Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkonäöllä on väliä, vai onko?

Vierailija
11.03.2025 |

Otsikon ensiksimainittua lausetta kuulee usein, mutta onko se ihan totta?

Minusta ulkonäkö on käyntikortti ja varsinkin ensimmäisessä tapaamisessa uuden ihmisen kanssa, sillä on merkitystä mielestäni. Ulkonäkö viestittää myös sisäisestä maailmasta joskus useitakin asioita. 

Onko tämä usein toistettu lausahdus melko uusi ilmiö kuitenkin liittyen esim. lihavuuteen, joka on räjähdysmäisesti levinnyt.  Toki jokainen osaa erotta perityt asiat ihmiset ulkonäössä.

Entä parisuhdeasioissa? No, varmasti on väliä, kumppanin ulkonäön täytyy miellyttää. Mitä mieltä olette? Olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä, mitä vain.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöllä on väliä. En ole itse sen yläpuolella että näen heti onko joku hyvinvoivan ja yleisesti kauniin/komean näköinen. Tai onko rankasti ali-tai ylipainoinen, jonkin päihteen tai lääkityksen tai sairauden pöhöttämä tai näivettämä jne. Onko siistit vaatteet, onko puhdas, onko hiukset järjestyksessä. Tämä siitä huolimatta etten itse laittaudu mitenkään, juuri ja juuri katson ettei hiukset huovu takkuun ja olen köyhä eli vaatteet on mitä on. 

Parisuhteessa sillä vasta onkin väliä mutta riippuu aina ihmisestä että miten. Itse tykkään hieman poikkeavan näköisistä miehistä. Hoikka ja sporttinen nättipoika ei kiinnosta, eikä "tavallinen mies". Mutta ei se tarkoita etten olisi pinnallinen, ainoastaan että minulla on keskiverrosta huomattavasti poikkeava miesmaku. 

Vierailija
22/30 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöllä on väliä. En ole itse sen yläpuolella että näen heti onko joku hyvinvoivan ja yleisesti kauniin/komean näköinen. Tai onko rankasti ali-tai ylipainoinen, jonkin päihteen tai lääkityksen tai sairauden pöhöttämä tai näivettämä jne. Onko siistit vaatteet, onko puhdas, onko hiukset järjestyksessä. Tämä siitä huolimatta etten itse laittaudu mitenkään, juuri ja juuri katson ettei hiukset huovu takkuun ja olen köyhä eli vaatteet on mitä on. 

Parisuhteessa sillä vasta onkin väliä mutta riippuu aina ihmisestä että miten. Itse tykkään hieman poikkeavan näköisistä miehistä. Hoikka ja sporttinen nättipoika ei kiinnosta, eikä "tavallinen mies". Mutta ei se tarkoita etten olisi pinnallinen, ainoastaan että minulla on keskiverrosta huomattavasti poikkeava miesmaku. 

Minkälainen olisi komea mies silmääsi? Hieman roiston ja korston oloinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöllä tarkoitetaan varmasti muutakin kuin naamaa ja kropan kokoa ja muotoa. Kuten ns. huoliteltua ulkonäköä, joka voi tarkoittaa siistiä, asiallista, tyylikästä, viehättävää, kaunista tilannekohtaista pukeutumista sekä siistiä, puhdasta, hoidettua, huoliteltua hygieniaa, hiuksia, hampaita, ihoa, hajusteita, ehostusta, partaa, karvoitusta. Jos kauniskin nainen on ns. liikaa laitettu -- räikeä meikki, yökerhoasu, isot tekoripset ja kynnet, iso ja epäluonnollisen värinen tukka -- yökerhomaailman ulkopuolella esim. työelämätilanteissa, silloin "ulkonäöllä on väliä." Jos mies tulee ekoille treffeille hampuusin näköisenä, pesemättömänä, parta ja tukka rehottaen, huonolla suuhygienialla, silloin "ulkonäöllä on väliä," vaikka olisi raamikas ja komeakin mies. Näissä tilanteissa ulkonäön perusteella tehdään päätelmiä myös henkilön persoonasta ja luonteesta.

Vierailija
24/30 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus vähentää miehellä testostenorin määrää ja aiheuttaa sekä miehellä että naisella matala-asteista tulehdusta, joka taas altistaa sydän- ja verisuonitaudeille. Joten kyllä ainakin hoikkuuden suosimiselle on ihan fysiologiset perusteet.

Vierailija
25/30 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus vähentää miehellä testostenorin määrää ja aiheuttaa sekä miehellä että naisella matala-asteista tulehdusta, joka taas altistaa sydän- ja verisuonitaudeille. Joten kyllä ainakin hoikkuuden suosimiselle on ihan fysiologiset perusteet.

Harvalla miehellä on hyvä testostenorin ääni.

Vierailija
26/30 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan miellyttää omaa silmää niin se riittää ulkonäön puolesta. Tärkeämpää on millainen on ihminen ja keskinäinen vuorovaikutus.

Itse en pidä omasta ulkonäöstäni ja se vaikuttaa, vaikka olen saanut kehuja.

Olen mies jos sillä on.mitään väliä.

Ulkonäössä toki näkyy myös sisäistä maailmaa, just sekin, onko itse tyytyväinen ulkonäköönsä ja itseensä muutenkin. 

Miksi et pidä ulkonäöstäsi?

Vierailija
27/30 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😎

Vierailija
28/30 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaikilla alitajuinen juttu arvioida muut ja tuo jo mainittu hoikkuus on semmoinen juttu, että olen lukenut miehistä, jotka haluavat perheen, että hoikka nainen valitaan jotenkin alitajuisesti lasten äidiksi kuin tukevampi.  Alitajuntahan ohjaa monessa asiassa, muttei tämä välttämättä ole mikään alitajuinen juttu.

Hoikka nainen on lihavaa hedelmällisempi. Simple as that. Olemme oikeasti ihan vain apinoita kehittyneessä yhteiskunnassa.

No entä "childbearing hips"? :D

Vierailija
29/30 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen olisi komea mies silmääsi? Hieman roiston ja korston oloinen?

No itseasiassa joo :D 

Tykkään lihaksikkaista miehistä jotka ollut ruoka-aikaan kotona. Sellaisista miehistä joiden lihasten eteen on tehty ihan helkkaristi töitä ja jos on vielä vähän juron näköinen ja sellainen "juntti" niin ah<3

Mistään oikeista roistoista en pidä ja nykyinen miehenikin on aivan kunnollinen, sali ja maatilan työt ainoat harrastukset ja hellii mun lemmikkejä ja niille askartelee kaikenlaista, mutta näyttää karskilta. 

Vierailija
30/30 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No itseasiassa joo :D 

Tykkään lihaksikkaista miehistä jotka ollut ruoka-aikaan kotona. Sellaisista miehistä joiden lihasten eteen on tehty ihan helkkaristi töitä ja jos on vielä vähän juron näköinen ja sellainen "juntti" niin ah<3

Mistään oikeista roistoista en pidä ja nykyinen miehenikin on aivan kunnollinen, sali ja maatilan työt ainoat harrastukset ja hellii mun lemmikkejä ja niille askartelee kaikenlaista, mutta näyttää karskilta."

Hyvä, että on löytynyt mieleinen sälli! Varmaan ihan pitelemätön kyntömies. 🙂