Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian joutuu työllistämistoimien uhriksi?

Vierailija
10.03.2025 |

Jos hakee vain sellaisia työpaikkoja, joihin ei voisi oikeasti työllistyä ja työttömyys pitkittyy? Mulla on kyllä pitkästä saikusta vielä puolet jäljellä, joten en oikeasti ole edes työtön.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ilmottauduin työkkäriin juuri ja jotenkin järkytyin siitä miten heti töihin töihin ja hae paikkoja. Olen ollut vuosikymmenen kotona lasten kanssa ja tosiaan en ole valmis töihin vaan nimenomaan tarttisin jotain koulutusta, lääkärintarkastusta, ammattivalintapsykiatria ja ihan siis apua mitä voisin oikeesti haluta tehdä. Niin todellisuus on et haet nyt vaan niitä tiskarin paikkoja missä oot ollut joskus..pelkään et sinne pääsen heti ja sittenhän minulle ei enää palvelut kuulu. Olen melkein 50-vee ja oikeasti fyysisestikkin rapakunnossa niin edes joku terveystarkastus olisi ok, niihin on kuulema vuoden jono. 

Tämä kuulosti kyllä niin työnvieroksujan viestiltä kun olla ja voi. Kai sä oikeiden sairauksien takia olet lääkärissä käynyt? Fyysiseen kuntoon voi kyllä ihan itse vaikuttaa.

Vierailija
22/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet niin tyhmä, ettet keksi miten voisit välttyä pupukurssilta, tuskin olet niin fiksu, että sinut palkattaisiin mihinkään työhön, vaikka hakisit. 

En ole mikään työnvälttelyn ammattilainen, joten en tiedä. Sinulla ilmeisesti on tästä vankkaa kokemusta?

Ap

Mikä ongelma sinulla sitten on? Miksi edes kirjoitat "Jos hakee vain sellaisia työpaikkoja, joihin ei voisi oikeasti työllistyä ja työttömyys pitkittyy?" Sinähän selvästi pelkäät, että joudut töihin, jos haet töihin, joihin sinulla on mahdollisuus päästä. Kuulostaa nimenomaan työnvälttelyn ammattilaiselta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ilmottauduin työkkäriin juuri ja jotenkin järkytyin siitä miten heti töihin töihin ja hae paikkoja. Olen ollut vuosikymmenen kotona lasten kanssa ja tosiaan en ole valmis töihin vaan nimenomaan tarttisin jotain koulutusta, lääkärintarkastusta, ammattivalintapsykiatria ja ihan siis apua mitä voisin oikeesti haluta tehdä. Niin todellisuus on et haet nyt vaan niitä tiskarin paikkoja missä oot ollut joskus..pelkään et sinne pääsen heti ja sittenhän minulle ei enää palvelut kuulu. Olen melkein 50-vee ja oikeasti fyysisestikkin rapakunnossa niin edes joku terveystarkastus olisi ok, niihin on kuulema vuoden jono. 

Tämä kuulosti kyllä niin työnvieroksujan viestiltä kun olla ja voi. Kai sä oikeiden sairauksien takia olet lääkärissä käynyt? Fyysiseen kuntoon voi kyllä ihan itse vaikuttaa.

Minusta viesti kuulosti hyvinkin asialliselta. Ei töiden haku siitä vain onnistu kymmenien vuosien työttömyyden jälkeen.

Vierailija
24/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet niin tyhmä, ettet keksi miten voisit välttyä pupukurssilta, tuskin olet niin fiksu, että sinut palkattaisiin mihinkään työhön, vaikka hakisit. 

En ole mikään työnvälttelyn ammattilainen, joten en tiedä. Sinulla ilmeisesti on tästä vankkaa kokemusta?

Ap

Mikä ongelma sinulla sitten on? Miksi edes kirjoitat "Jos hakee vain sellaisia työpaikkoja, joihin ei voisi oikeasti työllistyä ja työttömyys pitkittyy?" Sinähän selvästi pelkäät, että joudut töihin, jos haet töihin, joihin sinulla on mahdollisuus päästä. Kuulostaa nimenomaan työnvälttelyn ammattilaiselta. 

Kaikki paikat on tällä hetkellä sellaisia joihin tavallinen ihminen ei voi työllistyä, joten työttömänä pysyminen ei vaadi erityistä välttelyä.

Ap

Vierailija
25/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paikat on tällä hetkellä sellaisia joihin tavallinen ihminen ei voi työllistyä, joten työttömänä pysyminen ei vaadi erityistä välttelyä.

Ap

Edelleenkin: mikä ongelma sinulla sitten on? Haet töitä, jos et kerran halua vältellä niitä. Et pääse, mutta etpä joudu pupukurssillekaan. Miksi sinun pitää miettiä työpaikkoja, joihin et voisi työllistyä?

Vierailija
26/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Edelleenkin: mikä ongelma sinulla sitten on? Haet töitä, jos et kerran halua vältellä niitä. Et pääse, mutta etpä joudu pupukurssillekaan. Miksi sinun pitää miettiä työpaikkoja, joihin et voisi työllistyä?

En mä työpaikkoja mieti vaan työllistämistoimia eli näitä pupukursseja ja työpajoja. 

Ap

Vierailija
27/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriksi? Ehkäpä tämän takia työnantajat suosivat nykyään virkeitä ja vetreitä ulkkiksia työhönotossa.

Vierailija
28/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En mä työpaikkoja mieti vaan työllistämistoimia eli näitä pupukursseja ja työpajoja. 

Ap

MIKSI JOUTUISIT, JOS TOTEUTAT TYÖLLISTÄMISSUUNNITELMAA, ELI HAET VAADITUN MÄÄRÄN TYÖPAIKKOJA?

Vierailija
29/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pelkoa että joutuisi minkään toimenpiteiden kohteeksi. Ihan rauhassa saanut tässä köllötellä ja hoidella kotihommia ja välillä pimeitä töitä kohta 6 vuotta. Olen oikein tyytyväinen. Lähes koko se aika on mediassa selitetty miten se tai tämä tai tuo työllistämistoimenpide nyt uhkaa ja kiristää työttömien asemaa, mutta yhtään mitään ei ole tapahtunut. Yhden kerran olen ottanut yhteyttä te-toimistoon liittyen tulityökorttiin ja mahdolliseen työpaikkaan, mutta puheluuni ei koskaan vastattu ja sähköpostiviestiini tuli automaattivastaus, jossa kerrottiin että asiaa hoitava henkilö on pois ja blaablaablaa, eikä siihenkään koskaan kukaan palannut. 

Vierailija
30/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on toiminut oma ilmoitus että en halua enkä tarvitse pupukursseja tai muutakaan päivätoimintaa. Palkaton työ millään nimikkeellä ei myöskään tule kysymykseen sillä sellaista vikaa ei ole joka ilman palkkaa paranisi. Tärkeintä on olla johdonmukainen sillä toimenpiteisiin kerran jouduttua sieltä ei helpolla pääse pois, siinä on pupukurssien vetäjien työllisyys vaakalaudalla.

Vierailija
31/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole mitään pelkoa töihin joutumisesta. Työllistämistoimissa panostetaan ensisijaisesti nuoriin, jotka vasta jääneet työttömäksi. Yli nelikymppiset, jo pari vuotta työttömänä olleet tuskin enää työllistyy.

M54

En ole yli nelikymppinen ja olen ollut työttömänä vasta 5 kuukautta.

Ap

Pitkällä saikulla vai työttömänä? Et voi olla molempia samaan aikaan. 

Vierailija
32/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole mitään pelkoa töihin joutumisesta. Työllistämistoimissa panostetaan ensisijaisesti nuoriin, jotka vasta jääneet työttömäksi. Yli nelikymppiset, jo pari vuotta työttömänä olleet tuskin enää työllistyy.

M54

En ole yli nelikymppinen ja olen ollut työttömänä vasta 5 kuukautta.

Ap

Pitkällä saikulla vai työttömänä? Et voi olla molempia samaan aikaan. 

Helposti voi olla.

Ap

Vierailija
33/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

MIKSI JOUTUISIT, JOS TOTEUTAT TYÖLLISTÄMISSUUNNITELMAA, ELI HAET VAADITUN MÄÄRÄN TYÖPAIKKOJA?

Sitä tässä juuri yritän kysellä, että joutuuko noihin kaikki jossain vaiheessa, kun en tiedä miten tuo systeemi toimii. Onko pakko HUUTAA?

Ap

Vierailija
34/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sitä tässä juuri yritän kysellä, että joutuuko noihin kaikki jossain vaiheessa, kun en tiedä miten tuo s

Riippuu vähän taustastasi. Itseäni on ainakin suojannut noilta toimenpiteiltä maisterin tutkinto.

Vierailija
35/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sitä tässä juuri yritän kysellä, että joutuuko noihin

Riippuu vähän taustastasi. Itseäni on ainakin suojannut noilta toimenpiteiltä maisterin tutkinto.

Tälläkö saa luvan olla loppuelämänsä ajan työtön?

Vierailija
36/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää.

Tällä vaalikaudella et työllisty tuella tai ilman missään muodossa.

Monissa kunnissa on työllistämistuet jo käytetty. Ei niitä enää tänä vuonna saa. Työkkäri ei pysty tarjoamaan yhtään työpaikkaa kenellekään. Jotain höpöjuttuja tarjoilevat. Leiki vaan mukana. Kaikki tietää niiden olevan turhia.

Vierailija
37/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sitä tässä juuri yritän kysellä, että joutuuko noihin kaikki jossain vaiheessa, kun en tiedä miten tuo s

Pahin uhka työttömille ovat velvoitetyöt. Töitä ilman palkkaa että saa säälittävän pienet tuet. Jos joudun sellaiseen niin en osaa mitään enkä ymmärrä ohjeita. Minkä minä sille voin että olen niin älyttömän tyhmä.

Vierailija
38/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sitä t

Ei työkkäri ketään työllistä. Sellaisia toimenpiteitä ei ole olemassakaan, minkä jälkeen palkkaus töihin tapahtuisi.

Kun vika ei ole työnhakijassa, vaan valtavassa määrässä työnhakijoita jokaista avointa tehtävää kohden.

Vierailija
39/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velvoitetyöt on lopetettu.

Vierailija
40/42 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sitä tässä juuri yritän kysellä, että joutuuko noihin

Älä nyt naurata. Millään tavalla ei edistä työllistymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi