Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paniikkikohtaus yöllä

Vierailija
11.03.2025 |

Moi

Onko kellään ollut? Heräsin viime yönä sydämentykytykseen, tärinään, ääreisverenkierron kylmyyteen ja rintakehän puristukseen. Minulla on kahdesti aiemmin ollut paniikkikohtaus, muttei koskaan ennen yöllä. Eikä minulla edes ole nyt stressiä! Mikä ihme tämän voisi aiheuttaa? Se adrenaliiniryöppy mikä siinä tulee, on aivan kauhea. Ihan kuin olis keskellä yötä vuoristoradan jyrkimmässä laskussa. Kontrasti unen jälkeen on valtava.

Onko keltään löytynyt somaattista syytä paniikkikohtauksen taustalta? Itseltäni otettiin ensimmäisten kahden kohtauksen jälkeen EKG ja sydänmerkkiaineet, mutta ne oli kunnossa. Olen miettinyt mahdollisia lisämunuaisen sairauksiakin. Vai voiko paniikkikohtaus tosiaan tulla ilman syytä, keskellä yötä, rauhalliseksi kokemassani elämäntilanteessa?

Ahdistaa mennä illalla nukkumaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli, kun uniapneaani ei ollut vielä todettu. Ambulanssikin haki kerran yöllä, kun luulin sydänkohtaukseksi, sydänmerkkiaineet ja ekg oli kunnossa.

Unihalvauksiakin on usein. Ja monesti järkky päänsärky herätessä, pää oli kuin räjähtämäisillään.

Vaikea-asteinen uniapnea todettiin selällään maaten, keskivaikea kyljellään.  Yhtään normaalia unenrakennetta ei ollut näkyvissä. Kaikki lukemat hirveästi pielessä.

C-pap hoito poistanut kaikki ikävät oireet. 

Vierailija
22/22 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unihalvaus...

Paskahalvaus... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi