Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotteko ä-nlassa vanhat huume/alkoholikokeilut? Entä sukupuolitaudit?

Vierailija
10.03.2007 |

Jos ovat jo parantuneet ja esim. pilveä on polttanut joskus vuosia sitten, niin onko niillä merkitystä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäneenä teininä kaikenlaisia nappeja ja polttaneeni pilveä...

minusta oli raskauden takia tärkeää kertoa kaikki,vaikutti tai ei.

Rehellinen kannattaa olla,ei ne sun lastas pois ota sulta eikä levitä tietoa eteenpäin.

Vierailija
2/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi pitäisi? 10 vuotta sitten tapahtunut pilven poltto ei liity nykypäivään enää millään tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkoholinkäytstähän kysytään vaan kuinka paljon ennen raskautta ja raskauden aikana, joten eiköhän tällä tarkoiteta melko lähimenneisyyttä, eikä kuinka paljon tuli dokattua kymmenen vuotta sitten.

ja kerron, ei ole mitään salattavaa.

Vierailija
4/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rupesin odottaa esikoista kun olin 18v ja vielä 17v poltin....sitä.

eli ei ollut kymmenen vuoden takaisista asioista kyse =)

Vierailija
5/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olin heidän mielestään " huumeäiti" ja kuuluin huumepolille. Onneksi nostin sellaisen metelin, että sitten lopulta pääsin.

Vierailija
6/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei tullu mitään...kait neuvolakohtaista tämäkin

t.2

Vierailija
7/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse absolutisti ja kun en osannut kertoa syytä tähän, minua kytättiin kuin alkoholistia. Neuvolan täti kyseli joka jumalan kerta vihjailevia kysymyksiä, kunnes lopulta tajusin mistä on kyse.

Vierailija
8/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pohjois-pohjanmaalla kävin neuvolassa.

olen saanut toisen lapsen ja silloin automaattisesti vetivät viivan sen huumeidenkäyttö jutskan kohdalle.

Vierailija
9/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolatädit suhtautui ihan ok, synnärillä yksi kätilö oli HYYTÄVÄ niin kauan kun sai ns. huumepissan vauvalta. Sit suhtautuminen muuttui. Kannattaa puhua rehellisesti. En kyllä itekkään olisi varmaan mitään kymmenen vuoden takaisia pössyttelyjä alkanut selostamaan.

Vierailija
10/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat tapahtuneet vuosia sitten, joten minusta niillä ei ole mitään merkitystä, paitsi sukupuolitaudista kerroin.

Mutta kannabiskokeiluista ja alkosta sekä tupakasta en.

En kertonut, koska ne tiedot eivät vastanneet sen hetkistä, eikä tämän hetkistä todellisuutta.

Lopetin alkoholin juonnin kokonaan jo silloin, kun yritimme vauvaa, samoin tupakan ja kannabis kuului vain villiin nuoruuteen.

Nykyiset arvoni ja uskontoni kieltävät alkoholin käytön kokonaan ja noudatan sitä kieltoa.

Vierailija
11/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

e joku marin polttaminen nuorena on ihan sama. ei sellaiset kylla heita kiinnostakaan. mielestani heilla on sen verran kiire, etta pysytaan ihan vaan asiassa.

Vierailija
12/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että poltin pilveä 15-vuotiaana ei mielestäni ollut oleellinen tieto.

Vierailija
13/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen huumemenneisyys sulla siis oikein oli, kun noin tarkkaan sitä syynäsivät?

Vierailija
14/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei niillä ollut mitään tekemistä tämän hetkisen tilanteen kanssa.

Ja samoin runsaan alkoholin käytön joskus 20v:nä jätin kertomatta, mitä sillä nyt on enää väliä.

Vierailija
15/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuosia sitten polttanut niin mitä sitten? Ei mitään. Jos olet käyttänyt suonensisäisiä, voit olla hi-viruksen tai hepatiitin kantaja. Ja tätä ne neuvolassa haluavat tietää! Ei ole tarkoitus leimata ketään huonoksi äidiksi tms. Samoin kun sukupuolitaudeista. Ihan sen takia kysytään, kun jotkut niistä lisäävät kohdunulkoisen raskauden riskiä yms. Ja kyllä minä ainakin sanoisin noista, jos olisi syytä! Pilven poltolla ei ole mitään merkitystä, joten sitä en sanoisi.

Vierailija
16/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

käyttäneenä teininä kaikenlaisia nappeja ja polttaneeni pilveä...

minusta oli raskauden takia tärkeää kertoa kaikki,vaikutti tai ei.

Rehellinen kannattaa olla,ei ne sun lastas pois ota sulta eikä levitä tietoa eteenpäin.

nykyään rekisteröidään kaikki, ja jonkun tiukkapipo neuvolantädin mielestä 10 v takaiset kokeilut voivat vaarantaa lapsesi.. itse en kertonut!

..joskus kerroin koulun terkkarille kokeilleeni pilveä, yrittivät pakottaa minut huumetesteihin ja kirjasivat ylös että minulla on huumeONGELMA ja kaikkiopettajatkin " tiesivät" siitä... että sen takia en IKINÄ kerro kokeiluista kenellekkään terveysviranomaiselle!

Vierailija
17/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se katsotaan aika tarkkaan ja jos merkintää kokeilustakin niin lapsesta otetaan huumepissa. Näin Kättärillä.

Vierailija
18/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuo huumeidenkäyttö kysymyksellä tarkoitetaan suonensisäisiä.... Pilven poltolla ei ole mitään merkitystä, joten sitä en sanoisi.

Vierailija
19/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapsiltani ei moista ole otettu,vaikka kerroin tosiaan ne kokeiluni.

t.2

Vierailija
20/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko äiti käyttänyt huumeita. Siinä näkyy siis kaikki huumaavat lääkkeet ja kannabikset sun muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi