Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita aikuisia naisia jotka kärsivät ruokahaluttomuudesta

Vierailija
09.03.2025 |

Olen siro, pienikokoinen nainen. Kärsin säännöllisesti ruokahaluttomuudesta, tunnen kyllä nälkää mutta mitään ei tee mieli syödä, jos pakotan itseni syömään, minua alkaa oksettamaan. Tosin en paljon kuluta kun olen Petit kokoinen 149 cm pitkä, mutta syömättömyydestä alkaa hirveä palelu enkä tule millään lämpimäksi. Muita samasta ongelmasta kärsiviä? Mikä tähän voisi auttaa? Kun mikään ei mene alas, saan ehkä muutaman haukun salaattia syötyä tai omenan. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän erilainen vaiva, eli syöminen ja ruoanlaitto ei ole oikeastaan koskaan kiinnostanut. Syön aina vain sen verran jotakin pientä, että hutera olo menee ohitse. Täytyy erikseen suunnitella, että saa tarpeeksi ravintoa. Sinänsä kyllä ihan mielelläni syön ja ruoka menee alas, jos joku muu tarjoilee sen eteeni. 

Vierailija
2/4 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä, minä taas rakastan ruoanlaittoa ja leipomista. Eilenkin tein lapsille itsetehtyjä hampurilaisia, mutten itse pystynyt syömään. Maistoin kyllä mutta en saanut syötyä kun ei vaan maistunut, tai maistui pahalta. Kun ruokahalu lähtee IHAN kaikki maistuu pahalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä, minä taas rakastan ruoanlaittoa ja leipomista. Eilenkin tein lapsille itsetehtyjä hampurilaisia, mutten itse pystynyt syömään. Maistoin kyllä mutta en saanut syötyä kun ei vaan maistunut, tai maistui pahalta. Kun ruokahalu lähtee IHAN kaikki maistuu pahalta

Harmillista! Oletko tutkinut netistä tai muualta, voisiko esimerkiksi jonkin vitamiinin tai hivenaineen puutos aiheuttaa ruokahaluttomuutta?

Apteekissa on myös myynnissä nestemäistä Malvitona-valmistetta, jonka sanotaan lisäävän ruokahalua. Näkyy sisältävän pääasiassa B-vitamiineja. En nyt siis mainosta että osta sitä, vaan koetan miettiä että mikähän siellä vaivan taustalla voisi olla.

Juuri luin myös jutun jossa päinvastoin liiallinen d-vitamiinin saanti voi kadottaa ruokahalun. 

Vierailija
4/4 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vuosiakin putkeen ruokahaluttomuutta. Minulla auttaa rasituksen lisääminen. Tällöin syntyy vähintään energiantarve ja keho käynnistyy muutenkin.