Mies ei "valmis" yrittämään vauvaa
Tässä on mennyt jo reilu vuosi odotellessa että mies olisi "valmis" lapsen hankintaan. Hän sanoo, että kun tuputan ja jauhan asiasta, niin sitä vähemmän hän vauva-asioita haluaa ajatella. Sittemmin olen lopettanut aiheesta puhumisen tyystin mutta hän ei vieläkään ota sitä itse puheeksi. Kertonut kuitenkin pohtineensa vauvan saamiseen liittyviä asioita tänä aikana.
Olen usein itkenyt, kun olisin itse niin valmis ja jotenkin tuntuu että elämässä on ikään kuin lapsen kokoinen tyhjä tila. Nyt olisi aikaa lapselle. Sitten mieleen tulee sellaisiakin tunteita, että entä jos mies jotenkin alitajuisesti ei tunne että minä olen se "oikea" sittenkään. Kun aina kuulee niitä tarinoita, että mies ei halunnut lasta ja kun tuli ero, niin seuraavan tyttöystävän kanssa oli nainen jo parin kuukauden päästä raskaana molempien yhteisestä päätöksestä kun olivat niin rakastuneita ja halusivat yhteisen lapsen. Joskus suutuspäissäni miehelle sanoinkin tuosta, niin hän oli vihainen, että on tyhmää että edes ajattelen tuollaista.
Tiedän kyllä realistisesti ajatellen, että suurin syy, miksi mies ei ole valmis on, että hän yksinkertaisesti pelkää vastuuta, eikä ikään kuin halua "kasvaa aikuiseksi". Hän pelkää, että lapsen kautta hän joutuisi olemaan mies eikä poika ja että hän jotenkin menettäisi itsensä ja joutuisi elämään lapsen kautta. (Olemme kolmekymppisiä). Tiedän kuitenkin miehen luonteen perusteella sanoa, että jos meillä olisi lapsi, se olisi hänen elämänsä tärkein asia ja tiedän että hän olisi erittäin hyvä ja suorastaan ylihuolehtivainen isä.
En tiedä kuinka kauan tässä vielä pitää odottaa. Yhdessä olemme olleet jo useamman vuoden enkä haluaisi olla ihan vanhus kun lapsi on parikymppinen. Ja muutenkaan eihän sitä tiedä miten kauan pitää yrittää että ylipäätään tärppää jos tärppää. Näistä kaikista asioista olen hänelle jo paasannut. Ymmärrän kyllä että painostus ärsyttää ketä tahansa, mutta nyt en ole useampaan kuukauteen puhunut aiheesta enää sanaakaan, mutta eipä hänkään sen puoleen. Tiedän että mies haluaa lapsia jossain vaiheessa, milloin tuo jokin vaihe sitten onkaan...
Kuinka kauan muut samanlaisessa tilanteessa olleet olette joutuneet odottamaan?
Kommentit (177)
Tule tänne..polkaistaan homma käyntiin.
Näin nämä asiat Porvoossa koetaan. 0/5.
Kyllä mä lähtisin siitä, ettei odottelemaan kannata jäädä, jos olet jo vuosikausia odotellut. Eihän se mies halua lasta joko lainkaan tai sinun kanssasi. Väkisin käännetty pää (mies suostuu painostuksen alla) johtaa eroon kun petyt siihen, ettei hänestä tule kummoista vanhempaa.
Naisen on parempi ilman lapsia nykyään. Sillä muuten valitat täällä, kuinka mies ei tee mitään vauvan/lapsen kanssa. Kaikki vastuu lapsesta tulee sinulla.
Lapsiasiahaaveet selvitetään jo tapailuvaiheessa niin ei tarvitse myöhemmin valittaa.
Mä varmaan toteasin, että lopetan ehkäisyn käytön, herra käyttäköön mieleistään ehkäisymuotoa, mikäli ei ole vielä valmis vauvaan.
Haluaako mies ylipäänsä lapsia, tai onko ajatellut milloin on hyvä aika niille?
Itsellä oli sillä tavalla hyvä tilanne, että mies tiesi haluavansa jo nuorena isäksi ja itse ehdotti lapsen yrittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä lähtisin siitä, ettei odottelemaan kannata jäädä, jos olet jo vuosikausia odotellut. Eihän se mies halua lasta joko lainkaan tai sinun kanssasi. Väkisin käännetty pää (mies suostuu painostuksen alla) johtaa eroon kun petyt siihen, ettei hänestä tule kummoista vanhempaa.
Naisen kannattaa muutenkin jättää lapsihaaveet väliin Suomessa. Keskittyä uran luomiseen sekä hommaamaan itselleen muhkean eläkkeen.
Nainen päättää, käyttääkö ehkäisyä vai ei. Jos haluaa lapsen, niin ehkäisy pois.
Olette liian vanhoja jo vanhemmiksi. Joten unohtakaa lapset ja nauttikaa elämästä täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua lasta
Ainakaan nyt, eikä ap:n kanssa.
Eihän miehellä ole mitään syytä tehdä mitään "koskaan" päätöksiä. Teoreettimen optio on hänellä auki aina.
Sinun on mietittävä, kumpi on tärkeämpää, lapsi vai tämä parisuhde. Jos todella haluat lapsen, kerro miehelle, että harkitset eroa ja lapsen perheen hankkimista jonkun muun kanssa. Kerro, että haluat miehen tekevän päätöksensä tiettyyn määräpäivään mennessä (kesäkuun alku?). Jos mies silloin kertoo, että ei halua lapsia, voit itse tehdä päätöksen, hylkäätkö lapsihaaveet ja jatkat miehen kanssa, vai eroatteko.
Kerro miehelle, että aikuisten ihmisten on osattava tehdä ja käsitellä myös vaikeita päätöksiä, niitä ei voi vältellä loputtomiin, jos ne vaikuttavat myös toisten elämiin.
Tämän päivän uusfeministisessä yhteiskunnassa miehen pelko on enemmän kuin aiheellinen. Lapsen myötä miehestä tulee laskujen maksaja ja apupoika, ja voi käytännössä heittää kolikkoa sille ottaako lapsen äiti eron ennemmin vai myöhemmin kun on voimaantunut ja hakenut vikoja miehestä tarpeeksi tai ns. löytänyt itsensä.
Kuka hullu tähän maahan enää lapsia haluaa? Meno on nykyään ihan sairasta täällä.
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan toteasin, että lopetan ehkäisyn käytön, herra käyttäköön mieleistään ehkäisymuotoa, mikäli ei ole vielä valmis vauvaan.
🤦🏼
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jos painostettuna heikolla hetkellä erehtyy niin sittenkö on hyvä lopputulos? Kolme elämää pilalla, vastentahtoinen isä lapsella.
Mistä tuo lapsiasia ei ole mikään kompromissi. Kummankaan ei tule joustaa siitä mitä haluaa. Lapsi sitoo loppuelämäksi. Etsii sitten sellaisen kummankin joka haluaa/ei halua lapsia. Tai tekee yksin klinikalla.
-neljän äiti
Sano miehelle että jos saa pullat uuniin niin sitten kakkonen on vapaassa käytössä! Luulisi sitten siementävän raivokkaasti...
Mies voisi sen verran aikuistua, että kertoo rehellisesti tuleeko tämä aika joskus. Sinä voit sen jälkeen tehdä omat päätöksesi miten parisuhteen kanssa teet. Kyllähän tässä on riski, että vuosien jälkeen mies ilmoittaa ettei haluakkaan lapsia. Oletko valmis siihen, että et niitä välttämättä koskaan saa?