Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyytäisitte äitinne hautajaisiin hänen sisaruksensa, joiden kanssa eivät enää paljon olleet tekemisissä. Lähinnä soittelivat pitkin vuosia.

Vierailija
11.03.2025 |

Asuvat lisäksi toisella puolella Suomea, joten olisi kohteliasta tarjota heille oikein ruokaa kahvitarjoilun lisäksi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no haloo, tietenkin

Vierailija
2/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy hakuavatko tulla. jutelkaa. ovatko terveitä, matkarasitus, hotelli tai lennot ,matka väsyttää. mutta toi ruoka,onko jälkijuhlassa vain kakkukahvi,vai ruokatarjoilu.  eli kaikille.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hautajaisiin kutsuta. Sen kuin ilmoitat, koska ovat ja saavat tulla jos ovat tullakseen.

Vierailija
4/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioluutio. 

Itsekkyys.

Vierailija
5/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hautajaisiin kutsuta. Sen kuin ilmoitat, koska ovat ja saavat tulla jos ovat tullakseen.

Ilmoitushan on kutsu.

Vierailija
6/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai.

Vierailija
7/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että totta kai, mutta oma äitini sanoi tuossa syksyllä että hänen sisaruksiaan ei sitten kutsuta hautajaisiin. Eivät kuulemma ole enää niin hyvissä väleissä.

Vierailija
8/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kutsuisin. Sisarukset jätetään kutsumatta hautajaisiin vain siinä tapauksessa, että ollaan todella pahoissa riidoissa tai että vierasjoukkoja pitää rajoittaa koronarajoituksen kaltaisen poikkeustilanteen takia.

Vierailija
9/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysessä on kuolleen hautajaiset ei omat. He kenen kanssa on ollut yhteydessä ja jos on oma tahto nin ne kutsutaan. Jos joku kokee ettei halua tulla ei ole pakko. Kantajat ja apu tulee tarvittaessa vaikka seurakunnalta.

Vierailija
10/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Kun ikää tulee , ei ehkä ole enää voimia matkustaa tapaamaan ihmisiä, jotka asuvat kaukana. Se puhelinyhteys on silloin ainoa tapa pitää yhteyttä eikä kertoo siitä, että olisi jotenkin etäännytty tms 

Vierailija
11/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuolen olen viimeinen sisaruksistani -ehkä. Hautajaisiin ei ainakaan  yksikään tule, sisarusten puolisoita yksi elossa.  Nyt haudattiin yksi sisarus, olin lähimpänä omaisena yksin etupenkissä. Kaksi elossaolevaa, yli 90, eivät kykene enää.

Ihan minä itte kertomus mutta kai sisarukset ovat ne joille ilmoitetaan ja kutsutaan.

Vierailija
12/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kutsuisin.

Vierailija
13/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika. Onko itselläsi sisaruksia? Miltä tuntuisi, jos ei kutsuttaisi heidän hautajaisiinsa?

Sisarukset ovat lähiomaisia, vaikka yhteydenpito vanhemmalla iällä olisikin ollut vähäistä. Omien lasten, puolison ja vanhempien ohella sisarukset ovat erityisessä roolissa vainajajan elämässä. Olisi aivan hirveää, jos minua ei kutsuttaisi veljeni hautajaisiin (vaikka uskonkin kuolevani ennen häntä ja hänen olevan yksi arkunkantajistani).

Poikkeus edellä kirjoittamastani ovat vain avoimen vihamieliset välit ja vainajan oma toive, ettei sisaruksia kutsuta. Muuten sisaruksilla on aina itsestäänselvä paikka saattoväessä.

Vierailija
14/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika. Onko itselläsi sisaruksia? Miltä tuntuisi, jos ei kutsuttaisi heidän hautajaisiinsa?

Sisarukset ovat lähiomaisia, vaikka yhteydenpito vanhemmalla iällä olisikin ollut vähäistä. Omien lasten, puolison ja vanhempien ohella sisarukset ovat erityisessä roolissa vainajajan elämässä. Olisi aivan hirveää, jos minua ei kutsuttaisi veljeni hautajaisiin (vaikka uskonkin kuolevani ennen häntä ja hänen olevan yksi arkunkantajistani).

Poikkeus edellä kirjoittamastani ovat vain avoimen vihamieliset välit ja vainajan oma toive, ettei sisaruksia kutsuta. Muuten sisaruksilla on aina itsestäänselvä paikka saattoväessä.

Äitipuoleni sisaruksia ei kutsuttu hänen hautajaisiinsa, koska eivät olleet missään tekemisissä. 

Vierailija
15/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitipuoleni sisaruksia ei kutsuttu hänen hautajaisiinsa, koska eivät olleet missään tekemisissä. 

Tästä ei vielä selviä, kuka päätti olla kutsumatta ja mitä sisarukset asiasta ajattelivat. Jos ei ole vihanpitoa, kohteliasta on kutsua ja antaa sisaruksen itse päättää, kokeeko tarpeelliseksi osallistua.

Vierailija
16/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei vielä selviä, kuka päätti olla kutsumatta

Lähimmät omaiset, eli siis lapset ja heidän isänsä päättivät olla kutsumatta. Sisaruksia ei kutsuttu, koska äitipuoli ei itsekään pitänyt heihin mitään yhteyttä, ei ollut mitään vihanpitoa mutta nämä ei vaan kuuluneet hänen elämäänsä. En tiedä mitä nämä sisarukset ajattelivat, en edes tiedä kuka heille kertoi äitipuolen kuolemasta ja miten.

Vierailija
17/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisitte? Kenelle toiveesi esität? 

Vierailija
18/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna jutustelin perheelle, ettei mun hautajaisista tarvi huudella muille, jos ette halua. Pitävät peijaiset omassa porukassa. Olen sisarusteni kanssa tekemisissä lähinnä somen välityksellä. Ei mitään henkilökohtaista vuosiin. Tai kävin mä yhden veljen tyttären 12 v synttäreillä juuri, mutta siinä se.

Oman äitini hautajaisista tuskin alkaisin kellekään kertomaan. Ei kiinnosta soitella. No, sisarukset tietää tämän mun asenteen, niin ehkei ne jää vanhimman harteille. Pitäkööt minkälaiset haluaa. En osallistu. Äidin kanssa mä en tule toimeen.

Vierailija
19/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähimmät omaiset, eli siis lapset ja heidän isänsä päättivät olla kutsumatta. Sisaruksia ei kutsuttu, koska äitipuoli ei itsekään pitänyt heihin mitään yhteyttä, ei ollut mitään vihanpitoa mutta nämä ei vaan kuuluneet hänen elämäänsä. En tiedä mitä nämä sisarukset ajattelivat, en edes tiedä kuka heille kertoi äitipuolen kuolemasta ja mite

Olipa ikävästi tehty vainajan puolisolta ja lapsilta. Sitten ymmärtäisin, jos tämä oli nimenomaan vainajan oma toive.

Vierailija
20/24 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähimmät omaiset, eli siis lapset ja heidän isänsä päättivät olla kutsumatta. Sisaruksia ei kutsu

Olipa ikävästi tehty vainajan puolisolta ja lapsilta. Sitten ymmärtäisin, jos tämä oli nimenomaan vainajan oma toive.

Miten niin ikävästi?

Hautajaisiin kutsuttiin vain sellaisia ihmisiä joiden kanssa oli ollut tekemisissä. Näiden niin sanottujen sisarusten kanssa ei ollut ollut tekemisissä koskaan. Miksi ihmeessä nämä olisi pitänyt kutsua hautajaisiin vain siksi että sama mies oli sattunut heidät siittämään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi