KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Onko oikiksen pisterajoja tullut esim Turkuun? Onko ne pisterajat ihan vaan pisteiden mukaan vai onko sitä erityistä oikisosiota jotenkin painotettu valinnassa?
Kaikki KTM maisterit tulleet nähtävästi, joten ellei joku ykköseksi laittanut toista alaa, niin pisterajat ei liiku enempää.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä on ollut mulla 2.vaihtoehtona , en usko että olisin tuohon 1.vaihtoehtoon päässyt. Mutta alempana Lapin yliopiston kohdalla Vipusessa näkyy tämä "klassinen" 1-4 valittujen kohdalla kun suodatan Vipusen näkymää vastaamaan omia tietojani.
Kun teen kaikki omat rajoitukset niin Vipunen jättää vain nämä kuusi sosiaalityön kohdetta näkyviin, kaikissa lukumäärä hakijoissa 1-4 , ja oman ykkösvaihtoehdon kohdalla myös 1-4. Tiedän tuon anonymisoinnin ja kolmella jaollisuuden Vipusessa niin siksi en tuohon uskalla luottaa että oikeasti olisin päässyt sisälle.
Et voi enää päästä Lappiin, kerran olet jo Jyväskylässä. Joko olet siellä ykkösessä tai jäät Jyväskylään.
Palkkiteoria ei toimi, jos on kakkosessa jo hyväksyttynä, sillä hyväksytyt paikat eivät katoa. Varasijat vain.
Vierailija kirjoitti:
Sori jos tää on selitetty ennenkin, mutta miltä ne palkit siis näyttää? Itselläni en ole huomannut ikinä mitään palkkeja opintopolussa? Osassa mulla on vielä tulokset tulematta ja kahdessa tulokset jo tulleet. Silti en tajua, mitä ne palkit siis on olevinaan?
Tarkoittaa käytännössä vain uutta valintajonoriviä, jonka ilmestyminen vaikuttaa alempien kohteiden varasijoihin ja ennakoi pian ilmestyviä tuloksia. Tässä vaiheessa vuotta siis käytännössä sitä, että lisätietoja-valinnan alle tulee rivi:
Koevalintajono - -
Joillakin aloilla eli valintajonoja voi useita, omassa ykköskohteessa eri valintatapoja on 9.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä on ollut mulla 2.vaihtoehtona , en usko että olisin tuohon 1.vaihtoehtoon päässyt. Mutta alempana Lapin yliopiston kohdalla Vipusessa näkyy tämä "klassinen" 1-4 valittujen kohdalla kun suodatan Vipusen näkymää vastaamaan omia tietojani.
Kun teen kaikki omat rajoitukset niin Vipunen jättää vain nämä kuusi sosiaalityön kohdetta näkyviin, kaikissa lukumäärä hakijoissa 1-4 , ja oman ykkösvaihtoehdon kohdalla myös 1-4. Tiedän tuon anonymisoinnin ja kolmella jaollisuuden Vipusessa niin siksi en tuohon uskalla luottaa että oikeasti olisin päässyt sisälle.
Et voi enää päästä Lappiin, kerran olet jo Jyväskylässä. Joko olet siellä ykkösessä tai jäät Jyväskylään.
Palkkiteoria ei toimi, jos on kakkosessa jo hyväksyttynä, sillä hyväksytyt paikat eivät katoa. Varasijat vain.
Jyväskylään olen varasijalla, en siis päässyt sisään.
Vierailija kirjoitti:
G-kokeen tulokset tulivat ja jäin todella kauas sisäänpääsystä :( harmittaa ihan sairaasti. Hain sosiaalityöhön myös viime vuonna ja jäin pisteen päähän alimmasta hyväksytystä. Nyt koeuudistus ei todellakaan ollut mun puolella kun aika loppui kesken enkä mitenkään ehtinyt vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. Tuntuu toivottomalta päästä sisään ikinä. Olen ei-ensikertalainen ja vanhus.
Minä ehdin vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. Moni kohta silti väärin ja olen vähän ihmeissäni, että ilmeisesti en ole sitten ymmärtänyt mitä kysymyksissä on kysytty.
Alkais jo varasijat liikkua! Ei enää kestä. :(
Vierailija kirjoitti:
Alkais jo varasijat liikkua! Ei enää kestä. :(
Ensi viikolle menee. :(
Viimeinkin viestintätieteiden tulokset Tampereelle tuli. Ei mitään toivoa, kolminumeroiset varasijat kaikkiin. Onnea kaikille jotka tosin pääsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
G-kokeen tulokset tulivat ja jäin todella kauas sisäänpääsystä :( harmittaa ihan sairaasti. Hain sosiaalityöhön myös viime vuonna ja jäin pisteen päähän alimmasta hyväksytystä. Nyt koeuudistus ei todellakaan ollut mun puolella kun aika loppui kesken enkä mitenkään ehtinyt vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. Tuntuu toivottomalta päästä sisään ikinä. Olen ei-ensikertalainen ja vanhus.
Minä ehdin vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. Moni kohta silti väärin ja olen vähän ihmeissäni, että ilmeisesti en ole sitten ymmärtänyt mitä kysymyksissä on kysytty.
kuinka monta pistettä sait? Itse sain 37 😅 eli olettaisin aika monen menneen kuitenkin oikein vaikka en kerennyt kuin reiluun puoleen väliin.
Osaako kukaan sanoa onko mulla toivoa? Oon varasijalla 6 pohjoismaisiin kieliin Tampereelle, olen ensikertalainen. Jännittää ihan sikana!
Vipusen mukaan tuonne pohjoismaisiin kieliin oli vuonna 2024 22 aloituspaikkaa ja 33 valittua. Tarkoittaa että moni on päässyt ylempään toiveeseensa, tämän perusteella sanoisin että sulla on hyvät mahdollisuudet vielä tulla valituksi :)
Sosiaalityön kandi+maisteri tiedot päivittynyt tänään osittain Opintopolkuun. Tällä hetkellä ainoastaan Turku ja Itä-Suomi vielä "Opiskelijavalinta kesken".
Ei-ensikertalaisten rajat tällä hetkellä valintakokeen kautta:
Helsinki 56 pistettä
Tampere 53 pistettä
Jyväskylä 52 pistettä
Lappi 49 pistettä
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityön kandi+maisteri tiedot päivittynyt tänään osittain Opintopolkuun. Tällä hetkellä ainoastaan Turku ja Itä-Suomi vielä "Opiskelijavalinta kesken".
Helsinki 56 pistettä
Tampere 53 pistettä
Jyväskylä 52 pistettä
Lappi 49 pistettä
Entä ensikertalaisten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki 56 pistettä
Tampere 53 pistettä
Jyväskylä 52 pistettä
Lappi 49 pistettä
Entä ensikertalaisten?
Helsinki 49 pist.
Tampere 44 pist.
Jyväskylä 40 pist.
Itä-Suomi 38 pist. (Tämä jostain syystä näkyy vaikka ei-ensikertalaisten pisterajaa ei näy)
Lappi 36 pist.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki 56 pistettä
Tampere 53 pistettä
Jyväskylä 52 pistettä
Lappi 49 pistettä
Kuopio valintakokeella tulokset tulleet. Ainoastaan ml aiempien opintojen väylä kesken. Saisivat laittaa niihinkin tuloksiin vauhtia 🤣
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa onko mulla toivoa? Oon varasijalla 6 pohjoismaisiin kieliin Tampereelle, olen ensikertalainen. Jännittää ihan sikana!
Tosi hyvät. Siellä ei juurikaan ole ensisijaisessa toiveessaan olevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki 56 pistettä
Tampere 53 pistettä
Jyväskylä 52 pistettä
Lappi 49 pistettä
Entä ensikertalaisten?
Helsinki 49 pist.
Tampere 44 pist.
Jyväskylä 40 pist.
Itä-Suomi 38 pist. (Tämä jostain syystä näkyy vaikka ei-ensikertalaisten pisterajaa ei näy)
Lappi 36 pist.
Iso kiitos! Tulisi Turku nyt äkkiä
Onko varasijat liikkuneet jo tänään?
Itse myös "ei-ensikertalainen" --> mitä pisterajoja sulla näkyy? itsellä Opintopolkuun on vaan päivittynyt pisterajat Jyväskylään ja Helsinkiin. Helsingissä tällä hetkellä ei-ensikertalaisille valintakokeessa pisteraja 56 , ja Jyväskylässä rajana 52 pistettä.