Muovikassin hinta vaihtelee 26-39 sentin välillä eri kaupoissa. Rullassa myytävä roskapussi maksaa jopa vain neljä snt
Ihan hullua että joku ostaa kauppakasseja roskapussiksi.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin alkaa ostaa roskapusseja rullassa siinä vaiheessa, kun ne on yhtä isoja ja kestäviä kuin kaupan muovikassit. En ole ainakaan vielä löytänyt riittävän kestäviä pusseja rullatavarana.
Kaupan kassi = valmiiksi reikiä joista valuu vähäinenkin neste roskikseen. Jep jep pese sitten hissi, roskis, portaikko jne.
Ei pidä paikkaansa. Kaupan kassi kestää sentään jotakin, rullapussit eivät. Jos kaupan kassi pettää, se on pakattu väärin jo kenties kaupassa ja myöhemmin roskia laittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haudotteko kuinka pitkään roskia kotona sisällä? 👀Pari kertaa viikossa vähintään roskat ulos oikeisiin kierrätyksiin.
Kodeista on tullut kaatopaikkoja pakollisen biojätteen keräyksen takia. Mistään ei saa biojätettä kestäviä pusseja. Muoviset biopussit eivät kestä kahvin suodatinpusseja eivätklä muita kosteita biojätteitä. Paperisista tulee kaikki läpi. Olen kokeillut eri merkkisiä paperipusseja.
Omakotitalossa on (varsinkin kesällä hyvällä säällä) helppoa, kun kerää bioroskat aterialta yhteen astiaan ja kävelee pihan poikki kippaamaan sen astian sisällön suoraan kompostoriin. Mummolassa aikoinaan kerättiin kompostiroskat ja nesteet samaan ämpäriin ja käytiin kippaamassa se tunkioon. Ei siinä pelattu minkään biopussien kanssa.
Ne 4 sentin roskapussit hajoaa heti kun niihin laittaa jotain vähänkin terävää ja painavaa. Ei ole kivaa kun roskat leviää ympäri kämppää, rappukäytävää tai pihaa, joten käytän vahingoista viisastuneena roskapusseina kauppakasseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haudotteko kuinka pitkään roskia kotona sisällä? 👀Pari kertaa viikossa vähintään roskat ulos oikeisiin kierrätyksiin.
Kodeista on tullut kaatopaikkoja pakollisen biojätteen keräyksen takia. Mistään ei saa biojätettä kestäviä pusseja. Muoviset biopussit eivät kestä kahvin suodatinpusseja eivätklä muita kosteita biojätteitä. Paperisista tulee kaikki läpi. Olen kokeillut eri merkkisiä paperipusseja.
Käytä mainoslehtiä tai sanomalehtia. Niistä voi tehdä usean sivun paksuisia.
Eipä nämä nuoret aikuiset niitä älyä käyttää. Ovessa lappu ei ilmaisjakelua, uutisetkin luetaan diginä jne, eli paperilehtien ja -kirjojen lukeminen on suurin piirtein stanasta seuraavaa eli synti suorastaan. Totuudessaan sanomalehtipaperi on yksi parhaista ja monipuolisimmista talouspapereista.
Kaikki muovipussit hajoaa nykyään käsittämätömäm helposti. Isältäni perimäni Anttilan vanhan muovipussi on kestänyt hyvin jo useita kymmeniä käyttökertoja, vaikka sitä ei taatusti myyty minään kestokassina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin alkaa ostaa roskapusseja rullassa siinä vaiheessa, kun ne on yhtä isoja ja kestäviä kuin kaupan muovikassit. En ole ainakaan vielä löytänyt riittävän kestäviä pusseja rullatavarana.
Nämä on todella kestäviä roskapusseja: https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-jatekassi-30l-25kpl-musta/6415711…
Nämä ovat kaikkein kestävimmät 30L pussit: https://www.biltema.fi/koti/keittio-ja-kotitalous/kulutustarvikkeet/muo…
36: Ihanko itse viitsit lähteä pitkien matkojen päästä hakemaan ja palauttamaan purkkeja autottomana, eikä suoraa bussiyhteyttäkään ole? Laita nyt hyvä ihminen valot päähäsi, kun näyttävät jo sammuneen. Ymmärrätkö sinä edes ollenkaan, mitenkä paljon sitä roipetta tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin myös meillä biojäte pussi menee roskiin muovikassissa kantaen kun muuten ne todellakin fuskaa matkalla bioroskiin. Tosin se muovikassi on vain kuljetukseen ja tulee takaisin sisälle seuraavaa kuljetusta kertaa odottamaan,huuhtaisun jälkeen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät kateellisena vikuu kun ei ole edes kaupaun muovipusseihin varaa. Minua ei muutama sentti extraa haittaa kun töissä käyn, niin rahat riittää. Teidänkin työttömien kannattaisi kokeilla töitä!
Kauppakassista statussymboli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä kaupan muovikasseissa on yleensä jossain reikiä, kun joku ostoksen kulma tulee kassista läpi.
Niitä reikiä tulee silloin, jos ei ole osannut pakata ostoksia kassiin oikein.
Miten ananas pakataan oikein?
Laita se muiden ostosten KESKELLE, jotta ei ota kiinni pussin seinämiin, pölkkypää.
Vierailija kirjoitti:
36: Ihanko itse viitsit lähteä pitkien matkojen päästä hakemaan ja palauttamaan purkkeja autottomana, eikä suoraa bussiyhteyttäkään ole? Laita nyt hyvä ihminen valot päähäsi, kun näyttävät jo sammuneen. Ymmärrätkö sinä edes ollenkaan, mitenkä paljon sitä roipetta tulee?
Oletko ryypännyt korttisi hyllylle, vai missä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ryypännyt korttisi hyllylle, vai missä on ongelma?
No money my honey:) Aika kalliiksi tulee auton ostaminen tuollaista asiaa varten, kun mulla on ruokakauppakin vain puolen kilsan päässä. Nyt ne valot uudelleen päähän!
"Muovikassin hinta vaihtelee 26-39 sentin välillä"
Siis 1,56 - 2,34 markkaa per kassi.
Vierailija kirjoitti:
Bio joka päivä ja muut roskat tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bio joka päivä ja muut roskat tarpeen mukaan.
Käyhän se tuo roskien ulos kiikuttaminen päivittäin jonkinlaisena harrastuksena, jos muuta sisältöä elämässä ei ole. Mulla ei tule biojätettä edes viikossa niin paljoa, että olisi järkeä niitä tuon tiheämmin kuskata ulos. Kun ruoka on tehty, se syödään kaikki eikä tyhjennetä bioon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tämmöinen kassi aina kauppakeikalla: https://ticketothemoon.com/products/eco-bag-large-premium se menee niin pieneen myttyyn että melkein hukkuu taskunpohjalle ja kestää paljon enemmän kuin speksi 15kg. Se on laskuvarjosilkkiä, 75g, 46x46x6cm, tilavuus 30L. Tuon lisäksi lompsassa on yksi Liiterin 25L rokepussi siististi taiteltuna pienempiä ostoskeikkoja varten.
Unohdin selittää että hommasin noita kasseja siksi että niissä on olkahihna, rupesi ketuttamaan kun oli kädet aina punaisilla viirulla ja kipeänä kaupankassien kantamien jälkeen. Olalla kantaen on ovien aukaiseminen ja avainten käyttö ym. helppoa. (Kasseissa on myös käsikahvat, ne on jännästi jemmattu, vahingossa löysin ne monen kk käytön jälkeen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa on (varsinkin kesällä hyvällä säällä) helppoa, kun kerää bioroskat aterialta yhteen astiaan ja kävelee pihan poikki kippaamaan sen astian sisällön suoraan kompostoriin. Mummolassa aikoinaan kerättiin kompostiroskat ja nesteet samaan ämpäriin ja käytiin kippaamassa se tunkioon. Ei siinä pelattu minkään biopussien kanssa.
Kompostori saatiin joltain tutulta mutta eihän se toiminut. Biojätettä tulee niin vähän. Ruokaa ei jää tähteeksi juuri ollenkaan, eniten on kahvin suodatinpusseja ja kananmunan ja hedelmien kuoria. Nykyään kerran viikossa suunnilleen taloyhtiön astiaan se pikku nyytti heitetään.
Ei **ttu mitä kauppakassi-elitistejä tässä porukassa
Voithan kantaa ostokset kotiin roskapussissa, jos kehtaat.
Miten ananas pakataan oikein?