Siis peseekö jotkut ihmiset muka tyynyt ja peitotkin?
En ole ikinä kuullut että joku pesisi tyynyt ja peitot joskus? Eihän niitä tarvitse pestä kun koko ajan siinä on tyynyliina suojaamassa?
Itsellä on varmaan 15 vuotta vanhat tyynyt ja peitot enkä ole ikinä pessyt.
Kommentit (96)
Meillä pestään varmaan 4 kertaa vuodessa, ellei useamminkin.
Samalla rykäisyllä pestään patjojen suojukset. Ihmisestä irtoaa vaikka mitä inhottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä ikäisiä olette mutta tuntuu että nykyajan ihmisillä ei mitään käsitystä mikä on hygienia.
Tämä. Hyvä esimerkki kun katsoo ihmisten farkkuja, todella likaisia jne.
20 vuotta sitten omassa nuoruudessani oli ohjeena, että farkkuja ei tarvitsisi pestä ollenkaan, pelkkä tuuletus riittää. Onkohan vieläkin sama ohje liikkeellä?
Ei oikeasti tuollaista neuvoa ole ollut ikinä. Olet lukenut jonkun vitsin tai läpällä heitetyn jutun, jonka olet uskonut totena.
Aika iso läppä kun eri puolella Suomea asuvat kaverit olivat mukana samassa läpässä, samoin kuin heidän kaverinsa
Siis lisää valeuutisiin uskoneita. Minkälaisia vähäpäisiä ihmisiä sinun kaverisi oikein ovat?
Voi ap, sulta unohtui taas se ööh tästä aloituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä ikäisiä olette mutta tuntuu että nykyajan ihmisillä ei mitään käsitystä mikä on hygienia.
20 vuotta sitten omassa nuoruudessani oli ohjeena, että farkkuja ei tarvitsisi pestä ollenkaan, pelkkä tuuletus riittää. Onkohan vieläkin sama ohje liikkeellä?
Muistat väärin, kyseessä oli villavaate.
Et ole tosissasi. Ostatko tosiaan joka vuosi uudet tyynyt ja peitot? Totta sekin, että halpiksia on turha pestä, kun ne rähjääntyvät siinä pilalle. Untuvatyynyt ja peitot voi pestä vaikka 20 kertaa.
Minäkin elin nuoruutta yli 20 vuotta sitten, mutta en ole ikinä kuullut, että farkkuja ei tarvitse pestä. Oikealle villalle riittää kyllä pitkään tuuletus eikä tarvitse pestä kuin kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en pese farkkuja juuri ikinä. Ehkä kerran vuodessa jos niissä on selkeästi kaikkea kuraa yms. Ne muuttuu aina jalassa epämukavammaksi joka pesun jälkeen. Normaalisti ne farkut mitä tykkää paljon käyttää tuntuu jalassa yhtä hyvältä kun vetäisi kollarit jalkaan. Kun niitä pesee, ne muuttuu kovemmaksi ja kireämmäksi.
Pesen lakanat ja tyynyn päälliset 4 päivän välein. Samalla tuuletan ja kopistelen peiton ja tyynyt ulkona ja tuulettuvat. Kerran kuussa pesen tyynyt ja peiton. Tomuutan samalla patjat pihalla. Imuroin 2 kertaa viikossa. Tiskaan joka päivä. Löytyis vain mukava nainen lenkilla ja muutenkin elämään. <3
M40
Minä pesen, molemmat. Kerrankin pesin sohvatyynyn varalta kolmeen kertaan peräkkäin kun persu oli istunut sillä. Eihän koskaan voi olla tarpeeksi varovainen persujen ja niissä pesivien syöpäläisten, esim. luteiden suhteen tai sukupuolitautien. Psyykkiset taudit eivät onneksi tartu. Olisin voinut saada psykopatian tms.
Ap ei varmaankaan myöskään ymmärrä, että peseekö ihmiset mukamas jääkaapin välillä? Siis miten niin se pitää pestä? Siellähän on ruokaa. Ei ruoka ole likaista. Että näinkö on, myönnä olevasi sotta-liisa ja elät saastan keskellä.
siis oon kans kuullut et farkut pestään harvemmin aluksi mut kyllä ne pestä pitää kuitenkin käytössä likaantuu.
Mulla on tempur 7 cm petauspatja. Oli kallista eikä sitä voi pestä.
Jos joku tässä on likainen, niin se.
Peitto pysyy paremmin puhtaana.
Todellakin pesen tyynyt ja peitot jouluksi ja juhannukseksi. Ja kerran vuodessa pesen petauspatjan päällisenkin. Tarvittaessa ostetaan uusia.
Siis öööh. Toivottavasti pesee muutkin kuin minä.
Ihan varmasti pesen pari kertaa vuodessa tyynyt ja kerran peiton, vaikka on liinavaatteet. Ihminen hikoilee päästä tosi paljon ja mm kuolaa valuu suusta yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tempur 7 cm petauspatja. Oli kallista eikä sitä voi pestä.
Jos joku tässä on likainen, niin se.
Peitto pysyy paremmin puhtaana.
MInulla on paksun petarin päällä 2 cm paksuinen patjansuojus, mikä on nopea pestä ja kuivata.
Vierailija kirjoitti:
Olen kummastellut samaa 🙄
Pari kertaa vuodessa pitää pestä. Tyynyjä en tosin ehdi kun ne littaantuu piloille niin nopeasti, että joudun joka vuosi ostamaan uuden.
Mutta siis tottakai pitää pestä.
Aika iso läppä kun eri puolella Suomea asuvat kaverit olivat mukana samassa läpässä, samoin kuin heidän kaverinsa