Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä mahtaa tuntua kuolla unissaan?

Vierailija
11.03.2025 |

Ajatus on, että se on miellyttävää. Liukuu pois huomaamattaan.

En usko, että se on noin ainakaan aina. Kai sitä herää, jos on kuolemassa. Vai herääkö. Onkohan se kuin unihalvaus, että tajuaa ympäristön, mutta ei voi liikkua, vaikka haluaisi? Ehtiikö tuntea kipua jne?

Mietin tällaisia, kun isäni tässä hiljattain kuoli kotona sänkyynsä, myös appi kuoli kotona sänkyynsä, samoin setäni ja mieheni täti. 

Kukaan heistä ei ollut sänkyyn hoidettava ja kuolivat yllättäen. Ikää toki oli osalla.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kamalaa kuolla nukkuessa, kun ei herätessä sitten tietäisi sitä.

Heräisin kuolleena, toimittaisin asioita kuten ennenkin, seurustelisin ihmisten kanssa, ja se kaikki olisi unta kuolleena välitilassa enkä tietäisi olevani kuollut vaan kuviitelisin olevani elävä. Mitäköhän täkyjä tarvittaisiin että tajuaisin ja heräisin että tämä on unta ja olen kuollut? Hyytävä, kiehtova ajatus vaikka itse sanonkin.

Tuohan se vasta kammottavaa Olisi. 

Vierailija
22/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään ajatuksia? Onko asiaa jotenkin tutkittu?

Levolle lasken luojani -rukouksessa rukollaan taivaaseen pääsystä, jos kuolee unissaan. 

On Psalmi 563. Ei siinä rukoilla Taivaaseen pääsyä, jos kuolee unessa.

Kyse on Jeesukseen turvautuvan rauhasta, että voi kuolla levollisin mielin.

Kyllähän siinä nimenomaan rukoillaan, että taivaaseen ota tykösi. 

Vierailija
24/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi paras mahdollinen kuolema.

Olen alkanut miettiä, että onko? Siksi avasin ketjun. 

Onhan se mahdollista, että nukkuessaan kuoleva silti kokee jotain, vaikka ei ilmaise. 

Ap

Vierailija
25/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile

Hankalaa vaikuttaa sellaiseen itse, että kuolee unissaan. 

Vierailija
26/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kuolee sydäninfarktiin, niin taatusti siihen kipuun herää. En sitten tiedä, voiko se aluksi, siis kun ruumis löydetään näyttää ulos siltä, että olisi kuollut unissaan.

Aivoverenvuotoa taas ei jälkikäteen muista itse lainkaan, niin ehkä se voi tapahtua niin, ettei sitä tunne, tiedä häntä.

Vierailija
27/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kuolee sydäninfarktiin, niin taatusti siihen kipuun herää. En sitten tiedä, voiko se aluksi, siis kun ruumis löydetään näyttää ulos siltä, että olisi kuollut unissaan.

Aivoverenvuotoa taas ei jälkikäteen muista itse lainkaan, niin ehkä se voi tapahtua niin, ettei sitä tunne, tiedä häntä.

JÄi pois sana välttämättä tuosta jälkimäisestä lauseesta,sori siitä.

Vierailija
28/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jossain on saatu tallennettua unissaan kuolevan aivosähkökäyrää. Tai siis vaikka teho-osastolla tiedottoman. 

Vielä todennäköisempää on, että nukutuksessa kuolleen aivosähkökäyrästä olisi tietoja.

Vierailija
29/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta minulla oli joulukuussa aivan kamala kokemus. En yleensä näe unia, joita muistaisin. Itse asiassa en muista kuin yhden unen lapsuudestani, siitä on aikaa vuosikymmeniä.

Näin joulukuussa unen, jossa tapoin kaksi ihmistä puukolla. Se oli niin todentuntuinen että nyt, 3 kk sen jälkeen, näen sen vielä edessäni kuin todella tapahtuneen asian. Mistä ihmeestä tuollainen painajainen tuli mieleeni. Muistan toisen ihmisen nimenkin, aivan outo ja tuntematon. Löysin ihmisen facebookista. Ei ole suomalainen. En aio ottaa yhteyttä, ettei tuo vain ole enne tai jotain muuta kamalaa. Hyi.

Minä näin pari vuotta sitten hyvin aidon tuntuisen unen että Suomessa oli sota ja unessa kaksi sotilasta tappoi minut ampumalla lähiön parvekkeen alle. Olen huomannut, että nikotiini aiheuttaa noita rajuja unia helposti. Jos herää yöllä ja polttaa röökin, ottaa niksatabletin yms.

Mutta aiheeseen, en usko että ihminen voi kuolla täysin itse huomaamatta, edes yöllä. Kyllä siinä jotain tajuaa, aistii. Hitostako tietää, mutta tuntuu näin.

Vierailija
30/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi nirri lähtee huomaamatta. Pitää kokeilla joskus.

Vierailija
31/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä kuoli, luultavasti sydänkohtaukseen, siten, että yhtäkkiä voimat alkoi tuolilla istuessa vähetä. Ei pysynyt tasapaino, vaan kallaitui. Nousi ylös ja sanoi haluavansa mennä sänkyyn. 

Sinne autettaessa tai sinne juuri päästyä kuoli. 

Ei huutanut, ei valittanut, ei korahtanut. 

Vierailija
32/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta minulla oli joulukuussa aivan kamala kokemus. En yleensä näe unia, joita muistaisin. Itse asiassa en muista kuin yhden unen lapsuudestani, siitä on aikaa vuosikymmeniä.

Näin joulukuussa unen, jossa tapoin kaksi ihmistä puukolla. Se oli niin todentuntuinen että nyt, 3 kk sen jälkeen, näen sen vielä edessäni kuin todella tapahtuneen asian. Mistä ihmeestä tuollainen painajainen tuli mieleeni. Muistan toisen ihmisen nimenkin, aivan outo ja tuntematon. Löysin ihmisen facebookista. Ei ole suomalainen. En aio ottaa yhteyttä, ettei tuo vain ole enne tai jotain muuta kamalaa. Hyi.

Luetkohan enää tätä? Sulla on näköjään taipumus parasomniaan. Voisit kokeilla sellaista, että ikäänkuin kerrot tuon painajaisen itsellesi uudelleen, mutta muutat sitä ilta illalta lempeämpään suuntaan. 

Tai sitten alat selvittää tuota asiaa. Ei tarvitse ottaa yhteyttä siihen ihmiseen, mutta saisitkohan selville, mistä tiedät hänet ja mikä yhteys teillä on.

Painajaisunet on sitä, kun aivot ei pysty ratkomaan jotain vakavaa asiaa. Onko elämässäsi nyt jotain suurta menossa tai ahdistaako?

Parasomniat on ärsyttäviä. Itselläni on taipumus nousta ylös. En yleensä tee mitään, mutta mies säikähtää kun seison sängyn vieressä silmät auki.

Vierailija
33/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi karmea tapa lähteä yöllä olisi verensyöksy, eli alkoholin aiheuttamat ns. varikset, suonikohjut kurkussa puhkeavat yhtäkkiä ja suusta tulee litratolkulla verta ja kuolet verenhukkaan. Siivoojilla on edessä aika dramaattinen näky. 

Mm. Badding kuoli noin. Noita tapahtuu nykyäänkin.

Vierailija
34/34 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi karmea tapa lähteä yöllä olisi verensyöksy, eli alkoholin aiheuttamat ns. varikset, suonikohjut kurkussa puhkeavat yhtäkkiä ja suusta tulee litratolkulla verta ja kuolet verenhukkaan. Siivoojilla on edessä aika dramaattinen näky. 

Mm. Badding kuoli noin. Noita tapahtuu nykyäänkin.

Mitä tuollainen on?

Miehen sukulainen oksensi juuri ennen kuolemaansa hieman verta. Ei juonut eikä tupakoinut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi