KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Lähtökohtaisesti maisterihauissa painotetaan valintaa kandidaatin tutkinnon suorittaneisiin. Tämän takia usein jo hakukriteereissä amk tutkinnolla hakevilla pitää olla korkeampi ka ja opinnäytteen arvosana.
Tiedän tämän. Minun esimerkissä hän pääsi myös tradenomi papereilla sisälle, mutta keskiarvo oli 0,3 pienempi mitä itelläni on.
Vierailija kirjoitti:
Joensuun oikis, Koevalintajono kaikille hakijoille, pisteraja tällä hetkellä 77. Itsellä 75 ja 9. varasija.
Turun palkit tuli ja jo sen myötä Joensuu laski sen verran että sä oot sisällä, onnea! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joensuun oikis, Koevalintajono kaikille hakijoille, pisteraja tällä hetkellä 77. Itsellä 75 ja 9. varasija.
Turun palkit tuli ja jo sen myötä Joensuu laski sen verran että sä oot sisällä, onnea! <3
Siis nyt aamullako tuli Turin palkit? Tuliskohan itse tulos tänään? Haen vaan stadiin, mutta kiva nähdä pisterajoja.
Onkohan valintakoe G tulokset jo tulleet?
Millaiset ensikertalaisen pisterajat?
Hallintotieteet ja yhteiskuntatieteet.
Lapin, Itä-Suomen, Vaasan, Tampereen ja Turun ylilpistot
Vaasassa hallintotieteet, ensikertalaiset 47 pistettä ja muille 44 pistettä.
Muista ei tietoa
Sossun tulokset ei ainakaan ole tulleet. Tre ollut koevalintapalkit jo päiviä, Tku ei taida näkyä vielä mitään.
Lisätiedot-kohta oli ilmestynyt myös Tampereen hoitotieteen maisterihakuihin tänään. En osannut odottaa että yhtään mitään ilmestyisi tänään!
Näköjään liikkuu jonot juhannuksenakin ja sain tänä aamuna tiedon vastaanotettavasta opiskelupaikasta ensimmäiseen hakukohteeseeni. Hiukan ristiriitaiset fiilikset, kun olisin halunnut sen kolmannenkin vaihtoehdon ottaa vastaan, mutta jollekin ei-ensikertalaiselle vapautui siinä yo-todistuspaikka, eikä tarvitse juhannuksen yli odotella. Onnea kaikille valituille!
Bilsan tulokset näköjään liikutti elintarviketieteitten jonoa. Kyllä ne jonot liikkuu!
Vierailija kirjoitti:
Sossun tulokset ei ainakaan ole tulleet. Tre ollut koevalintapalkit jo päiviä, Tku ei taida näkyä vielä mitään.
Tampereen sossut ovat jo Vipusessa, joten jos on sinne hakenut, voi käydä etsimässä itsensä (tai itseään).
Oon varasijalla 30. Joensuun yhteiskuntatieteisiin. Onko miten liikkunu aiemmin koevalinnalla?
Tietääkseni suurimpien yliopistojen tulokset eivät ole vielä tulleet. Varasija 30 ei siis ehkä ole täysin mahdoton. Itse odottelen samaan hakukohteeseen varasijalla 10. Kuinka monta pistettä sait valintakokeesta?
Saanko kysyä, mitä suunnitelmia teillä ilman opiskelupaikkoja jääneillä on? En tuomitse, enkä hauku. Itse aikoinaan ilman opiskelupaikkaa jääneenä jouduin olemaan ihan vaan työttömänä ja ilman tuloja ja tappelemaan eri laitosten kanssa. En kuitenkaan mielelläni tuota aikaa muistele kun se oli niin kamalaa ja jätti ikuiset traumat. Olin nuori ja tyhmä ja sitä käytettiin törkeästi hyväksi. Tuota kesti 2 vuotta ennen kun menin sitten ammatilliseen ja sen jälkeen lopulta pääsin edes huonoon AMK:hon. Yliopistoon en päässyt koskaan. Kaksi koulua olen siis lukion jälkeen käynyt, mutta työtön vaan olen.
Itä-Suomen sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisterihakuun tullut palkit tänään. Kiva. Nyt ei sitten yhtään jännitäkään koko juhannus. >.<
Lieneekö opintopolussa häikkää, itsellä tulee tänään ekaa kertaa ilmoitus "Tietojen hakemisessa ongelma. Yritä myöhemmin uudelleen" aiemman hakuhistorian näkymisen sijaan. Vai voisiko tämä tarkoittaa että tuloksia lataillaan vielä tänään? 🙊 JY maisteripaikkaa hakemassa terveystieteistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nyt aamullako tuli Turin palkit? Tuliskohan itse tulos tänään? Haen vaan stadiin, mutta kiva nähdä pisterajoja.
Joo, aamulla tuli! En osaa sanoa tulisko tulokset vielä, jotkut sanoo että ne täytyy manuaalisesti klikata sinne ja ketään ei taida olla töissä tänään, joten voi mennä ens viikkoon. :/
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, mitä suunnitelmia teillä ilman opiskelupaikkoja jääneillä on? En tuomitse, enkä hauku. Itse aikoinaan ilman opiskelupaikkaa jääneenä jouduin olemaan ihan vaan työttömänä ja ilman tuloja ja tappelemaan eri laitosten kanssa. En kuitenkaan mielelläni tuota aikaa muistele kun se oli niin kamalaa ja jätti ikuiset traumat. Olin nuori ja tyhmä ja sitä käytettiin törkeästi hyväksi. Tuota kesti 2 vuotta ennen kun menin sitten ammatilliseen ja sen jälkeen lopulta pääsin edes huonoon AMK:hon. Yliopistoon en päässyt koskaan. Kaksi koulua olen siis lukion jälkeen käynyt, mutta työtön vaan olen.
jatkan töissä niin kuin ennenkin ja syksyllä kokeilemaan yhteishakua taas. Mutta nuoremmille toivon että löytyisi joku työpaikka tai sitten mahdollisuus suorittaa avoimessa opintoja tai seka että.
Tiedot vissiin päivittyy nyt juhannusaaton aamupäivällä. Useita kertoja ilmoittanut tietojen hakemisessa ongelmaa. Sieltä sivupalkista kun hakee uudestaan niin onnistuu. Jyväskylän yliopiston informaatioteknologia palkit tulleet.
Bilsa ja ymppä Hki/Jkl, mantsa Uef/Turku, geologia Turku, bilsa Turku.