Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 38-v liian vanha saamaan vauvan?

Vierailija
10.03.2007 |

Yllättäen iski hirmuinen vauvakuume, ennestään meillä on 3 lasta. Olen aina ajatellut, etten halua enää 4-kymppisenä olla pienten lasten äiti...mutta nyt se ei enää tunnukaan huonolta ajatukselta.

Mitä mieltä täällä palstalla ollaan asiasta? En ole täällä käynyt enää pariin vuoteen, mutta jotenkin viime aikoina olen tännekin alkanut taas eksyä. Onko täällä samanikäisiä vauvojen äitejä? Tai oletko itse " vanhan" äidin lapsi, miltä se on tuntunut?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea, että meitä on muitakin! Minullakin on jo lapset isoja, mutta nyt on vaan alkanut vauvakuume pukkaamaan päälle.

Mies olisi heti valmis hommiin, mutta minua hieman mietityttää oma jaksamiseni. Olin tosi väsynyt viimeksi, kun minulla oli vauva, joka heräili yöllä useaan otteeseen.

Vierailija
2/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana poika, isot sisarukset rakastaa kovasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja odotan meidän perheen kuopusta. Ei ole ollut mitään sen suurempia ongelmia kuin aiemmissakaan raskauksissa. Itseasiassa tästä nauttii aivan eri tavoin kuin ekoista kahdesta. Eivätkä nekään mitään kärsimystä olleet. Synnytys jännittää...

Vierailija
4/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun mielipide on että ei ole liian vanha. Itsehän ne vanhemmat tietää mitä jaksavat ja missä vaiheessa.

Vierailija
5/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoan lapseni 38-vuotiaana. Hyvin meni raskaus, synnytys ja palautuminenkin oli nopeaa. Vauva-ajan jaksoin ilman ongelmia, tosin meillä on ollut hyväuninen ja perusterve lapsi, joten ei mitään ylimääräisiä stressitekijöitä. Lapsi on kohta 2-vuotias enkä vielä ole tuntenut itseäni vanhaksi äidiksi.

Vierailija
6/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli aina äiti, ei kaveri niin kuin jollain kavereillani joiden äidit olivat " teini-äitejä" . Bt, teini-äitien lapset olivat kateellisia aina hyvästä äidista :D

Nyt olen 28 vuotta ja äiti 63v ja aivan ihana pirtsakka mummo lapselleni. Tykkää kovasti, ja aina leikki pienen kanssa.

Vierailija
7/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu iltätähteen on ihan normaalitunne ja monet naiset käyvät sen läpi ' nelikymppisenä' . Silloin tulee se tunne, että nyt on viimeiset hetket menossa. Teette minkä ratkaisun tahansa, tehkää se miehenne kanssa yhdessä, ulkopuolisten mielipiteellä ja painostuksella ei saisi olla mitään merkitystä.

Vierailija
8/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 30v ja odotan toista lasta. Ajatuksena on tämän jälkeen pitää taukoa reilusti ja jos luoja suo niin juuri tuossa iässä kun ap on saada pikku kolmonen.

Vierailija
9/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan toivoa kun itse on 38 ettei hurahda vauvan hankkimiseen : ) Kun ensimmäiset on jo melkein täysi-ikäisiä ja nuorinkin 10v niin varmaan kannattaisi jo keksiä muuta ajateltavaa kuin lisääntyminen.

Mut sä tietysti teet niin kuin tykkäät : )

Vierailija
10/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin. En tiedä. Riippuu tosi paljon ihmisestä. Jos olet reipas ja vireä ikäiseksesi ja olet hyvin mukana nykyajassa, niin miksipäs ei?

Vierailija
11/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma miten ne yövalvomiset ja muut ikävyydet unohtuu ja mieleen nousevat vain ne ihanat vauvantuoksuiset hetket. En ole edes uskaltanut miehelle vielä puhua kuumeilustani...hän kun niin iloitsee, että on jo isommat lapset ja mahdollisuus harrastaa ja viikonloppuaamuina saa nukkua pitkään. Tiedän, että hän ei innostu ajatuksesta. Huoh...täytyy vaan varovaisesti aloittaa pehmittely...

Vierailija
12/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan luonnollista saada lapsia vielä 4-kymppisenä! Ja vaikka ylikin, kunhan kunto on ihan hyvä.

Vierailija
13/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari aiempaa tuli tehtyä parikymppisenä. Täytyy sanoa että nuorena jaksoin paremmin yöheräämiset ja samoin kroppa kesti ne ilman särkyä. Olen kova urheilemaan eli tuo särky kyllä johtui ihan väsymyksestä. Tuntui että itse vanheni iltatähden myötä koska väsymys näkyi mm. kasvoissa eri tavalla kuin nuorena. 2 ekaa lasta oli helppoja mutta tämä 3. oikea vilpertti:). Huomaa että pinna ei kestä yhtään mutta ei kestänyt ehkä nuorenakaan.. Nyt tämän kolmannen kanssa ei ole enää niin ehdoton kuin nuorena oli. Lapsi saa kasvaa ilman kirjoja ja tutista, vaipoista jne sai omassa tahdissa jättää pois. Nuorena oli näissä niin ehdoton. Itse olen hävennyt aina äitiäni joka teki minut 33 vuotiaana ja tuntui olevan aina niin seniili joka asiassa. Toisaalta hän jäi eläkkeelle kun aiemmat lapseni olivat vauvoja ja hänestä oli kovasti apua lastenhoidossa:) .

Vierailija
14/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

muutenkin. En tiedä. Riippuu tosi paljon ihmisestä. Jos olet reipas ja vireä ikäiseksesi ja olet hyvin mukana nykyajassa, niin miksipäs ei?

Isäni oli 43n, enkä koskaan ole kärsinyt heidän iästään!

Nyt olen itse 40v, myös pienen vauvan äiti! Tämä on ihanaa, miljoona kertaa ihanampaa kuin muistinkaan!

Kaikki riippuu omasta terveydestä ja tunteista.

Go gal!

Vierailija
15/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onhan monet julkkikset siitä esimerkkinä. Madonnakin on kohta 50 vuotias. Itse asiassa ne, jotka ovat olleet aina jotenkin ulkona siitä missä mennään, ovat olleet sitä aina.

Vierailija
16/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni vauva-aika ja yöheräämiset, vaikka herra ainokainen oli kovasti vatsavaivainen ja varsinainen puklumaakari. Tähän ikään mennessä jaksaa keskittyä muuhunkin kuin omaan itseensä, ei tarvitse olla niin täydessä tällingissä jos pistäytyy lähikaupassa, on nähnyt elämän monia puolia, iloa ja surua, ja osaa helpommin suhteuttaa asioita. Eipä silti, että lisäikä veisi lähemmäksi täydellisyyttä, ei se hitto vie sitä tee. Jos lapseni tulee häpeämään minua ikäni puolesta kouluikäisenä, niin vähänpä murheita on hänen elämässään ja äiskällä kyllä kantti kestää. Ja kyllä, pikkukakkosesta haaveilen, vaikka olen järistyttävässä 41 vuoden ikäloppuiässä. Jos ei tärppää, niin maailma ei siihen kaadu, mutta jos...

Vierailija
17/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos susta tuntuu itsestäsi että voisit haluta vielä vauvan niin siitä vain. Mielestäni ikäisesi ei ole liian vanha.

Vierailija
18/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä provoile ;)

Vierailija
19/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vahukset tekevät lapsia? Sitten lasten nuoruus ja varhaisaikuisuus tuhlautuu dementiaa ym. sairastavien vanhempiensa hoitamiseen! Ei teiniäitikään hyvä ole, 20-30 v minusta sopivin.

Vierailija
20/23 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä jaksaa, aika menee nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi