Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaa syytetään kiusaamisesta enkä tiedä ketä uskoa

Vierailija
09.03.2025 |

En todellakaan ois uskonut että tuon kanssa oltais tässä tilanteessa... Koulusta on aina ennen tullut niin hyvää palautetta eikä kukaan ole koskaan aiemmin kertonut mistään ongelmista. Pojalla on koko ajan ollut kavereita, jotka on käynyt meilläkin ja harrastuksissakin on mennyt hyvin. Mun on vaikeeta uskoa tätä. Torstaina kun luokanvalvoja laittoi viestiä, että koulussa oli otettu mun ja toisen pojan toimesta kovasti yhteen, niin omani kiisti ihan kaiken ja syytti tätä toista poikaa kiusaamisesta vaikka koulussa olivat jotakin tilannetta jo selvitelleet... Soitin luokanvalvojalle perjantaina ja hän mulle kertoi tosi tarkasti mitä torstaina oli käynyt ja lähtökohtaisesti haluan opettajaa uskoa. Puhuttelin pojan perjantaina koulun jälkeen ja sanoin, että tämä viikonloppu rauhoitutaan kotona. Sitten hän alkoi itkemään tosi kovasti ja näytti paria mustelmaa, mitkä oli tullut kun tämä toinen poika on koulussa häntä ohi mennen lyönyt jo keskiviikkona. En mä nyt siinä tilanteessa enää ollutkaan varma, että kuka on aloittanut kiusaamaan ja ketä ja tottakai luontaisesti aloin omaa lastani lohduttamaan, kun hän siinä kovasti itki. Eilen illalla sanoi että hän ei enää oo menossa kouluun kun kukaan ei usko häntä ja kaikki on häntä vastaan ja mäkin uskoin eka muita. En tiedä mitä pitäis tehdä. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita rehtorille ja pyydä selvittämään lisää

Vierailija
2/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos on mustelmia, niin on lyöty. Eikös tuo kannattaisi pistää ihan poliisitutkintaan? Väkivalta on väkivaltaa. Opettaja selkeästi uskonut sitä toista poikaa. Poliisi kyllä ottaa selville. Koulupihalla on silminnäkijöitäkin. Ettei homma ole sana sanaa vasten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelisin lastani!Sinä tunnet hänet, eikö vaan?

Vierailija
4/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskot tietenkin poikaa! Alat syyttelemään epäpätevää opettajaa ja valitat hänestä rehtorillekin! 

Vierailija
5/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin ne psykopaattilapset pääsee kuin koira veräjästä. Seuraavaksi sulla on poliisit ovella, ja taas poikesi näyttää jotain vanhaa rupea ja uskot taas poikaa. "Muut pakotti juomaan ja rattiin, en usko että kukaan jäi alle, vaRmAsTI on PolIiSi KekSiNyt SyYTteeT!!"

Isoin ongelma koulukiusaamisessa: vanhemmat uskovat sen janipetterivanessan VALHEET ja lapsi jatkaa kiusaamistaan vanhempiensa hyväksynnällä ja tuella.

Vierailija
6/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et sitä lasta puolusta, niin kukas sitten. Oma poika oli myös kerran kuulemma ihan tuosta vaan alkanut potkia muita, ja opettaja oli ihan omin silmin nähnyt. Kyseessä oli kuitenkin ns. jälkireaktio aikaisempaan tönimiseen, mitä opettaja ei ollut nähnyt. 

Vierailija
7/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soitat luokanvalvojalle uudestaan ja kerrot asiasta.

Vierailija
8/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä et sitä lasta puolusta, niin kukas sitten. Oma poika oli myös kerran kuulemma ihan tuosta vaan alkanut potkia muita, ja opettaja oli ihan omin silmin nähnyt. Kyseessä oli kuitenkin ns. jälkireaktio aikaisempaan tönimiseen, mitä opettaja ei ollut nähnyt. 

...tai niin ainakin poikasi sinulle sanoi. Oliko kenenkään muun sanaa siitä aiemmasta "tönimisestä"?

Vittuteolettekujalla. TikTok on TÄYNNÄ ohjeita miten vanhemmille valehdella.

Vierailija
9/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puollusta sitä!

Vierailija
10/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiusaamisen kokemuksia olla puolin ja toisin, pitäisi selvittää lisää. Harvoin noissa tilanteissa on mitään absoluuttisen objektiivista näkemystä yhtään kellään. Mutta jos esim. luokassa on puolenkymmentä lasta ja aikuista, joista kaikki toteavat, että poikasi kiusasi, toinen ei, niin siinä tilanteessa on sitten ollut niin. Se, mitä taustoja tapahtuneella on, on sitten toinen asia, joka myös olisi hyvä selvittää. Itse heitin koulussa pulpetin seinään, kun en enää kestänyt 9. vuoden kiusaamisen jälkeen. Kyllä se oli väärin se hetkellinen reaktio silti, vaikka kuinka olisi ymmärrettävät taustat. 

Vierailija
11/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remmillä totuus irti

Vierailija
12/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos on mustelmia, niin on lyöty. Eikös tuo kannattaisi pistää ihan poliisitutkintaan? Väkivalta on väkivaltaa. Opettaja selkeästi uskonut sitä toista poikaa. Poliisi kyllä ottaa selville. Koulupihalla on silminnäkijöitäkin. Ettei homma ole sana sanaa vasten.

Poliisilla on tärkeänpää tekemistä, kuin selvitellä pikkulasten nahinoita.  Ensisijaisesti vanhemmat ja koulun henkilökunta selvittävät lasten asiat.

Vierailija
13/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...tai niin ainakin poikasi sinulle sanoi. Oliko kenenkään muun sanaa siitä aiemmasta "tönimisestä"?

Sulla on näköjään kokemusta persoonallisuushäiriöisistä lapsista, ilmeisesti periytyy. 🤷🏻

Vierailija
14/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja nuoret osaavat kirkkain silmin kertoa tapahtuneet heille myönteisessä valossa kotiväelle.  

Vierailija
15/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia itkuiikkoja pitääkin kiusata.

Vierailija
16/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana sanoisin, että usko opettajaa. Hän on aikuinen. Toivon mukaan koulussa kuunnellaan molempien osapuolten versio. Lapset ja nuoret puhuvat kotona aina itselleen parhain päin ja huoltajalla on kiusaus uskoa omaa lasta. Asiat eivät yleensä ole mustavalkoisia. Meillä oli juuri eräs pitkään jatkunut kiusaamisjuttu. Tekijä jäi kiinni sattumalta, vaikka yleensä kiusaaminen oli tapahtunut vapaa-ajalla. Kiusaajan huoltaja suhtautui tietoon asiallisesti ja vähättelemättä ja keskusteli lapsensa kanssa. Lapsi ei osannut kertoa muuta syytä kuin sen, ettei vain voinut sietää kiusaamaansa oppilasta. Lopetti kuitenkin siihen.

Vierailija
17/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tässä on nyt joku kiusaamisjuttu taustalla niin miksi kuulen tästä vasta nyt? Ymmärrän, että aikuiset kertoo sen version minkä tietävät. Haluan uskoa opettajaa, mutta mun mielestä tässä on jotakin outoa. Mun poika ei pienestä itke ja nyt kun tämä asia tuli ilmi niin itki ja paljon. Samoin se eilinen "mä en enää mee kouluun" riehuminen... Yritin kysyä että mistä se alkoi ja sanoo ettei tiedä, vaikka varmasti tietää... 

Vierailija
18/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos tässä on nyt joku kiusaamisjuttu taustalla niin miksi kuulen tästä vasta nyt? Ymmärrän, että aikuiset kertoo sen version minkä tietävät. Haluan uskoa opettajaa, mutta mun mielestä tässä on jotakin outoa. Mun poika ei pienestä itke ja nyt kun tämä asia tuli ilmi niin itki ja paljon. Samoin se eilinen "mä en enää mee kouluun" riehuminen... Yritin kysyä että mistä se alkoi ja sanoo ettei tiedä, vaikka varmasti tietää... 

Tuo reaktio puoltaa sitä, että on itse aloittanut kiusaamisen. Häpeää kun jäi kiinni.

Vierailija
19/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siihenhän vastausta ei tiedä kuin poikas ja tää toinen poika. Jos eivät suosiolla kerro niin sitten rehtorin kautta pitää selvitellä lisää. Kiusaamisen pitää loppua, aloitti sen kumpi vain.

Vierailija
20/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hlvetti noiden nykykakaroiden kanssa. Minun nuoruudessa osattiin  valehdella vanhemmille ihan itse, ilman mitään opetusvideoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi