Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa mua näkemään iltavuorojen positiivisuus

Vierailija
12.03.2025 |

Meillä siis pomo tekee pelkkää aamua mikä on mun mielestä väärin ja vastoin työehtosopimusta. Mutta en jaksa taistella ja tyydyn kohtaloon.

Kertokaa iltavuoron plussat ja aamuvuoron miinukset.

Aamuvuoro isin herään 5.15 ja illal oon kotona n 00.00

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuorossa saat talvella ne vähäiset valoisat tunnit omaan käyttöösi.

Saat nukkua kun nukuttaa ja herätä ilman kelloa.

Ehdit tehdä aamulla kaikenlaista, ja illalla ei tarvitse kuin syödä, käydä suihkussa ja kaatua sänkyyn.

Näin mä koen. Nuorena olin ehdottomasti aamuvuorojen kannalla, keski-iässä heilahti ihan toiseen suuntaan.

Vierailija
2/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuorosta voi mennä suoraan bilettämään. Aamulla voi nukkua pitkään. Jokatoinen viikonloppu on hieman pitempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdit tehdä aamulla kaikenlaista, ja illalla ei tarvitse kuin syödä, käydä suihkussa ja kaatua sänkyyn.

Näin mä koen. Nuorena olin ehdottomasti aamuvuorojen kannalla, keski-iässä heilahti ihan toiseen suuntaan.

Hyviä pointteja. Mulla tosin työmatka on 1h eli siihen pitäs keksii vielä jotain positiivista. Ap

Vierailija
4/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvat iltavuorot johtavat eroon. Vievät liikaa aikaa. Kokemus kertoo.

Vierailija
5/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvat iltavuorot johtavat eroon. Vievät liikaa aikaa. Kokemus kertoo.

En oo parisuhteessa. Ap

Vierailija
6/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuoroissa ei ole mitään hyvää.

Koko aamupäivä menee hukkaan ja töiden jälkeen ei ole aikaa mihinkään.

Vierailija
7/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä pointteja. Mulla tosin työmatka on 1h eli siihen pitäs keksii vielä jotain positiivista. Ap

Mullakin 50 min. Ajatko itse vai kuljetko julkisilla? Äänikirja, musiikkia, rentoutumisharjoituksia, uuden kielen opiskelua? Korviin mahtuu kaikenlaista.

Vierailija
8/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään iltavuorossa 10h ja perjantai on vapaa.  Parasta iltavuorossa on se että pomo lähtee pois klo 17.

Vierailija
9/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin 50 min. Ajatko itse vai kuljetko julkisilla? Äänikirja, musiikkia, rentoutumisharjoituksia, uuden kielen opiskelua? Korviin mahtuu kaikenlaista.

Julkisilla, onneks yhdellä bussilla. Rentoutumisharjoitukset vois toimia. Ap

Vierailija
10/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se pomo ei ole siellä. Jos on itsekäs muldero, niin pieni voitto sekin.

Vierailija
11/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nukkua niin kauan kuin nukuttaa. Syödä aamiaisen rauhassa ja touhuilla aamupäivän. Siinä ehtii hoitaa asioita, siivoilla, laittaa ruokaa, käydä lenkillä tai mitä mieli. Saat siis tehdä omia juttujasi kun sulla on päivän paras energia käytössä, ja lähteä sitten vaan loppupäiväksi töihin ja käyttää siellä mitä energiaa sattuu olemaan jäljellä. Töiden jälkeen saa sitten hyvällä omallatunnolla mennä suoraan petiin. 

Mulla tulee myös syötyä selvästi vähemmän ilta- kuin aamuvuoropäivinä, koska alan usein iltaisin mussuttaa, jos olen kotona.

Vierailija
12/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisilla, onneks yhdellä bussilla. Rentoutumisharjoitukset vois toimia. Ap

Ne ovat aivan mahtavia. Mulla on spotifyssä myös rentoutussoittolista, mikä sen parempaa päivän jälkeen. Napeilla korvissa saa tehtyä oman, viihtyisän kuplan. Tarpeen täällä Tampereen julkisissa :)

Vierailija
13/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla voi käydä salilla, jossa hiljaista. Voin varata ajan palveluihin, jotka ovat aamupäivällä edullisempia. Saan olla kotosalla ihan itsekseni, joka on ihanaa. 

Vierailija
14/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalisät, kauneusunet. Aamupäivä aikaa hoitaa asioita, joita ei virka-aikaan ehtisi..

Vierailija
15/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, tuli heti parempi fiilis! Ap

Vierailija
16/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin ennen iltavuoroa salilla, uimassa, asioilla, siivosin, kirjastossa, kaupassa tai katoin vaan telkkaria. Saatoin käydä myös vanhemmilla tai mummolla (isä ja mummo oli tuolloin jo eläkkeellä ja siten kotona). Kaikkea sitä, mitä ihmiset tekee iltaisin :)

Viikonlopulle sitten usein jäi aikaa tavata heitä, ketkä elivät eri vuorokauden rytmissä.

En ole mitenkään erityisemmin aamuihminen, mutten iltaihminenkän - perus tavis. Herään siinä 7 aikaan, kuten useimmat.

Koen itse, että sain hoidettua enemmän asioita ja tavattua läheisiä kuin nykyisin tehdessä 8-16 vuoroa. Jotenkin sain paremmin järjestymään pari tuntia aikaa johonkin helpommin. Nyt ei työpäivän jälkeen enää oikein jaksa.

Vierailija
17/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse herätä aamuyöllä työmatkan suorittamista varten. Jos menee pian töistä pääsemisen jälkeen nukkumaan niin todennäköisesti ei ole pakko edes herätä herätyskelloon ( vaikka on tietysti hyvä varmistaa että ei nuku pommiin)

Vierailija
18/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin ennen iltavuoroa salilla, uimassa, asioilla, siivosin, kirjastossa, kaupassa tai katoin vaan telkkaria. Saatoin käydä myös vanhemmilla tai mummolla (isä ja mummo oli tuolloin jo eläkkeellä ja siten kotona). Kaikkea sitä, mitä ihmiset tekee iltaisin :)

Viikonlopulle sitten usein jäi aikaa tavata heitä, ketkä elivät eri vuorokauden rytmissä.

En ole mitenkään erityisemmin aamuihminen, mutten iltaihminenkän - perus tavis. Herään siinä 7 aikaan, kuten useimmat.

Koen itse, että sa

Mulla on ihan sama juttu, saan paljon enemmän aikaiseksi kun saan käyttää ne aamuenergiat omiin asioihini. Aamuvuoron jälkeen ei tahdo oikein jaksaa tehoilla enää loppupäivää, mutta iltavuoron jaksaa ihmeesti niillä energioilla, mitä on jäljellä. Ehkä siksi kun tietää, ettei työpäivän jälkeen tarvitse enää muuta. -ed.

Vierailija
19/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti valitsen iltavuoron aamuvuoron sijasta. Aamu tarkoittaa että pitää nousta neljän jälkeen jolloin yöunet jää liian lyhkäsiksi tai kokonaan välistä. Kun tulee töistä ei jaksa tehdä mitään koska ei ole nukkunut ja joka tapauksessa illalla pitäisi olla aikaisin kotona että pääsisi nukkumaan. Tyhjäkäyntiä koko elämä. Onneksi saan nykysessä työssä tehdä pelkkää iltaa. Ne työkaverit jotka tykkää tehdä aamua menee iltasin nukkumaan jo klo 19 jälkeen ja viimeistään klo 20. 

Iltavuoro alkaa klo 15 joten sitä ennen on aikaa vaikka kuinka tehdä kaikenlaista. Käydä lenkilllä, salilla, hoitaa asioita ja käydä vaikka kaupassa, tehdä eväät illaksi, siivota, opiskella jne. Kotona olen noin 23.30 jonka jälkeen syön jotain, käyn pikaisesti suihkussa, katson ehkä telkkaria hetken ja menen nukkumaan. Aamulla herään pirteänä ja levänneenä klo 8 ja 9 välillä. Joskus on ohjelmaa arki-illaksi ja silloin joko otan pekkaspäivän tai pidän puolipekkasen. Ensin ajattelin etten halua olla jumissa töissä joka ilta mutta sitten tajusin että enhän mä mitään tee arkisin kuin korkeintaan käyn lenkillä. Paras rytmi mulle. Iltalisistä tulee vähän kahvirahoja palkanpäällisiksi mikä ei sekään ole huono juttu.

Vierailija
20/24 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalisät, kauneusunet. Aamupäivä aikaa hoitaa asioita, joita ei virka-aikaan ehtisi..

Iltalisä eli hurjat 8 euroa päivälle "lisää", 40 euroa korvausta siitä että koko viikko menee hukkaan. En enää suostu vakituiseen vuorotyöhön, tein 10 vuotta sellaista viikko aamuvuoroa-viikko iltavuoroa ja se sotki rytmini niin, että en osannut nukkua enää kunnolla ja minua v*tutti niin paljon, että en saanut syötyäkään ja laihduin sellaiseksi että kylkiluut erottuivat selvästi, painoin ehkä 55 kg ja olen mies ja tein raskasta ruumiillista työtä. Onneksi pääsin parempaan työhön ja ei tarvitse käydä töissä ympäri vuoden.