltä helpommin? 

Ensisijaisen haun jonoja ei ole. Ensikertalaisten haun jono on. Siellä on korkeammat pisteet koska se on täynnä ja ne ensikertalaiset, jotka eivät mahdu sinne, tulevat valituksi kaikkien jonossa (sikäli kuin pisteet riittävät siellä). Ensikertalaisen jonossa viimeisenä valittu ei siirry kaikkien jonoon.

Jännityksessä kirjoitin ensisijaisen vaikka tarkoitin toki ensikertalaista. Kiitos kun korjasit. Auta vielä, kun olen helvetin tyhmä ilmeisesti, eikä mun kuulukaan päästä mihinkään. Eli meneekö nyt oikein: jos olen ensikertalainen koejonossa, katsotaan ENSIN mahdunko ensikertalaisten jonoon. Jos en mahdu, siirryn pisteilläni kaikkien jonoon? Ja si

Näin minä sen ymmärrän.

Sivunmennen sanoen: jos haluaa elämässä menestyä, kannattaa opetella pois tapa vähätellä itseä ja omaa osaamista. Vaikka olisi täysin varmakin, että se on aiheellista (usein ei oikeasti ole, vaan tapa on opittu lapsena ja nuorena lannistavista kommenteista).

Vierailija
3884/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ensimmäiseen valintaan päässeet eivät ota paikkaa vastaan?

Mietin samaa

Vierailija
3885/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut liikkunut varasijat yöllä. voi itkuuu

Vierailija
3886/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska odottelen tuloksia, käyn vähän väliä opintopolussa. Nyt se on alkanut lagaamaan, kun tulee tietojen lataus epäonnistui. Yritä myöhemmin uudestaan ja tää sama monta kertaa. Eli ehkä siellä nyt operoidaan jotain hope so 😎

Vierailija
3887/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne liikkuu myös päivällä

Vierailija
3888/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa miksi vipusessa ei ole päivittynyt hyväksyttyjen määrä todistusvalinnan jälkeen vaikka valintakoe tulokset tuli jo?

Vierailija
3889/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoa miksi vipusessa ei ole päivittynyt hyväksyttyjen määrä todistusvalinnan jälkeen vaikka valintakoe tulokset tuli jo?

Data kerätään siihen öisin. Jos palkit eivät olleet siihen mennessä tulleet, tieto ei ehtinyt sen päivän päivitykseen mukaan.

Vierailija
3890/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan kaikki AMK paikat on täytetty? Varasijat ei ole liikkuneet mihinkään. 

Vipusesta en ymmärrä yhtään. Näkyykö sieltä kaikki koulut ja koulutukset? Voiko joku katsoa Savonia Iisalmi ja sote alat mikä tilanne. 

Nimimerkillä 2.varasija.

Minun mielestä jos ei osaa lukea tuota Vipusta, voisi henkilöltä suoraan hylätä korkeakoulupaikan.

Vierailija
3891/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisaamulla kun katoin, oli Oulun lääkiksen koepistepalkit ilmaantuneet. En oo pääsemässä sisään mutta silti kieltämättä jännittää.

Vierailija
3892/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska odottelen tuloksia, käyn vähän väliä opintopolussa. Nyt se on alkanut lagaamaan, kun tulee tietojen lataus epäonnistui. Yritä myöhemmin uudestaan ja tää sama monta kertaa. Eli ehkä siellä nyt operoidaan jotain hope so 😎

Se lagaa aina välillä, ei tarkoita päivityksiä. Jos kokeilet vaikka "opintoni" -välilehteä ja siirryt heti takas hakemuksiin, niin silloin tiedot latautuu

Vierailija
3893/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne liikkuu myös päivällä

Kuinka usein? 

Vierailija
3894/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako Vipusen hakuehto "ensikertalainen hakija" sitä jonoa jossa tulee valituksi vai sitä ominaisuutta joka hakijalla on? 

Vierailija
3895/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myös palkki näkyviin, samoin oli poistunut hakuvaihtoehtona 4  ollut tarjottu opiskelupaikka (Amk).

Onko nyt niin, että mulle tarjotaan paikkaa vaihtoehdoista 1-3  (palkki on tullut vain Oulun kohdalle) vai voikohan sieltä tulla myös varasija ? Menee jännäksi, vaihtoehdot 1-3 kaikki lääkiksiä. Olisihan se hienoa päästä, ensi kertaa nyt hain ja ikääkin alkaa olla reilusti ja siis siinä ei-ensikertalaisten kiintiössä hain.

Vierailija
3896/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun lääkis on kuulemma tullut, käy katsomassa, miten kävi!

Vierailija
3897/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt mahdollisesti typerä kysymys. Miten nopeasti opintopolun tulosten saavuttua lähtee sähköposti jos pääsit ensimmäiseen hakupaikkaan? Onko tavalaan mahdollista että opintopolusta tiedon saisi vaikka päivää aiemmin?

Ouun palkki 1-3, kyllä, tämän päättelyn mukaan pitäisi silloin olla tuo Oulu mihin pääsemässä. :)

Vierailija
3898/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli myös palkki näkyviin, samoin oli poistunut hakuvaihtoehtona 4  ollut tarjottu opiskelupaikka (Amk).

Onko nyt niin, että mulle tarjotaan paikkaa vaihtoehdoista 1-3  (palkki on tullut vain Oulun kohdalle) vai voikohan sieltä tulla myös varasija ? Menee jännäksi, vaihtoehdot 1-3 kaikki lääkiksiä. Olisihan se hienoa päästä, ensi kertaa nyt hain ja ikääkin alkaa olla reilusti ja siis siinä ei-ensikertalaisten kiintiössä hain.

Oot päässyt Ouluun jos muissa ei ole palkkeja

Vierailija
3899/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt mahdollisesti typerä kysymys. Miten nopeasti opintopolun tulosten saavuttua lähtee sähköposti jos pääsit ensimmäiseen hakupaikkaan? Onko tavalaan mahdollista että opintopolusta tiedon saisi vaikka päivää aiemmin?

Ouun palkki 1-3, kyllä, tämän päättelyn mukaan pitäisi silloin olla tuo Oulu mihin pääsemässä. :)

Klo 20 ja klo 8 jälkeen. Ei siis tule heti. Jos käyt sitä ennen ottamassa paikan vastaan, viestiä ei tule lainkaan.

Vierailija
3900/6747 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun lääkis tuli. En päässyt, varasija 875 lol. Kyllä nyt itkettää, pisteetkin paljon huonommat kuin ajattelin. Tällä hetkellä en tiedä, onko siis järkeä enää yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän