Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei "valmis" yrittämään vauvaa

Vierailija
09.03.2025 |

Tässä on mennyt jo reilu vuosi odotellessa että mies olisi "valmis" lapsen hankintaan. Hän sanoo, että kun tuputan ja jauhan asiasta, niin sitä vähemmän hän vauva-asioita haluaa ajatella. Sittemmin olen lopettanut aiheesta puhumisen tyystin mutta hän ei vieläkään ota sitä itse puheeksi. Kertonut kuitenkin pohtineensa vauvan saamiseen liittyviä asioita tänä aikana.

Olen usein itkenyt, kun olisin itse niin valmis ja jotenkin tuntuu että elämässä on ikään kuin lapsen kokoinen tyhjä tila. Nyt olisi aikaa lapselle. Sitten mieleen tulee sellaisiakin tunteita, että entä jos mies jotenkin alitajuisesti ei tunne että minä olen se "oikea" sittenkään. Kun aina kuulee niitä tarinoita, että mies ei halunnut lasta ja kun tuli ero, niin seuraavan tyttöystävän kanssa oli nainen jo parin kuukauden päästä raskaana molempien yhteisestä päätöksestä kun olivat niin rakastuneita ja halusivat yhteisen lapsen. Joskus suutuspäissäni miehelle sanoinkin tuosta, niin hän oli vihainen, että on tyhmää että edes ajattelen tuollaista.

Tiedän kyllä realistisesti ajatellen, että suurin syy, miksi mies ei ole valmis on, että hän yksinkertaisesti pelkää vastuuta, eikä ikään kuin halua "kasvaa aikuiseksi". Hän pelkää, että lapsen kautta hän joutuisi olemaan mies eikä poika ja että hän jotenkin menettäisi itsensä ja joutuisi elämään lapsen kautta. (Olemme kolmekymppisiä). Tiedän kuitenkin miehen luonteen perusteella sanoa, että jos meillä olisi lapsi, se olisi hänen elämänsä tärkein asia ja tiedän että hän olisi erittäin hyvä ja suorastaan ylihuolehtivainen isä.

En tiedä kuinka kauan tässä vielä pitää odottaa. Yhdessä olemme olleet jo useamman vuoden enkä haluaisi olla ihan vanhus kun lapsi on parikymppinen. Ja muutenkaan eihän sitä tiedä miten kauan pitää yrittää että ylipäätään tärppää jos tärppää. Näistä kaikista asioista olen hänelle jo paasannut. Ymmärrän kyllä että painostus ärsyttää ketä tahansa, mutta nyt en ole useampaan kuukauteen puhunut aiheesta enää sanaakaan, mutta eipä hänkään sen puoleen. Tiedän että mies haluaa lapsia jossain vaiheessa, milloin tuo jokin vaihe sitten onkaan...

Kuinka kauan muut samanlaisessa tilanteessa olleet olette joutuneet odottamaan?

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toista voi tällaiseen vaatia tai painostaa. Joskus on vain hyväksyttävä että ollaan eri elämäntilanteissa ja sopivampi puoliso on jossain muualla. Pelkkä rakkaus ei aina riitä.

Ei tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin ero, ellei sitten pysty tekemään rauhaa sen tosiasian kanssa että jos mies ei ole valmis, hän ei ole välttämättä valmis koskaan.

Usein ihminen aikuistuu vasta ollessaan selkä seinää vasten. Itse olen seurannut läheisesti tuntemani miehen perheellistymistä. Hän ei ollut valmis tekemään lapsia joten pitkäaikainen naisystävä lähti ja teki lapset toisen kanssa. Kas, tämä herätti ja yksinäinen mies huomasi, että kyllähän se perhe olisi oikeasti hieno asia. Alkoi etsiä uutta naista, löysi pomottavan ja hankalan naisen mutta päätti ettei enää päästä tilaisuutta käsistään vaan perustaa perheen heti. Nyt on perhehelvetissä ja kaipaa sitä ekaa naisystävää, jota edelleen rakastaa. Uskon että tämä on aika usein se syy miksi seuraavassa suhteessa mies onkin valmis tekemään lapsia heti.

Vierailija
122/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen päättää, käyttääkö ehkäisyä vai ei. Jos haluaa lapsen, niin ehkäisy pois. 

Tervemenoa yksinhuoltajaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin yli nelikymppisinä ensimmäinen lapsi. Olisi ollut helpompaa tehdä se aikaisemmin. Kolmekymppisenä ei ole vielä liian myöhäistä, mutta kannattaisi jo aloitella. Olen mies ja lapsi on kyllä ollut ihan mahdottoman kiva. Luulin, ettei lapsen saaminen vaikuta mieheen paljoa, mutta olen hämmästynyt, miten olen varmaan puolisoakin enemmän kiintynyt ja suojelevainen lastamme kohtaan.

Kuulostaa, ettei puolisosi ole ollenkaan kiinnostunut lapsista, mikä on turhauttavaa. Paras ratkaisu olisi etsiä suostuvainen puoliso, mutten tiedä, miten se onnistuu teidän tilanteessa. Odottelu on turhaa. Lapsiasiat kannattaa hoitaa, kun vielä on voimia lasten hoitamiseen.

Vierailija
124/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan toteasin, että lopetan ehkäisyn käytön, herra käyttäköön mieleistään ehkäisymuotoa, mikäli ei ole vielä valmis vauvaan.

Tää on sellainen mind-fudge, jota mä en naisena ymmärrä. Millainen on tämä parisuhde, jossa nainen uhmakkaasti kertoo, että nyt loppuu ehkäisy mutta silti harrastetaan seksiä ?! Hyi helekatti, mulla loppuisi tällainen suhde saman tien. En suosituisi tuollaisen painostuksen kohteeksi ikinä. En miehenä, en naisena. 

Mikä siinä on meille naisille niin vaikeaa ymmärtää, että jos mies sanoo lapselle kolme kertaa EI, hän ei sitä lasta halua (ehkä ollenkaan tai sitten ei juuri minun kanssani) Silloin on aika siirtyä elämässä eteenpäin ja lähteä vaikka yksin hankkimaan lasta. Mä en KÄSITÄ miksi naiset haluavat väkipakolla tuoda lapsia sellaiseen suhteeseen, joka ei ole kunnossa ( ei mies ei syystä tai toisesta

Ja aloittaja vielä kertoo että tietää, että mies olisi ylihuolehtiva isä jne koska TUNTEE miehen. Vaikuttaa siltä, että mies ei ollenkaan halua isäksi. Ap luulee tietävänsä miestä paremmin, mikä miehelle on hyväksi.

Vierailija
125/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua lasta

Samaa mietin. Jos ikää on molemmilla jo 30v., niin en jäisi itse odottelemaan sitä "sitten joskus" -aikaa.

Raskaushan ei välttämättä ala heti kun niin haluaa. Itse olin 24v. kun ehkäisy jäi pois. Ainoa lapseni syntyi ollessani 27v. 

Vierailija
126/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kokemusta, mutta olen kuullut/nähnyt näitä tapauksia lähipiirissä... Se, että yli 30v. pitkässä parisuhteessa elävä mies edelleen empii tällaisten asioiden kanssa on kyllä ihan hyvä syy naisen etsiä uusi mies, jotta ei tuhlaa yhtään enempää vuosia TAI tyytyy siihen, ettei niitä lapsia ole todennäköisesti tulossa/kannata tehdä empijän kanssa.

Tällaisella empijällä (näissä on muuten myös naisia) on monesti etusijalla muut asiat kuin lapsi ja lähes poikkeuksetta vastuu jää naiselle "enhän mä tätä edes halunnut oikeasti". Ja se on ihan okei olla haluamatta lapsia, kyllähän ne aiheuttaa PALJON vaivaa ja huolta ja täytyy luopua monista mukavista asioista. Ne, jotka oikeasti lapsia haluaa luopuvat ihan mielellään lasten vuoksi ja pistävät lapset etusijalle, kuten kuuluukin. 

Vierailija
127/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä muuta kuin ilmoittaa selkeästi, että sinä haluat lapsia, ja joko yritätte niitä yhdessä, tai sinä lähdet etsimään isäehdokasta muualta. Mitään pitkiä aikarajoja ei tuossa vaiheessa kannata enää asettaa. Toki jonkun aikaa kannattaa keskustella.

Sitten mies päättää mitä päättää. Mitään uhriutumista ei kannata itse aloittaa, eikä toisaalta hyväksyä miehen puolelta. Jos haluatte eri asioita elämältä, niin sitten haluatte.

Vierailija
128/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies ei astu lapsiansaa. Kaikki ilo irti naisen kehosta ja sitten seuraavaa naista kehiin.

Vierailija
129/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies ei astu lapsiansaa. Kaikki ilo irti naisen kehosta ja sitten seuraavaa naista kehiin.

On olemassa myös miehiä, jotka haluavat niitä lapsia ihan oikeasti.

Vierailija
130/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kaksi vaihtoehto, mies ei joko halua lasta ollenkaan tai sitten hän ei vaan halua sitä sinun kanssasi.

Enemmän kyllä ihmettelen miksi sinä jaksat vinkua muksua tuollaiselta mieheltä, missä on itsekunnioitus? Haloo, etsi toinen mies!

Vierailija
131/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiasiahaaveet selvitetään jo tapailuvaiheessa niin ei tarvitse myöhemmin valittaa.

Eiköhän he ole selvittäneetkin! Ja mies sanonut haluavansa lapsia!

Vierailija
132/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on tässäkin ketjussa kirjoittanut, että "mies ei halua lapsia sinun kanssasi", niin mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Miksi lapsia haluava mies on suhteessa sellaisen naisen kanssa, jonka kanssa ei halua lapsia eikä halua edes erota? Eihän tässä ole mitään logiikkaa, miksi yhtäkkiä se mies haluaisi lapsia jonkun toisen kanssa?

Vierailija
133/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isäsi tyhmä? 

Vierailija
134/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on tässäkin ketjussa kirjoittanut, että "mies ei halua lapsia sinun kanssasi", niin mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Miksi lapsia haluava mies on suhteessa sellaisen naisen kanssa, jonka kanssa ei halua lapsia eikä halua edes erota? Eihän tässä ole mitään logiikkaa, miksi yhtäkkiä se mies haluaisi lapsia jonkun toisen kanssa?

Saamattomuus ja vastuuttomuus omasta elämästä. Aina voi syyttää muita omista valinnoistaan.

Vierailija
135/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä miesten ajatusmaailmaa ollenkaan. Ainahan miehelle kelpaa ilmainen siivooja ja pilde eikä mies eroa ennen kuin on uusi katsottuna. Naiset on aivan liian hyväuskoisia. 

Vierailija
136/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä miesten ajatusmaailmaa ollenkaan. Ainahan miehelle kelpaa ilmainen siivooja ja pilde eikä mies eroa ennen kuin on uusi katsottuna. Naiset on aivan liian hyväuskoisia. 

No, ei tätä voi kyllä yleistää kaikkiin miehiin. 

Vierailija
137/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävisi napsauttamassa salaa piuhat poikki ja sanoisi että yritetään vaan lasta. Sitten mies toteaisi "oivoi ei onnistu yritetään vaan lisää"😛

Vierailija
138/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex huijasi ennen sitoutumista olevansa lapsirakas "perheen isä -tyyppi", halusi oikein ison perheen. En tajunnut, että koko juttu oli pelkkää teatteria, hän vain peilasi mun toiveita mulle. Naimisiinmenosta alkoi sitten "ei vielä" peli, vaikka hän oli 35v häiden aikaan. Lopulta kun lapset oli hänelle ok, hän kuitenkin kitisi, ettei hän olisi edes halunnut lapsia ja tenttasi onko varmaa, että hän on isä. Yli 10 vuotta katselin tuota sikaa, joka ei osallistunut kotona juuri mihinkään.

En tiedä liittyykö sinuun ap, mutta jotkut pellet sitouttaa naisen lupauksilla, joilla ei ole mitään katetta. Sinä päätät, jäätkö odottamaan vai et.

Vierailija
139/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiasiahaaveet selvitetään jo tapailuvaiheessa niin ei tarvitse myöhemmin valittaa.

Eiköhän he ole selvittäneetkin! Ja mies sanonut haluavansa lapsia!

Kovin ehdottomasti ja mustavalkoisesti tuntuvat monet näkevän ihmisen. Pitäisi nuorena jo tietää, mitä haluaa, ja myös pysyä päätöksissään ja haaveissaan.

Ajattelen, että ihmisellä on oikeus myös muuttaa mieltään. Kasvaa ja kehittyä, kun koko maailma ympärillä muuttuu jatkuvasti. Elämäntilanteet muuttuvat, tulee uusia vastoinkäymisiä ja uusia haaveita

Vierailija
140/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ap, miehesi on keskenkasvuinen haihattelija! Näitä on paljon ihan aikuisen miehen ikään päässeissä miehissä. Monesti näitä yhdistää reipas alkoholinkäyttö, tiivis aktiivinen kaveriporukka ja harrastukset. Onhan se kivaa elää sitä huoletonta parikymppisen elämää, mitä nyt ohessa käy töissä ja maksaa jokusen laskun. Moni mies kuvittelee, että heillä on aikaa vaikka kuinka vielä, vaikka miehenkin hedelmällisyys alkaa laskea kolmenkympin jälkeen + muut riskit mitä ikä tuo tullessaan. Keski-ikäinen ei ole enää nuorukainen. Toki tuo on kivaa huoletonta elämää ja lapset väistämättä estää kaiken tuon (ainakin lähes). 

Jos niitä lapsia ei oikeasti halua, niin se kyllä kannattaa sanoa ihan suoraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä