MASENNUKSESTA KÄRSIVÄT apua hakeneet
miten haitta apua ja missä vaiheessa, entä kenelle kerroitta asiasta, miten asia eteni? toivoisin kipeästi kokemuksianne, kiitolllisena odottelen !!
Kommentit (3)
kyllähän tietty sen huomasikin ja läheisemmät sukulaiset ja ystävät myös. Suurin osa suhtautui ihan ok mutta aina löytyy niitä jotka neuvoo ottaan itseään niskasta kiinni ja lähteen vaikka ulos ja unohtaan ja muuta jotka todellisuudessa ei auta mitään vaan päinvastoin. Eihän sitä tietty osaa neuvoa jos itse ei ole samaa kokenut.
mutta silloin kun olin, mies " pakotti" mut lääkäriin. menin ihan terveyskeskukseen omalääkärille ekaksi. Hän kirjoitti heti viikon sairausloman töistä ja ohjasi soittamaan mielenterveystoimistoon. Sitä kautta pääsin lyhytkestoiseen terapiaan.
paikallani ja mitään en pystynyt tekeen niin lähdin hakeen apua ja onneksi sain. Kohdalleni osui ihana terapeutti ja psykiatri ja siitä lähti paraneminen, toisin lääkettä tarvittiin keskustelun tueksi. Olen useampaan otteeseen masentunut tämän jälkeenkin mutta lähden melko nopeesti hakeen apua niin saan taas itseni aisoihin ja en pääse kovin huonoon kuntoon. Kyllä eka kerta oli kauhea kokemus ja pelko siitä että tila jää pysyväksi oli kamala. Suosittelen rohkeesti hakeen apua ja purkaan pahaa oloa. Itse löysin avun ihan mielenterveystoimistosta. Yksityisellä psykiatrilla kävin muutaman kerran.