Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peikonlehden niksit nyt tarjolle

Vierailija
10.03.2025 |

Heissan, kertokaas nauvoja.

Kannattaako peikonlehti jakaa osiin vaa antaako olla kolme erillistä samassa ruukussa, niiko ollut siitä saakka ko kaupasta hakenut? Mulla aina ollut huono tuuri peikonlehtien kanssa ("viha-rakkaussuhde").

Oon vaihtanut ilmavan ja ravintorikkaseen multaa sekä lannoitan säännöllisesti ja kastelen tasaisesti.

Kasvaa uutta versoo, mutta nykyiset uudet lehden kellertää ja toki irtoo näppärästi. Isot ja vanhemmat lehdet on terveitä, tummii ja reikäsii ym.

Kaikki muut huonekasvit on aina pysynyt elossa ja kasvanut komeesti, mutta peikonlehti....se aina yllättää ja sit kuolee, iha sama mitä tekee.

Auttakaa nyt neitoo hädässä😓

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peikonlehti kellastuu niin on liian kosteaa. Älä anna kuivua välillä, mutta kuivahtaa toki! Kastelu kerran viikossa.

Vierailija
2/9 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseileekö peikonlehtesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkänlaisessa ruukussa se on?

Vierailija
4/9 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun peikonlehti lässähti ihmeellisesti, on aivan lötkö... Mistähän on kysymys...? 

Vierailija
5/9 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas juuret tursuavat ruukusta ulos. Pitäisikö vaihtaa isompi? Lehtiin ei myöskään tule reikiä.

Vierailija
6/9 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä oon tehnyt aina kaikkien kasvien kohalla ja kokkeillu myös sormin mullan kosteutta

Vierailija
7/9 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos peikonlehti kellastuu niin on liian kosteaa. Älä anna kuivua välillä, mutta kuivahtaa toki! Kastelu kerran viikossa.

Tätä oon tehnyt aina kaikkien kasvien kohalla ja kokkeillu myös sormin mullan kosteutta

Vierailija
8/9 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkänlaisessa ruukussa se on?

Mää en harrasta mtn umpiruukkuja. Pidän kasveja aina "istutusruukussa" tai saviruukussa. Nyt se on just semmosessa istutusruukussa ja se upotettuna koristeruukkuun ja sen pohjalla soraa ettei vesi jää lillumaan. Jos ymmärsit😅😅 mun on pakko nähdä juuret ja sitä kautta myös mullakosteutta.

Vierailija
9/9 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas juuret tursuavat ruukusta ulos. Pitäisikö vaihtaa isompi? Lehtiin ei myöskään tule reikiä.

Toki jos ilmajuuria, ohjata multaan. Myös hieman isompaan ruukkuun voi vaihtaa, mutta huomioida ettei ole liian iso ruukku. Peikonlehdet viihtyy ahtaammissa asioissa.