Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuntaharrastus 7-luokkalaiselle pojalle

Vierailija
12.03.2025 |

Siinäpä se kysymys otsikossa. Ehdottakaa harrastuksia, poika itse ei ole erityisen innostunut mistään ohjatusta lajista, mutta ymmärtää, että liikkua pitää.

Taustoiksi: hänellä on tavoitteellinen ei-liikunnallinen harrastus, joka vie paljon aikaa. Me vanhemmat kuitenkin haluaisimme, että hän harrastaisi säännöllisesti myös jotain liikuntaa. 

Into edelliseen lajiin sammui, kun viikottaisia harrastuskertoja olisi tullut lisää ja kaverit tipahtivat pois. Eli etsinnässä on ei-kilpailullinen laji, johon pääsee teininä mukaan. Hän pitää mm. frisbeegolfista ja uimahallissa hyppimisestä. Kestävyyskunto on heikohko, koordinaatio hyvä, ruumiinrakenne hoikka, kilpailuvietti olematon.

Ehdotuksia?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis poika liikkuu jo säännöllisesti ja silti pitäisi liikkua lisää?

Eivät kaikki ole kestävyysurheilusta kiinnostuneita. Olen ajokortiton ja autoton, kävelen ja pyöräilen joka paikkaan, mutta minua ei tosiaankaan saisi kuntosalille, juoksemaan, pelaamaan joukkuelajeja tai vetäåmään hikihatussa spinningiä tai vastaavaa. Hikiliikunta väsyttää enkä saa siitä energiaa.

Teen kotona rauhassa pilatesta ja yin joogaa. Tanssikursseja olen harkinnut, ehkä ensi vuonna aloitan.

Tärkeää on, että liikkuu ja tekee jotain. Kuntoa ylläpidetään muutenkin kuin vetämällä itsensä hikeen joka kerta.

Vierailija
42/42 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. - luokkalainen tietää jo itse mitä haluaa harrastaa. Sitä ei tarvitse kysellä muilta.

Koko perhe voisi ostaa vaikka maastopyörät ja alkaa harrastaa yhdessä pyöräilyä. Tai patikointia. Nyt vielä kun poika suostuisi harrastamaan yhdessä kanssanne. 

Jos lasta kiinnostaa, niin suosittelen jotain kamppailulajia, koska se kehittää liikkuvuutta monipuolisesti, ja on sosiaalista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi