Sisäministeri Rantanen: Maassa ei voi olla yhtä aikaa avoimet rajat ja korkea sosiaaliturva, kumman valitset,pa.ko.laiset vai sosiaaliturvan
maksamiseen.
Käytännössä kaikki kehitysmaista Suomeen tulevat joutuvat maksamaan tänne päästäkseen Suomessa jo oleskeleville maanmiehilleen keskimäärin 15 000 euron kynnysrahan, eli kyse on usein ihmiskaupasta.
Siellä on tällaiset välitysmarkkinat, joissa ihmisiä hyväksikäytetään. Siitä pitäisi päästä täällä pois. Ei me voida suomalaisena yhteiskuntana olla kannustamassa järjestelmää, jossa me tiedämme, että siihen liittyy muun muassa ihmiskauppaa.
Ja mitä tulee opiskelijoihin, Rantanen katsoo, että lähtökohdan Suomessa ei pidä olla se, että tänne täytyy tulla paljon opiskelijoita kolmansista maista.
Sen sijaan pitää katsoa, mitä Suomi tarvitsee. Tarvitseeko Suomi englanninkielistä opiskelijamassaa? Nähdäkseni ei, koska se heijastuu suoraan meidän avoimeen sosiaaliturvaan. Jos tällaista kiihdytetään ja samaan aikaan me nähdään, että se ei ole taloudellisesti kannattavaa, niin sellaista ei kannata tehdä.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rantanen on ihan oikeassa, näinhän se menee. Itse antaisin mieluummin sosiaaliturvat suomalaisille kuin olla koko maailman sosiaalitoimisto.
Vaaleissa voit valita ketä äänestät ja millaista politiikkaa haluat.
Niinhän minä teenkin, siksi ääni persuille. Mutta voin myös sanoa tällä palstalla mielipiteeni vaikka jotain ärsyttääkin vai peräti kiukuttaa.
ja mitä persut on tehnyt, leikannut sosiaaliturvan suomalaisilta
maahanmu utto ei ole loppunut
Tämä! Ja itse tavallaan ymmärrän persujen kannattajia, vaikka persut ei asialle juuri mitään ole tehnytkään.
Muilla puolueilla ei ole selkää kantaa tai ylipäätään keskustelua aiheesta tai se on hyvin pintapuolista ja kuitenkn aihe joka tuntuu useita mietityttävän? Ja kyllä itsekin joskus ajattelen, kun työpäivän jälkeen kuljen läpi ostoskeskuksen, että miksi täällä on kahvilat täynnä muualta tullutta porukkaa, vaikka siis ei itselleni ole ongelma? Pitäisi tämä kuitenkin jotenkin puhua muidenkin auki, ettei ihmisille jää katkera fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rantanen on ihan oikeassa, näinhän se menee. Itse antaisin mieluummin sosiaaliturvat suomalaisille kuin olla koko maailman sosiaalitoimisto.
Vaaleissa voit valita ketä äänestät ja millaista politiikkaa haluat.
Niinhän minä teenkin, siksi ääni persuille. Mutta voin myös sanoa tällä palstalla mielipiteeni vaikka jotain ärsyttääkin vai peräti kiukuttaa.
ja mitä persut on tehnyt, leikannut sosiaaliturvan suomalaisilta
maahanmu utto ei ole loppunut
Tämä! Ja itse tavallaan ymmärrän persujen kannattajia, vaikka persut ei asialle juuri mitään ole tehnytkään.
Muilla puolueilla ei ole selkää kantaa tai ylipäätään keskustelua aiheesta ta
vi tun väärän väriset
istuu kahviloissa, kuinka ne kehtaa!
Et sä voi sanoo noin! Koko afrikka mahtuu Suomeen ja rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Et sä voi sanoo noin! Koko afrikka mahtuu Suomeen ja rahaa on.
tapa ittes apina
Vierailija kirjoitti:
Klassista persujen aivotonta politiikkaa.
Jos haluavat suljetut rajat menkööt Venäjälle, tai Usa taitaa olla nykyisin hyvä vaihtoehto.
Raja Venäjälle on nyt suljettu. Se tietenkin vassaria harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun persuilla on ongelma jota kutsutaan maahanmuutoksi niin mitä persut ovat tehneet asialle näiden kuluneen kahden vuoden aikana? Ja mitä he aikovat tehdä asialle seuraavan kahden vuoden aikana? Hallitushan tämän asian ratkaisee ja esityksiä odotellessa. Jos saisitte edes jotain oikeaa aikaiseksi? 2023 yli 70 000 muuttajaa, viimevuonna lähes 60 000 muuttajaa. Eli siis koskaan ennen ei ole ollut noin paljon tulijoita tähän maahan.
Kannattaa seurata politiikkaa niin tietäisit edes jotain eikä tarvitsisi tyhmiä kysellä, taidat olla demari?
mut ku persut kiels lukemasta uutisia kun ne on kuulemma aivo pesua :(
Siis demarit ei osaa omia aivojaan käyttää, no sehän on ennenkin nähty ja tässä taas todiste siitä.
linkki?